Köra egen eller hyra Minimoto på Racehouse Söndag

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
GSXR1100R skrev:
150 kr för 10 minuter, vi brukar köra 20 minuter och vila i 20 minuter, det blir altså 6-7 pass.

troligen kan du få rabatt men annars kostar det 1800:- för 6 ggr 20 minuter.

Meningen är att ni som inte har egna skall prova på och sedan bli fast i småtaktsträsket, prova en repa på 2 ggr 5 minuter så vet du snart hur kul det är, det gör ont oxå.

:tungan

Har provat o vet hur de e men det är inte någon som köpt en egen till mig än.. :fatta!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi som inte bangade hade skitkul, vi fick köra massor, nu ska vi försöka att hålla igång detta minst en gång i veckan, dock är jag bortrest nästa helg.

Danne S

Guest
Hallå hörrni!

Var och kikade på er idag och ni var riktigt duktiga! Man blir så jäkla sugen att börja köra...

Men en fattig student har som bäst råd med en kinahoj... :va

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Danne S skrev:
Hallå hörrni!

Var och kikade på er idag och ni var riktigt duktiga! Man blir så jäkla sugen att börja köra...

Men en fattig student har som bäst råd med en kinahoj... :va
Johno körde 32.or :död

Men jag lyckades iaf att bromsa omkull Johno :hihi

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
metallgutten skrev:
Jag lyckade sätta 35.12 :tummenupp

Idag är man lite stel i kroppen och ont som f-n i handlederna, aja det var riktigt roligt igår iaf.. :D
Höger fotled värker (vurpsidan) men kul va det :D

Danne S

Guest
Halloj!

Ni som verkar kunna lite om denna underbara sport kan säkert besvara mig på denna fråga. Tror ni att det är värt att köpa en kinahoj och köra med? Eller är det helt enkelt för kass kvalitet och prestanda för att kunna köra någorlunda bra på bana med?

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
Danne S skrev:
Halloj!

Ni som verkar kunna lite om denna underbara sport kan säkert besvara mig på denna fråga. Tror ni att det är värt att köpa en kinahoj och köra med? Eller är det helt enkelt för kass kvalitet och prestanda för att kunna köra någorlunda bra på bana med?

:D haha kvaliten e redan så dålig dom gör inget annat än meckar ändå... sen prestandan tror jag inte du kommer i närheten med en kina hoj....
klämde lite på en kina hoj när jag va sthlm och den kändes mer som toys`r´us än nån seriös grej, men det va den billigaste "blata" kopian finns säkert bättre kina hojar..

Danne S

Guest
Tror du att jag kan ha nån gläjde av en sån hoj? Jag är ju inte direkt den nya Valentino Rossi...hehe
Tyvärr så har jag tummmen mitt i handen så kommer inte att kunna fixa till den speciellt mycket.... :gnissla

Kanske bäst att köpa en vanlig motionscykel istället....=)

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
Danne S skrev:
Tror du att jag kan ha nån gläjde av en sån hoj? Jag är ju inte direkt den nya Valentino Rossi...hehe
Tyvärr så har jag tummmen mitt i handen så kommer inte att kunna fixa till den speciellt mycket....

Precis som Brinken skriver, oavsett vilken du väljer så är det bäst om du har inställningen att du vill lära dig skruva...

Sedan beror det på hur kul du vill ha det när du kör - risken är stor att toys r'us-moppen kommer att stå still (skruva/meka) mer än den italienska förlagan.
Å det kan ju alltid vara roligare å vara med dom andra ute på banan å leka. Men man får inte vara rädd för att meka om du skall börja med detta.

Tyvärr är det som med allt annat, man får det man betalar för.

*Brinken; när får jag tillbaks mitt bakdrev (74-kuggars)?? Eller e' detta spons på hög nivå?*

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Danne S skrev:
Tyvärr så har jag tummmen mitt i handen så kommer inte att kunna fixa till den speciellt mycket.... :gnissla

Kanske bäst att köpa en vanlig motionscykel istället....=)
Tvåtakt med slirkoppling = mycketmeck men rolig körning, du får hjälp av oss att mecka och det är inte speciellt svårt heller.

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
*Brinken; när får jag tillbaks mitt bakdrev (74-kuggars)?? Eller e' detta spons på hög nivå?*[/QUOTE]

vi lyckades paja det jag låna (ett rött) så jag har handlat ett nytt (guldigt) till dej hoppas det går bra? tar med det nästa gång det är körning på race house, okej? träffar aldrig dej så hade glömt bort det helt . sorry :Bugar

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
BrInK skrev:
*Brinken; när får jag tillbaks mitt bakdrev (74-kuggars)?? Eller e' detta spons på hög nivå?*

vi lyckades paja det jag låna (ett rött) så jag har handlat ett nytt (guldigt) till dej hoppas det går bra? tar med det nästa gång det är körning på race house, okej? träffar aldrig dej så hade glömt bort det helt . sorry :Bugar

pajat? hur?
skulle ni lätta grejerna eller? :va

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
grandmaster skrev:
pajat? hur?
skulle ni lätta grejerna eller? :va

om kedjan hoppar av och man fortsätter gasa så blir inte drevet så snyggt....
grejorna man lånar ska va i samma skick när man lämnar tillbaka dom....

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
6,5 tums hjul...
BrInK skrev:
om kedjan hoppar av och man fortsätter gasa så blir inte drevet så snyggt....
grejorna man lånar ska va i samma skick när man lämnar tillbaka dom....

Brink; duger alldeles utmärkt!

Du e' inte ensam om att ha tankarna på annat....
Vi ses där!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...