Köra bana med indraget körkort?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
MC KK eller RR Licens är ett slags kvitto på att du kan hantera en hoj, dock borde det räcka med att du har haft något av dessa alternativ tidigare.

Den vanligaste anledningen till indraget KK är ju att man kört för fort enligt länsman, på bana får man köra fort....

:)
Jag tycker också vi i föreningen har en för stelbent inställning här. Om man är medlem i SSEmse och har kört några av våra bandagar tidigare så tycker jag vi skulle kunna tillåta att den personen kör även utan KK eller licens. Anledningen till att vi har kravet på KK eller licens är, precis som den gamle kloke säger, att vi vill försäkra oss om att personen i fråga vet hur man kör hoj och är medveten om vilka regler som gäller på banan. Detta försvinner väl inte bara för man råkat köra för fort på vägen?
Vi behöver dock fortfarande kunna identifiera föraren så pass eller ID kort vid anmälan får ersätta KK.

Som flera säger, om ni håller med om detta eller har andra tankar och ideér om hur föreningen kan förbättras så skicka ett förslag om regeländring till oss på:

info@sydskanesemse.nu

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag tycker också vi i föreningen har en för stelbent inställning här. Om man är medlem i SSEmse och har kört några av våra bandagar tidigare så tycker jag vi skulle kunna tillåta att den personen kör även utan KK eller licens. Anledningen till att vi har kravet på KK eller licens är, precis som den gamle kloke säger, att vi vill försäkra oss om att personen i fråga vet hur man kör hoj och är medveten om vilka regler som gäller på banan. Detta försvinner väl inte bara för man råkat köra för fort på vägen?
Vi behöver dock fortfarande kunna identifiera föraren så pass eller ID kort vid anmälan får ersätta KK.

Som flera säger, om ni håller med om detta eller har andra tankar och ideér om hur föreningen kan förbättras så skicka ett förslag om regeländring till oss på:

info@sydskanesemse.nu

Dedära låter ju väldigt vettigt tycker jag :tummenupp

Om inte annat så kanske man blir sämre förare av o va utan kort flertalet månader, men då får man ändå kasta sej in på banan o flänga runt när väl lappen e tillbaka.

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Dedära låter ju väldigt vettigt tycker jag :tummenupp

Om inte annat så kanske man blir sämre förare av o va utan kort flertalet månader, men då får man ändå kasta sej in på banan o flänga runt när väl lappen e tillbaka.

Precis! Att du visade gumpen för en massa teens utanför Nydaladiscot gör inte dig till en sämre förare:tummenupp

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Detta står på hemsidan och gäller!

Följande regler gäller vid alla tillfälle då bankörning arrangeras av Sydskanes Emse.
Dock kan det tillkomma ytterligare regler om sådana finns för just den bana vi hyr. Generellt gäller krav på körkort eller intyg på fullföljd RR-licenskurs, något av dessa skall uppvisas vid incheckning.

Instruktör
Mikael

Får inte jag köra med min supermoto-licens då?

Nu har jag körkort, men om jag blir av med det kan det vara bra och veta.

Sedan om man inte har löst ut sin licens för året, kan man köra om man har haft det tidigare? Man har ju fortfarande gjort kursen!

/Eric Oscarsson

Last edited:

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
GSXR 750
Jag tycker visst om Sydskånes men jag tycker inte om regler för sakens skull. Det kvittar väl om folk har körkort eller inte. Föreningen är till för medlemmarna och ska inte straffa ytterligare. Jag accepterar era regler men ni får acceptera att jag har åsikter om dom också. Åsikter som diskuteras öppet måste väl vara ok? Rikard Rättrådig eller Richard Righteous som han heter på Engelska är ganska dryg. Lev och låt leva. Erland.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Får inte jag köra med min supermoto-licens då?

Nu har jag körkort, men om jag blir av med det kan det vara bra och veta.

Sedan om man inte har löst ut sin licens för året, kan man köra om man har haft det tidigare? Man har ju fortfarande gjort kursen!

/Eric Oscarsson
Din supermotolicens gäller på samma sätt som en RR-licens och den måste inte vara utlöst. Bra att detta förtydligades.

Jag tycker visst om Sydskånes men jag tycker inte om regler för sakens skull. Det kvittar väl om folk har körkort eller inte. Föreningen är till för medlemmarna och ska inte straffa ytterligare. Jag accepterar era regler men ni får acceptera att jag har åsikter om dom också. Åsikter som diskuteras öppet måste väl vara ok? Rikard Rättrådig eller Richard Righteous som han heter på Engelska är ganska dryg. Lev och låt leva. Erland.
Helt rätt i allt Erland, detta är ett forum och i forum diskuterar man. Jag har själv uppfattningen att vi ska leva så mycket vi kan efter "lean"-konceptet och avskaffa alla regler / processer som inte tillför något medlemsvärde. Vet att vår ordförande också är inne på denna linjen.

Fortsätt du ifrågasätta och ha åsikter och om du har tankar och ideér om hur föreningen kan förbättras så skicka ett förslag om regeländring på:

info@sydskanesemse.nu :tummenupp

Last edited:

SanneJ

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
ZX-636R ´04
Visst accepterer styrelsen alla åsikter (vi tycker bara inte alla åsikter är vettiga -det gäller ibland också varandras:D), men vad förväntar du vi ska tycka om din åsikt här?:

Jag tycker att Sydskånes styrelse kunde ha varit mycket smidigare när det gäller väldigt mycket. Ni tittade kanske för mycket på Rikard Rättrådig när ni var små? Erland.

Det är väl inte en särskilt öppen åsikt...:va Det ger os iallafall inte mycket att diskutera... Att jag skrev att du borde dyka upp på våra möten, är såklart för att du där kunde få störra insikt i varför vi tyvärr ibland är båda dryga och osmidiga:) OCH du kunde få möjlighet att få fram dina åsikter -så hoppas att komma med nästa gång, då kan du kanske tillmed vara med när beslut fattas:tummenupp (och du är såklart välkommen att skriva till infomailen)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning