Köra dyr hoj med endast Trafik?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har redan börjat fasa dagen då jag ska byta upp mig till en hoj F.klass 7... Nuvarande är i sexan, och kostar mig 790:- per påställd månad i trafikförsäkring. Den står rätt tryggt i mitt garage och helförsäkring är inte tal om... Jag har redan kollat polarens R6a i trafik på mig, och då stiger det genast till hutlösa 1400.- per månad...

En hoj som en R1 tex, är ju bra mkt mer stöldbegärlig än min nuvarande fizzer, och är inte minst dyrare. Kör någon här med såpass dyra hojar, eller dyrare, endast trafikförsäkrat? I så fall; Är det crashkåpor, crashpuckar och larm o fetekätting som gäller då? Blir ju onekligen mer ekonomiskt så... Halvförsäkring på mig och en R6 är vi genast uppe på 25 000:- om året...
Vågar man det? Vad säger ni?

Inte mycket alternativ om man är en 21-årig student/musiker som är bosatt och som vill köra F.klass7-sporthoj. :tungan

Airflow

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Fd R6 ägare
Försäkring

Hej, känner igen det där problemet. När jag köpte min R6 ringde jag runt till en massa olika bolag och det skilde en hel del i pris. Jag betalar ca 900 kr/mån för min R6 halvförsäkring på IF (26 år)

Trafikförsäkring är inte roligt om ngn stjäl hojen eller försöker stjäla den.
Då får du inte ut en krona.

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
om du tycker att 1400 imånade är dyrt så kanske du ska byta intresse för det är där du hamnar om du ska ha nån hoj som har lite pulver å är rolig..
trökigt men sant
-peter

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
peter the great skrev:
om du tycker att 1400 imånade är dyrt så kanske du ska byta intresse för det är där du hamnar om du ska ha nån hoj som har lite pulver å är rolig..
trökigt men sant
-peter

:va Läs mitt inlägg igen... Jag vill ju ha en sådan hoj, men frågan var inte om det var värt 1400, frågan var om det var dumt att bara satsa på trafikförsäkring. 1400.- per månad har jag råd med att undvara, men knappast 3000.- per månad.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
du har ju en ok hoj, åk på den ett tag.

Personligen vågar jag inte ha bara trafik, tänk om hojen skulle bli stulen, även om man har koll hemma (jag bor ju i skogen) så kan det ju hända att jag parkerar nån annastans nångång då står man där med långnäsa.
Jag tror tyvärr klass 7 komer bli ännu dyrare framöver med:-(

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
jag tycker, minst halvförsäkrat om man köper en nyare hoj, en hoj är lätt att stjäla, jag blev av med min förra r1a(låst med styrlås och skivlås), tur att man hade halvförsäkrat då.

//Linus

Marsipulami

Guest
För ditt eget bästa är det nog säkrast att lägga ut lite extra på att skaffa en halvförsäkring. Om du bara har Trafik försäkring och hojen blir stulen, då har du förlorat en hel hoj (kostar ju en del) och har inte nöjet att köra med hojen.

Bättre att betala lite mer och sen kunna köra en hel säsong!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM