Sulis
Elite som fän..
fan grabben, du bor i ystad. ta en tur till kristianstad så ska jag lära dig wheeelia
Anytime, anyplace (bara det inte är regn och minusgrader)
Vore ytterst tacksam om någon skulle vilja lära mig!!
fan grabben, du bor i ystad. ta en tur till kristianstad så ska jag lära dig wheeelia
Eller är jag helt enkelt bara kass?
Du är för kass, det som är bra med det är att du slipper köpa ny hoj för dyra pengar.
Lånar Sulmeisters tråd lite grand, som jag läst med stort intresse - det där med flera kockar och soppor har visat sig stämma ganska bra - eftersom jag har en fråga angående det här med bakhjulsåkning:
Kan inte powerwheela, om det nu handlar om att med hjälp av gasen få upp den på bakhjulet. Har inte heller lyckats genom att koppla upp den, även om jag kanske inte gör helt rätt. Framhjulet har mig veterligen inte ens lyft en centimeter ovanför asfalten.
Frågan är då om hjulbasen är för stor (1430 mm), vikten för hög (212 kg) och effekten för låg (117 hk) för att kunna få till det? Eller är jag helt enkelt bara kass?
har man relativt ny och pigg hoj ska de absolut inte behövas gå ner på 1an. då blir det bara svårt, ju högra fart destå lättare är det att ligga kvar på baklhjulet en stund, prova 2an 50-70km/h . dutta till kopplingen och slå på full gas och luta er ltie bakåt. när du kan det kör på 3an, 90-100km/h till slut är det busenkelt.
SkaD skrev:Sen handlar det itne om hojjen, när man va yngre kunde man ju köra bakhjul med slö moppe med, 1hk?
SkaD skrev:Allt handlar om teknik, och sen är det ju så att ingen kan från början, alla tränar vi i smyg, och inte så lite heller, även om det inte pratas högt om det .. det är ju bara att säga till polare, äh de e bara rycka upp han, inge svårt. men glöm itne det ALLA har tränat det är ända receptet.
Ja en sån där borde ju vara ganska stark på låga varv, ska inte vara några problem. Låna ut den till nån som kan, brukar hjälpa bra mycket när nån bevisar att det inte är cykeln det sitter i.
Dock onödigt att köpa en hoj enbart för att slanga på.
Vad ska man annars ha dom till? SKa man åka och köpa mjölk tar man väl bilen
Vågar man inte vinner man heller inte.
Palle71:Testa lite försiktigt med foten på bromsen så är det lugnt Men du ska ju inte tvinga dig om du absolut inte vill.
Dock onödigt att köpa en hoj enbart för att slanga på.
När man dumpar kopplingen efter man varvat upp den medan man har fart, ska man då släppa den pang rakt ut, eller åtminstone lite mjukt?
Åker man twin behöver man inga bromsar juh
Du kan göra på lite olika sett med kopplingen, i fart kan du ha som regel att bara köra med en finger på kopplingshandtaget och sen dutta till lite lätt samtidigt som du accelererar.
PS: Tycker de var enklare att koppla upp min gamla SP1:an än R1:an som iof inte behöver nån koppling, den står upp iaf
Då accelererar jag inte tillräckligt fort, för dutta på kopplingen har jag gjort ett antal gånger utan att det händer något. Får prova rulla handtaget ett par varv och sedan dutta
Då accelererar jag inte tillräckligt fort, för dutta på kopplingen har jag gjort ett antal gånger utan att det händer något. Får prova rulla handtaget ett par varv och sedan dutta.
Vad har hänt med klassikern då? Gasa släpp gasa?
Ok då hur högt skall man behöva varva den i tvåan för att "dutta" upp den med kopplingen?
Skippa kopplingen helt på duccen, kör runt 3-4k rpm, släpp av och ge fullt medans du rycker styret bakåt så lär den klättra upp.Då accelererar jag inte tillräckligt fort, för dutta på kopplingen har jag gjort ett antal gånger utan att det händer något. Får prova rulla handtaget ett par varv och sedan dutta.
Det spelar ingen roll vilken teknik du använder...när du väl kan det är båda sätten enkla för att få framhjulet att lyfta.
Jag lyfter min Superduke enkelt på 3:an med bara gas o ett litet ryck...eller koppling...beror på vad som känns bäst för tillfället.
När har du effektpuckeln på din hoj ? Säg 8000 rpm ??.. Accelerera upp till 8000 , släpp gasen snabbt , luta dig lite framåt o hjälp gaffeln komprimera. När gaffeln vänder , slå på gas igen...rappt...samtidigt som du snabbt lutar överkroppen bakåt tills armarna blir raka... Det rycket som blir då skickar lätt upp ditt framhjul i näshöjd .
Eller om du använder koppling...Accelerera...vid ca 8-9000 rpm , lutar du överkroppen bakåt , raka armar...och duttar snabbt på kopplingen.
Allt handlar om att lära känna hojen...När du väl känner den , så kollar du aldrig några varvtal...Du VET o KÄNNER när du har kraft att lyfta framhjulet. Träning...Finns inga genvägar !
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |