Köra hoj i Mars!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
En sak till:

Blev nästan trängd av en bil för första gången det här året. *weee*

Jag låg på södra länken och skulle vidare E4 söderut och där går det ihop 2 körfält till en, jag hade inga problem med att hinna om ett par bilar men en av dem jag körde om bestämde sig för att haka på men hann inte ikapp mig förräns spärrfältet och då låg han bredvid mig. :va på honom. Jag tänkte då inte släppa in han på det viset så han fick gott bromsa. :tummenupp

...och vi undrar vaför detta händer oss när vi kör om!!!

Vissa verkar inte fatta att man ska hjälpas åt i trafiken och att alla kan göra missbedömningar!!!

Hade killen medvetet trängt ut du så har du rätt att bli förbannad men här verkar det som om han bara missbedömde avstånd. Jag vill fan inte träffa dig körandes mot mig om jag skulle råka göra fel vid omkörningen, du sätter helre mig i fara än flyttar på dig, vad lärde du dig egentligen på körskolan....

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
...och vi undrar vaför detta händer oss när vi kör om!!!

Vissa verkar inte fatta att man ska hjälpas åt i trafiken och att alla kan göra missbedömningar!!!

Hade killen medvetet trängt ut du så har du rätt att bli förbannad men här verkar det som om han bara missbedömde avstånd. Jag vill fan inte träffa dig körandes mot mig om jag skulle råka göra fel vid omkörningen, du sätter helre mig i fara än flyttar på dig, vad lärde du dig egentligen på körskolan....

Såja, dämpa sig lite nu.

Jag körde alltså om honom när han låg i högerfilen och det var kanske 2-300 meter kvar till spärrfältet som ligger efter en kurva. Alla som åkt där vet vad jag pratar om.

Killen i volvon gav sig alltså av efter mig och när han låg bredvid mig och spärrfältet dök upp hade jag ingen bakom mig, alltså valde han medvetet att försöka klämma sig in framför mig. Så gör man inte.

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Såg den bilden på Nyhetsmorgon på 4:an imorse, var det du som skickade in den? :D

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Idag har det varit en toppendag. Jag fyller år, har fått presenter, ätit massor av tårta och naturligtvis taget en runda med hojen. 8+ ute. Är så glad över att bo i Skåne! :tummenupp

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Såg också bilden på nyhetsmorgon imorse när dom visade vårtecken..:tummenupp Ska bli runt 10 + i helgen.. Våren är på väg :D

Bike Mike

Guest
Japp!
Så är det!

Det var faktiskt torrt på vägarna och 4 grader varmt..

Så en ytte pytte liten tur bidde det.. 6 - 7 km eller så..

Dessutom blev det på Bulten!! så länge den var torr...

vi har kört nästan varje vecka hela året :) :yoparty

KJECOP

Guest
Skall fixa på ett nytt framdäck innan helgen (hoppas jag) och ser ni sedan någon stilig man på en hoj så är det jag... :tungan

:hojcbr

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
oj oj oj igår var jag ute i 6 timmar och körde, kom inte hem förrän elva på kvällen....nu har man lugnat abstinensen, även om suget är kvar!!
Tackar Gixxerlord, Maffan och ZZRJimpa för en jävligt kall tur men fan va underbar....:tummenupp

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Va ute i tre timmar och körde med min nyinköpta Ktm 525:a igår. Det va riktigt gött. Nu har man fått dövat abstinensen lite iaf...
Har hört att det kanske ska bli upp till 15 plus nästa vecka i dom sydligaste delarna av sverige:)

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Förhoppningsvis blir det fint väder i helgen även i sthlm, snön har ju smält bort iaf!

då blir det banemej ut o köra hela helgen!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Var ute och körde en kollegas Tenere i ca 2 timmar igår! :)
Lite småkyligt men skönt ändå!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Var ute och körde en kollegas Tenere i ca 2 timmar igår! :)
Lite småkyligt men skönt ändå!

JA!!! Jag va ute och körde i förrgår med den nya hojen.
Den går ruggigt bra. Fast bakhjulet hade kanske inte det bästa greppet.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Fan va snygg din r1:a är vapor... snyggaste jag sett asså:tummenupp

Ramla fan inte med den:tummenupp :D

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Körde 2 timmar igår kväll, körde till jobbet i morse o ska köra hela helgen. Nu har sesongen börjat för mig iallafall :yoparty

Snart kommer väl bakslaget :huvet

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Ha la kört 5-6 mil nu i veckan. Dock jobbigt med allt grus, dom har grusat tokmycket här hoss mig. Hel galet mycket faktiskt! Men fan va gott det e!! Känns nästan som om säsongen har börjat nu..... Lite i alla fall!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Satt i en buss från Göteborg påväg till Branäs(skidort) i söndags, efter några timmar blir det mer och mer snö på sidan av 90vägen, men vägen var fortfarande torr. Klockan är kanske 16-17 då jag hör ett rad-4vrål, jag ställer mig upp av ren reflex (slår knät rätt ordentligt i det lilla utfällbara bordet :huvet ) och ser en svart Cbr 1000rr som tar bussen och några bilar framför på slangen, han körde väll i 150 kanske, ser honom ett par sekunder sen är han borta. Efter kanske 45-60 minuter så har han vändt och vi möter honom igen och det var då jag såg att det var en Cbr. :yoparty

Vem du än var så TACK :tummenupp det var precis vad jag behövde :tummenupp

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
någon här på SH som körde igenom Täby Kyrkby idag runt 13.00 (på en Buell resp. Tripple)? Riktigt härligt å se!

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
Mötte tre hojjar på hemvägen, från City....härligt.
Själv kunde ja inte låta bli att köra runt kvarteret på jobbet....ställer nog på hojjen på Söndag är jag rädd för..*L*

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln