Köra bakhjul!

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Nej,Åker i runt 10 km sen kopplar ja upp den!

okej vet inte alls hur en cbr125 går plus att det e en 4t.
Men prova antingen o gasa mer eller sätt dig längre bak o slit upp den samtidigt.
du måste högre upp för att den inte ska åka ner, eftersom det inte finns kraft för en powerwheelie så måste du upp på balanspunkten.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
okej vet inte alls hur en cbr125 går plus att det e en 4t.
Men prova antingen o gasa mer eller sätt dig längre bak o slit upp den samtidigt.
du måste högre upp för att den inte ska åka ner, eftersom det inte finns kraft för en powerwheelie så måste du upp på balanspunkten.

Tack för tipsen:) Får ut å prova i mon eller onsdag:)
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Luta kroppen längre bak så får du mer hjälp med balansen. Så du slipper styra balansen så mycket med gasen som du gör.
Bra kört på falkenberg! :tummenupp

Ja vettigt. Kämpar med att försöka få armarna raka. Funkar ibland!

Å ja, det syns tydligt hur jag juckar på gasen....:rolleyes:
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Passande film som jag och TheKid filmat nu i höst, TS sökte tips på slangning med just en GSX-R 750 -02 :yoparty
Antar att Sulis har lärt sig på de 4år som gått! :krama

Här är inga tips men kanske lite roande..

Fyfan vad CBR:en lät fint! Kände lite saknad efter min 03:a som jag hade för några år sedan.

\Masonit
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Passande film som jag och TheKid filmat nu i höst, TS sökte tips på slangning med just en GSX-R 750 -02 :yoparty
Antar att Sulis har lärt sig på de 4år som gått! :krama

Här är inga tips men kanske lite roande..

Lägg i en högre växel direkt i uppsvinget när du kopplar upp den. Nu kör du ju ur växeln direkt o kommer bara några meter. Alternativt att lägga dig högre o hitta balanspunkten. Annars Coolt :tummenupp
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Lägg i en högre växel direkt i uppsvinget när du kopplar upp den. Nu kör du ju ur växeln direkt o kommer bara några meter. Alternativt att lägga dig högre o hitta balanspunkten. Annars Coolt :tummenupp

Ha ha.. Dina tips är inte riktigt realistiska på en 600a.
På en tusen hoj är det betydligt lättare men med min något begränsade kunskap är det inte riktigt så.
Finns inte en chans att slänga i 3an direkt, man måste komma upp till balanspunkten direkt för att då lägga i trean.
Spänner man lite med foten mot 3an hoppar den i om belastningen sjunker. Skickar jag i den tidigare orkar inte hojen upp igen, möjligen med pizzadrev..... fusk :tungan

Jag lyckades inte hitta några goa wheelieklipp på dig och en 600 på din sida?
De kanske ligger på Tuben? :Bugar

/Danne
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ha ha.. Dina tips är inte riktigt realistiska på en 600a.
På en tusen hoj är det betydligt lättare men med min något begränsade kunskap är det inte riktigt så.
Finns inte en chans att slänga i 3an direkt, man måste komma upp till balanspunkten direkt för att då lägga i trean.
Spänner man lite med foten mot 3an hoppar den i om belastningen sjunker. Skickar jag i den tidigare orkar inte hojen upp igen, möjligen med pizzadrev..... fusk :tungan

Jag lyckades inte hitta några goa wheelieklipp på dig och en 600 på din sida?
De kanske ligger på Tuben? :Bugar

/Danne

Men samtidigt som du kopplar upp den så kommer du upp i balanspunkt. Har inge me drag lr cc att göra. Du poweruiilar ju inte upp den. Och när du kopplar upp den så har du tid att skicka i 3an när den är på väg upp.
Har inga filmer när jag slangar. Men känns det obehagligt så ska du ju inte göra det.

Ha ha.. Dina tips är inte riktigt realistiska på en 600a.
På en tusen hoj är det betydligt lättare men med min något begränsade kunskap är det inte riktigt så.
Finns inte en chans att slänga i 3an direkt, man måste komma upp till balanspunkten direkt för att då lägga i trean.
Spänner man lite med foten mot 3an hoppar den i om belastningen sjunker. Skickar jag i den tidigare orkar inte hojen upp igen, möjligen med pizzadrev..... fusk :tungan

Jag lyckades inte hitta några goa wheelieklipp på dig och en 600 på din sida?
De kanske ligger på Tuben? :Bugar

/Danne

Det va inte meningen o va dryg. Men tänkte det var en tråd där folk ville ha feedback o när jag läser ditt svar igen så låter det som du e dryg o ironisk. Men jag kanske misstolkar???:va
 
Last edited:

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Så långt jag kom 2011.

Tyvärr blev filmen ganska Gaaaaayyyy...:D
wtf

http://vimeo.com/27042469

Bra musik framför allt, så skönt att se en sån här film som INTE har harkla-sig-i-micken-musik!

För egen del så har jag i början av sommaren haft problem att köra rakt med husaberg 650 på bakhjulet. Underligt, med tanke på att det alltid annars har gått så bra med diverse crossar och supermotarder av olika märken. Men fick inte till det med husabergen!

Bytade bakdäck - problemet försvann :trixie

Ska lägga upp film (eller iaf bild) på när jag gör en skyltskrap med min Baotian 125 scooter! Det är fräckt, som fan!
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Men samtidigt som du kopplar upp den så kommer du upp i balanspunkt.

Jo jag var lite ironisk och kanske dryg samtidigt som jag inte anser att du har rätt i allt du skriver men lite.. :tummenupp
Finns så många experter på forum utan att de har en aning om vad det innebär.
Jag har precis kommit igång med mitt slangande efter att inte kört hoj så länge, så visst finns det en hel del att fila på men otäckt tycker jag inte det är. :tungan
Det som jag ser som det största problem för mig är att när man kopplar upp den så kanske man inte alltid når upp i balanspunkten direkt och då måste man ligga på med FULL gas annars orkar inte hojen upp. Skulle jag i detta läget släppa något på gasen och skicka i 3an kommer hojen inte orka upp även här.
De gånger jag lyckas med att lägga i 3an är just precis i de lägen man når balanspunkten direkt, precis som du sa men det är inte var gång och inte heller i detta klipp :D

Tanken med mitt inlägg var väl mer att ha fokus på gixxern eftersom det var det som trådskaparen frågade efter.. Jag tyckte det var lite kul att det var ett gäng år sedan!

Snart är det vår igen och träningen fortsätter :banana
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jo jag var lite ironisk och kanske dryg samtidigt som jag inte anser att du har rätt i allt du skriver men lite.. :tummenupp
Finns så många experter på forum utan att de har en aning om vad det innebär.
Jag har precis kommit igång med mitt slangande efter att inte kört hoj så länge, så visst finns det en hel del att fila på men otäckt tycker jag inte det är. :tungan
Det som jag ser som det största problem för mig är att när man kopplar upp den så kanske man inte alltid når upp i balanspunkten direkt och då måste man ligga på med FULL gas annars orkar inte hojen upp. Skulle jag i detta läget släppa något på gasen och skicka i 3an kommer hojen inte orka upp även här.
De gånger jag lyckas med att lägga i 3an är just precis i de lägen man når balanspunkten direkt, precis som du sa men det är inte var gång och inte heller i detta klipp :D

Tanken med mitt inlägg var väl mer att ha fokus på gixxern eftersom det var det som trådskaparen frågade efter.. Jag tyckte det var lite kul att det var ett gäng år sedan!

Snart är det vår igen och träningen fortsätter :banana

Det handlar nog mer om hur pass mycket du vågar vrida på rullen snarare än hur många CC du har mellan benen.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Det handlar nog mer om hur pass mycket du vågar vrida på rullen snarare än hur många CC du har mellan benen.

Tror inte jag skrev att det var cc det berodde på eller?... :va
Snarare min talang!

Tanken med klippet var att det skulle roa någon och inte skapa en debatt om mig och hur jag gör..
Jag tänkte det passade med ett klipp som TS snackade om.. dock lite sent :)
Helt klart är det sant som du skriver Micke..
 
Last edited:

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Tjena alla, jag har ett tips för er som just har börjat eller är i tankarna kring att få framhjulet att se mot skyn. Jag började med att följa en kille som faktiskt lagt upp bra filmer på youtube som både förklarar och visar hur han gör. Killen var nybörjare själv och efter hand i de tre filmerna blir han allt bättre.

Ett tips bara, väldigt lätt att följa tyckte jag, kanske inte så mycket om att finna balansläget med det kommer efter många tränings turer tro mig, det gäller bara att våga ge lite mer!

Film ett: http://www.youtube.com/watch?v=FbiiCqgHgKA 1st gear
Film två: http://www.youtube.com/watch?v=XedchZMgIgY&feature=related 2nd gear
Film tre: http://www.youtube.com/watch?v=HdR4T7Lp4qw&feature=related 2nd gear, stand ups

Hoppas ni finner lärdom av dessa, det gjorde jag och nu kan man glida runt på slangen utan problem! :)
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Får lägga upp ett klipp där jag gör mitt bästa... Vi kunde dock inte stanna där så länge då en gubbe kom ut på vägen och läste lusen av oss...

"Ni har 10 sekunder på er att försvinna, jag har ringt snuten!"

Så vi fick packa ihop o dra oss hemåt....

Well, well, håll till godo :tummenupp

[YOUTUBE-ID]BXElAD2pO1U[/YOUTUBE-ID]
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Tror inte jag skrev att det var cc det berodde på eller?... :va
Snarare min talang!

Tanken med klippet var att det skulle roa någon och inte skapa en debatt om mig och hur jag gör..
Jag tänkte det passade med ett klipp som TS snackade om.. dock lite sent :)
Helt klart är det sant som du skriver Micke..

inte meningen att skapa debatt om dig heller. visst du skrev inget om cc i det inlägget, utan i det ovanför.

sorry for the confusion :va :D:D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Får lägga upp ett klipp där jag gör mitt bästa... Vi kunde dock inte stanna där så länge då en gubbe kom ut på vägen och läste lusen av oss...

"Ni har 10 sekunder på er att försvinna, jag har ringt snuten!"

Så vi fick packa ihop o dra oss hemåt....

Well, well, håll till godo :tummenupp

Du skulle ha bett honom dra åt helvet!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top