Köra hoj framåtlutad?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Ja, problemet uppstår för oss som hinner byta ställning några ggr.

Touché! :)

T: Jag tycker det blir ganska påfrestande för handlederna vid längre resor på motorvägen om man inte gasar på lite så fartvinden håller upp en. Då har jag ändå ingen extreme körställning... Men det är absolut ingenting som märks av på kortare turer, typ pendling till och från jobbet...
 

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Ort
Arlanda
Hoj
00 KTM LC4
Jag tycker det är jobbigare att nöta motarden än när jag hade sporthoj! Som nämnt, man tänker inte på det när man kör aktivt i kurvor. Nu var inte jag den snabbaste bland oss men jag klarade mig hyffsat. Motarden däremot får jag fan hålla i mig i så jag inte blåser av, satans vindmotstånd vilket är betydligt jobbigare än att streamlina med sporthoj :banana
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
så sant, äfter 200mil på sporthoj, gick jag i 3 dagar som Kalle Anka :D
ondt i rumpan och benen..

200mil? Jag brukar tappa orken att spänna lårmusklerna efter typ 20 :huvet
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
En naken hojen med upprättställning är mkt jobbigare att köra i farter över 90 än en hoj med kåpor .

Kan inte annat än hålla med. Gsxr'n är jobbig under 75 och dr'n är jobbig över 110. Man får välja hoj efter vart man ska åka och humör.
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
En sporthoj passar inte alla, likväl som en offroad inte heller tillfredställer alla beträffande effekt, men kan säkert vara kul om man är SkOGsmuLLe.
 

jetson

Guest
Öhhh vadår haru aldri' testat, eru nå jäla färsking eller?!

Sen fattar jag inte hur ni orkar vila mot fartvinden, om man ligger över 120 kryper man väl ner bakom kåpan? Sitter man upp blir man ju fan halvt mörbultad av kastvindar och vindbruset är inte så kul heller :va
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Sen fattar jag inte hur ni orkar vila mot fartvinden, om man ligger över 120 kryper man väl ner bakom kåpan? Sitter man upp blir man ju fan halvt mörbultad av kastvindar och vindbruset är inte så kul heller :va

Kör man under 200 är det väl ingen mening att krypa ner bakom rutan?:va
 

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Tycker väl att krypa ihop och lägga bröstet på tanken och stödja armbågarna lätt på knäna är en relativt komfortabel pose vid färd rakt fram. Men detta baseras på att man inte har för mycket kärleksvadd framtill antar jag. Men vad vet jag. Man köper väl inte en sporthoj för att den ska vara bekväm eller....
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Lånade en custom för några helger sedan och tuffade runt på för att testa. Efter 5 mil hade jag så ont i ryggen och baken att det var dags för fika. (det var inte en stelbent) Hade en Z750 tidigare, samma sak, ont i rygg och bak. Nu R1, bekvämare än bägge tidigare nämda. Okej inte stadstrafik men allt annat, mkt bra! :tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är jobbigt för benen att köra sporthoj.. För armarna? Inte för fem öre om du gör rätt.

Fast efter 30-40 inbromsningar från 270 till 90 på flygrakan i Anderstorp börjar det kännas lite i armarna också tycker jag. Iofs bara under själva inbromsningen och det hade det nog gjort på en motard också. Men det var kanske inte vad TS tänkte på i första hand ;)

Annars är det låren som tar stryk. Men det var värre innan man hade racepinnarna.
 

BeijingRider

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Ort
Beijing
Hoj
ZX-6R 2009
hinner du det så kör du för sakta!!

Tycker det att kul att köra ett fordon som man behöver vara lite vältränad för att köra också. Ger mig mer motivation att träna rygg, mage, ben och armar på gymmet.

Om det är obehagligt att köra är det bara tecken på att jag inte är vältränad nog. punkt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top