Ok...vet inte hur du gör när du kopplar upp dina hojar så korgen pajar, (har iof bara sett några powerwheelies med hjulet några cm ovanför asfalten från din sida) men på mina gamla R1or så bytte jag lameller ett par gånger, samt att mellanskivorna kunde bli lite blåa. Bara att blästra av dom och i med nya lameller. ALDRIG haft ett enda märke i mina korgar, och aldrig sett ett märke på vänners korgar! Aldrig behövt byta något i kopplingsväg på mina Hondor eller Kawasakis.
Har aldrig själv kopplat upp en hoj. Har däremot jobbat som mc-mek där har jag sett resultatet av det.
Pratade lite med Ingel ikväll om just det där med kopplingskorgar.. Vi kom väll fram till det där med att koppla upp den kan göras på olika sätt.. Snabb dump av koppling.. eller mjukare.. Vilket jag kan tänka mig sliter olika..
Jag är absolut ingen bakhjulskung... och att köra sakta med kontroll har jag aldrig ens provat på.
På 750 slangade jag iaf från 1-4ans växel utan problem (sen gick det så jävla fort att jag tyckte det vart läskigt.... ) .. Dock med en liten accelration hela tiden.. Så om du anser det vara en powerwheele med några cm över backen.. så visst! Kommer dock inte lika bra överens med den nya hojen.. Den är mycket mer tungjobbad och den hojen är väl den enda du sett mig köra?
Wheelis är för mig något jag kan ägna mig åt på långa rakor.. möjligen lätt svepande kurvor för att det är kul. Men mitt seriösa krut lägger jag på att bli en bättre förare, bättre instruktör och att bli snabbare på bana.
Nu handlade ju inte tråden om vad jag kan och inte kan.. utan hur man wheelar en r750... och tyvärr så har 00-03 en svag punkt i kopplingskorgen.
Ska förövrigt se om jag kan hitta igen en bild på en 98a srads kopplingskorg.. Så får ni se hur jag menar..