Birdman
braaaapin
vafan, vi skulle ha hållt oss borta ifrån ducatifolket.. dem sprider inte bara delar omkring sig utan även otur..
De där va ju nästan en förolämpning din jävel!!Snyggingen på moppen var nästan lika duktig
Häromdagen gjorde jag min första nedväxling på bakhjulet... Lite stolt är man..
Eller... kan alla det? Jag menar... jag körde bakhjul på 6an i ca 110km/h på en lång rak landsväg så kom jag ifatt en bil i en nerförsbacke och då växlade jag ner till femman och låg kvar bakom honom på bakhjulet och körde.
Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Finns det några bra tips på hur man svänger på bakhjulet?
Nr 1. Det funkar inte att styra med styret
Nr 2. De vanligaste är att man lutar sig
Nej men ärligt. Det är väll bara att öva. Enklast skulle jag säga är att köra på ett öppet område, rita upp två linjer som startar rakt och sedan svänger lätt. Och träna på att hålla sig innom dom.
Lycka till!
Hehe tack
Vet att man måste luta sig men det känns som att Jag hänger med hela kroppen utanför utan att den ändrar riktning.
Har Jag för dålig vinkel? Kanske blir enklare ju högra upp man har hojen?
Hehe tack
Vet att man måste luta sig men det känns som att Jag hänger med hela kroppen utanför utan att den ändrar riktning.
Har Jag för dålig vinkel? Kanske blir enklare ju högra upp man har hojen?
Själva nerväxlandet är enklare men att ta emot med gasen är en konst. Har gjort det några gånger men varför åker du bakom när du kan köra om?
Det blir lätt ryckigt när man ligger på balanspunkten. Slår i transmissionen osv när man försöker finlira med gasen. Hur kommer ni runt det? Är det bara att ligga på bakbromsen som gäller? Jag tycker bakbromsen är väldigt svår att få känsla med. Jag kör med crosskängor och skulle tro att det blir mycket lättare med mer ledade stövlar. Men ger ju sämre skydd...
\Masonit
Finns det några bra tips på hur man svänger på bakhjulet?
nåt bra tips på att hitta balanspunkten? som det är nu kommer jag till en viss höjd o då känns det som om jag är på väg att slå över(jag vet det är aplångt kvar. har kommit typ till halv elva eller nåt), bakfjädringen liksom verkligen gungar till. då slår ju fegisen i mig av på gasen.
När du kan hålla jämn gas utan att öka i hastighet är du på ballanspunkten (kan man väl säga)
Häromdagen gjorde jag min första nedväxling på bakhjulet... Lite stolt är man..
Eller... kan alla det? Jag menar... jag körde bakhjul på 6an i ca 110km/h på en lång rak landsväg så kom jag ifatt en bil i en nerförsbacke och då växlade jag ner till femman och låg kvar bakom honom på bakhjulet och körde.
Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
Försök ha lite koll på framgafeln, när den är vågrät så är du på balanspunktenså enkelt tänkte jag skriva inga andra preferenser som berättar att man är på rätt väg?
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |