Köra ifrån Polisen?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Problemet är väl snarast att en gammal Thunderace knappast drar en Sheriff, det är så man avslöjar detta tilltag som hittepå.

I övrigt tycker jag det är rätt att dra, men jag skulle nog inte göra det själv.

Har du styrt en gammal ace:D Vadå hitte på har jag påstått att jag dragit snutten:gnissla

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Varfor stanna om man riskerar skäll eller böter?
Jag stannar ALDRIG.:arsele

IronMike

Guest
:rolleyes: inga kommentarer, jag vet inte varför det numer är så mkt cops i nacka..

:huvet

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
hehe och jag vågade knappt köra upp brevid läkarbilen när jag upptäckte honnom längst fram i en korsning där deras fil gick rakt fram, jag skulle vänster och min fil var tom... hehe

fast det var ju inte harry haffa :S

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Dragit en 3ggr stannat en 7-8ggr för blåsning o kortkontroll.
Inget jag e stolt över men så e det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag har aldrig blivit jagad:hej

Solid snake

Guest
Körde till Höör i morse, höll väl runt 200 iaf :va gissar jag iaf.

Anlände till Statoil iaf, sen tog det väl 1 minut så kom polisen från samma håll som jag kom från, med blåljus och sirener och körde rakt igenom rondellen (och fortsatte på den stora vägen.)

Ingen aning om de jagade mig dock. :va

Sen stod de på elgiganten i Höör och tjötade med nån, kanske var dit de skulle? Vet inte som sagt. :confused:

Har jag kört ifrån polisen eller? :va

Smagatusk

Guest
Så länge jag vet det bara kommer att handla om böter tar jag inga risker. Då stannar jag. Pengar tjänar man alltid nya, men om kortet är i fara stannar jag fan inte.

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
jag stannar jämt, är en liten fegis. :rullandeu
(får tillbaka lappen efter 8 månader på tisdag... wohoo!)

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Körde till Höör i morse, höll väl runt 200 iaf :va gissar jag iaf.

Anlände till Statoil iaf, sen tog det väl 1 minut så kom polisen från samma håll som jag kom från, med blåljus och sirener och körde rakt igenom rondellen (och fortsatte på den stora vägen.)

Ingen aning om de jagade mig dock. :va

Sen stod de på elgiganten i Höör och tjötade med nån, kanske var dit de skulle? Vet inte som sagt. :confused:

Har jag kört ifrån polisen eller? :va

ehm.. jag skulle nog säga at dom körde ifrån dig... :näsblodSen tog dom bara en paus vid elgiganten för att se hur lång tid det tog för dig att komma ikapp... :D

JonasYZFR1

I got the power between my legs!
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Det sägs att poliser inte jagar motorcyklar men kommer dom att jaga mig da på min lilla 125:a :confused:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vissa av er tänker aldrig tre steg längre fram va?
Jag blir hellre av med körkortet än kör ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad jag har gjort resten av livet.

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Vissa av er tänker aldrig tre steg längre fram va?
Jag blir hellre av med körkortet än kör ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad jag har gjort resten av livet.

Varför skulle du bli av med körkortet? Du kör väl inte för fort och därmed riskerar att köra ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad du gjort resten av livet?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför skulle du bli av med körkortet? Du kör väl inte för fort och därmed riskerar att köra ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad du gjort resten av livet?

Jag kör inte alltid enligt skyltarna nej. Skulle jag hamna i en situation där jag fick polisen efter mig skulle jag välja att stanna.

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Verkar som om polisen inte ska jaga motorcyklister som kör för fort längre. Justitieombudsmannen har i princip förbjudit polisen att jaga fortkörare pga av att faran som uppstår i jakten generellt inte står i proportion till brottets grovhet.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201

Stämmer som sagt inte. Har varit sjukt mycket jagis här i sundsvall senaste veckan. Jag har både hört från andra och sett själv. Poliskontroller överallt längs motorvägen. Se länk:

http://www.dagbladet.nu/artikel.php?id=389494&avdelning_1=101&avdelning_2=

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...