BeyondEvil
*****ninja
Norrort? Mja.
Jag får tyvärr inte plats med fjäderbatongen under kutsen...
Umm... Är det någonstans man behöver kEtTingen är det ju i söderort...
Norrort? Mja.
Jag får tyvärr inte plats med fjäderbatongen under kutsen...
Rullat ut Sportstern för 2013? Hör av dig om min/vår service inte vart bra.
Hittade en rulle med några unga killar som kör HD som du. De verkar ha koll på Indian Larry iaf, mtp ?-tecknet.
HD:s gjutna framfälgar ser ju helt sjukt bra ut fram när det går på bakpuppan!
http://www.youtube.com/watch?v=gmCnlXt_Hpc
/Gubbe
Har hört så mycket om detta med att ha en fot på bakbromsen ,men personligen så tycker jag detta känts så obekvämt och skevt ,så lyckades jag till slut hitta Wheelies for Dummies och dessa grabbar som då ska tillhöra gräddan av ....nåt nämner inte ett skit om nån fot på bromsen då de i denna video visar how to och förklaringen köper jag åxo dvs 1-2-3 växel ..Då du släpper så dyker den direkt utan nån fotbroms.Om nån vill ha videon så pm så kan jag dela med mig ....Dessa boys förordar även de att koppla upp den trots allt de ändå gjort med hojarna ..Tokdrevat ner dem så deras power borde ju räcka ,deras förklaring var att de tar sån tid att nå balanspunkten med gas kontra koppling/gas men känns som om den kommenten ändå speglade deras reality då de kör uppvisning och inte har massvis med yta att trixa på..
växla på bakhjulet... Nån som har några tips?
kan köra ett par hundra meter på ett hjul o fixar nån omkörning(filbyte) o lite lätta kurvor. Drar upp den på 3an o sen kör jag där.. men tänkte att de hade vart kul att kunna peta i 4an också!
Tjena!
Bumpar denna tråden lite. Det är nämligen så att jag har köpt mig en Gixxer 750-10 som jag vill lära mig köra på hjulet med. Jag vet i teorin hur man gör, men när man ska lära sig så blir det ju en väldigt massa kopplande vilket resulterade i att jag brände kopplingen efter bara 500 mil, mindre kul.
Finns det något man kan tänka på för att minska kopplingslitaget? När man väl har tekniken blir det ju inte så mycket slitage men när man övar blir det ju kanske 30 slirningar på kopplingen på en raksträcka.
Har blivit lite nojig för att köra bakhjul nu, vill ju inte byta en koppling till i sommar...
Spontant känner jag att du slirar för mkt, du ska bara dutta till kopplingen lite för att få lite hjälp på traven. Rätt varvtal, position på hoj samt användandet av framgafflarna bör göra större delen av jobbet. Kopplingen ska inte behöva säga upp sig efter 500 mil.
Vill du göra lite mer avancerat, prova en fot på den bakre fotpinnen, då behöver du praktiskt taget inte kopplingen, om du inte ska köra från stillastående.
Ok, så ni kopplar alltså inte "hela vägen igenom" utan bara nuddar vid dragläget så att säga? Får experimentera mer när jag får tillbaka hojen helt enkelt. Ska prova med bakre fotpinnarna också.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |