Köra bana en dag i veckan!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
obruT skrev:
(hoppas RJ köper nån disel)

det är nu man INTE ska summera ihop vad ett nöjje kostar...
Vad skall du köpa då, blir det också en diesel? :banana

Helt rätt summera ALDRIG, då blir man bara förskräckt!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
RJ skrev:
Vad skall du köpa då, blir det också en diesel? :banana

Helt rätt summera ALDRIG, då blir man bara förskräckt!

nja blir nog en 9-5:a lr V70
ej nån disel

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nedanstående är kopierat från Sundsvallsforumet och skrivet av KennethN:

Kris gällande RRträningarna

--------------------------------------------------------------------------------

Hej mina RRvänner.
Då det iår ser ut som om det blir svårt att få ihop folk som betalar täningskort, kan det i värsta fall bli så att RRträningarna läggs ned iår. Vi har idag bara 9st på listan och vi behöver ca 16pers.

Ett par till har visat sitt intresse men som det ser ut nu så kommer det inte bli några träningar 2006. Detta innebär att det även drabbar de som tänkt engångsträna eftersom det inte bokas någon träning.

Om vi inte får ihop tillräckligt med folk som köper träningkort så kan NRS inte förboka träningskvällarna. Detta innebär att det är fritt fram för alla andra ( Bilklubbar m.fl ) att boka och köra på Tisdagskvällarna. Dessutom kommer NRS inte att ha hand om träningarna vilket innebär att man själv får sköta om och boka, administrera, ansvara för banbokningen. 2650:- / kväll tar banan för den ordinarie bokningen. Ex: Om man får ihop 5st till en träningskväll kostar det 530:-/person ist f 133:- eller 300:- som det nu ser ut gällade engångsträning. Alternativet är att sätta 500:- eller nåt sånt som engångsträningsavgift. Det kommer GARANTERAT INTE liggakvar på 300:- om läget är som det är nu.

Fördelen med träningskortet är att det också är mycket lättare att få ett företag att betala än om man skall lägga ut x-antal hundra kronor kontant vecka efter vecka. Får man ett företag att sponsra blir det ju t.o.m gratis att köra.

Tag en allvarlig funderare över detta.

Last edited:

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
RR-träning

Hej jag skulle med glädje betala ett träningskort men jag jobbar borta under veckorna jag kommer så ofta jag kan.

Kan man inte slå ihop mån och tis en halv timme RR-träning en halv timme allmän åkning ??

Vi är 5 st från Hudiksvalls mck som anmält oss till Licenskurs . Jag ska kolla med dom om RR-träningen vi får ju inte mista en dag till fyrfotingarna.

//Lars

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Skall ta ett snack med Team Nordic Roadracing om detta....(vårt nya teamnamn).
Även om vi skulle köra 5-10 ggr i sommar så blir detta billigt. förutsatt att man inte behöver betala detta per pers utan per hoj!
Vet du nåt om detta RJ?

Helst skulle jag vilja träna på någon av banorna vi skall tävla på i sommar men bor man nära nordpolen är resorna alltid ett bekymmer.
Lånar tråden lite RJ: Någon som funderat på Virtasalmi i Maj??

Hmm tycker det Roadracingintresset som va så stort i Umeå regionen för några år sedan har svalnat, börjar ni alla bli gamla eller.... :confused:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GasLars skrev:
Jag ska kolla med dom om RR-träningen vi får ju inte mista en dag till fyrfotingarna.

//Lars
Kloka ord! :tummenupp

leffe75 skrev:
Även om vi skulle köra 5-10 ggr i sommar så blir detta billigt. förutsatt att man inte behöver betala detta per pers utan per hoj!
Vet du nåt om detta RJ?

Helst skulle jag vilja träna på någon av banorna vi skall tävla på i sommar men bor man nära nordpolen är resorna alltid ett bekymmer.
Lånar tråden lite RJ: Någon som funderat på Virtasalmi i Maj??

Hmm tycker det Roadracingintresset som va så stort i Umeå regionen för några år sedan har svalnat, börjar ni alla bli gamla eller.... :confused:
Jag tror du betalar per hoj!

Angående Virtasalmi, sent ute (som vanligt...):http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111858

Håller med dig om roadracingintresset, glädjande nog så verkar det vara bra drag kring första bankörningen på Midlanda i alla fall. :tummenupp Själv blir jag då bara yngre och yngre för varje år, blir bara fler och fler leksaker i garaget! :tummenupp
Fan också nu måste jag springa till spegeln igen och rycka bort ett av alla dessa gråa hårstrån som börjat få fäste... :brinnerup

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
leffe75 skrev:
Betalning är per hojförare. Inte per hoj.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!