Stomdal
Det kostar att ligga på topp...
Kan någon ge mig en snabblektion i hur man kör på slangen?
Stomdal skrev:2401324Kan någon ge mig en snabblektion i hur man kör på slangen?
Stomdal skrev:2401324Kan någon ge mig en snabblektion i hur man kör på slangen?
Stomdal skrev:2401324Kan någon ge mig en snabblektion i hur man kör på slangen?
Jag tar upp min på femman med ett ryck, det behöver inte ens vara långt från varvstoppet. Förövirgt så har du nog 14-52 i cross/motard drevning, jag har ett litet ståldrev bak på 45 nämligen, det var det minsta jag kunde hitta.Olof Eriksson skrev:2409381Ett tips för dig som kör CRF, försök ligga lite högre i registret. Ja, man kan inte åka lika långt på powerwheelie utan att växla men kan man inte köra på bakhjulet så kommer man nog ha problem med att den trycker till när effekten kommer, dvs över den puckel du har i låg till mellanregistret.
CRFen går ta upp på bakhjulet på femman förövrigt, gäller bara att ha rätt teknik Nu vet jag inte vad standard-drevning är på HM-motarden, de växlar jag pratar om är med 14/42 drevning vilket borde va högre än standard på HM. Jag tycker de e enklast att använda tvåan eller trean ståendes och trycka till med kroppen på bakfjädringen samtidigt som man ger lite gas (man behöver inte så mycke påslag me denna teknik).
Oj då har du inte sökt särskilt väl 38 är det minsta bakdrev jag har, minns inte var jag hittade det dock, det är flygstål och nöts jävligt fort så det är bara midlanda jag åker med det.Küngen skrev:2409467Jag tar upp min på femman med ett ryck, det behöver inte ens vara långt från varvstoppet. Förövirgt så har du nog 14-52 i cross/motard drevning, jag har ett litet ståldrev bak på 45 nämligen, det var det minsta jag kunde hitta.
Ska ta och prova detdär nästa ggn jag är ute och kör. Tycker annars det går väldigt fint att lyfta hojen med gas men där är det lite svårt att få upp den sittandes på 4an men det handlar väl om mer teknik tror jag för ibland så lyckas man.Jag heter Lasse skrev:2411373Bakhjul var det va?
Tredjedels gas i 1.2 sekunder så att du får spänn på kedjan och bakfjädringen, håll kvar gasen i det läget, nej, håll kvar gasen, dutta till på kopplingen, håll kvara gasen, håll kvar gasen.
Grattis nu åker du på bakhjulet på enklaste sätt.
Träna träna träna!
Folkezx9r skrev:2408289Nope...Inte på ekerfärlgar..
Cervantes skrev:2413674Största problemet i början är att man lutar sig frammåt omedvetet! Lyckades för första gången få upp min på tvåan här om dagen men kan ju bara konstatera att det är svårt att hålla bak kroppen... så fort den reser sig lite så åker överkroppen fram
Krille-666 skrev:2415002raka armar som gäller då
jag har det iafFolkezx9r skrev:2408289Nope...Inte på ekerfärlgar..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |