Köra iväg med låset kvar i bromsskivan...

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Då borde det ju vara helt omöjligt att köra med enkel skiva eller???

För att inte tala om hojar med enkelsving tex......

Symmetridjävulen är stark :D

Så vad är svaret? Det blir TVÅ nya skivor ändå om jag inte kan hitta en original eller?
Eller måste jag köpa två nya även om jag köper original pga slitning eller nåt? :va

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Du har väl Brembo på din ? Köp då en ny från tex www.biketorqueracing.co.uk har ersättnings skivor till din för 222 pund. Tror det är Brembo. Hur du ska göra med beläggen passar jag på. Vid ny skiva så rekas det nya belägg men det kanske funkar ändå. Skrämmande att en ny skiva kostar 5500 kr här hemma.

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Du har väl Brembo på din ? Köp då en ny från tex www.biketorqueracing.co.uk har ersättnings skivor till din för 222 pund. Tror det är Brembo. Hur du ska göra med beläggen passar jag på. Vid ny skiva så rekas det nya belägg men det kanske funkar ändå. Skrämmande att en ny skiva kostar 5500 kr här hemma.

Visst är det Brembo på min hoj. :tummenupp
Det där såg ju jävligt fint ut, har du beställt därifrån? Hur är i så fal leveranstiderna?

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Nej inte beställt. Pratat med dom angående drivpkt. Var duktiga o mycket trevliga som dom flesta engelska firmor är. Ring imorgon vet jag :)

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
Så vad är svaret? Det blir TVÅ nya skivor ändå om jag inte kan hitta en original eller?
Eller måste jag köpa två nya även om jag köper original pga slitning eller nåt? :va

Byt den som är skev, skulle den andra vara väldigt sliten så kan det ju vara ide att byta när man ändå håller på, men det finns inget skäl att byta bara därför att. Hittar du inte en likadan skiva så är det ju upp till det estetiska att stå ut med två olika. :tummenupp

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Byt den som är skev, skulle den andra vara väldigt sliten så kan det ju vara ide att byta när man ändå håller på, men det finns inget skäl att byta bara därför att. Hittar du inte en likadan skiva så är det ju upp till det estetiska att stå ut med två olika. :tummenupp

Tack för svaret!
Nu är ju bara frågan om jag står ut med den estetiska skillnaden eller om jag ska lägga 500:- extra på en original?
Decisions, decisions...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Köp likadan...är du som jag estetikskadad kommer du att störa dig på det för ynka 500 pix. Du behöver inte köpa 2 skivor på en gång. Kolla med biscaya racing eller med Chrisse på IBC. Kan vara så att du får en orig skiva som körts 50 mil el nått för 1000 spänn.

Ska du tjöpa båda nya kan du lika gärna satsa på något fint..typ ISR.

Last edited:

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Köp likadan...är du som jag estetikskadad kommer du att störa dig på det för ynka 500 pix. Du behöver inte köpa 2 skivor på en gång. Kolla med biscaya racing eller med Chrisse på IBC. Kan vara så att du får en orig skiva som körts 50 mil el nått för 1000 spänn.

IBC - Italia Bike Center?

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S

Okej, det är inte lätt det här alltså.... :va
Nu har jag mailat lite med IBC och fått svaret att den högra skivan (som är trasig på min hoj) har små sensorer till DTC'n. Med andra ord kommer jag inte undan det facila priset av ca 5500:-.
Så har ni en Streetfighter S, sätt fan alltid låset i VÄNSTER bromsskiva hädanefter, ifall demensen skulle vara framme. :huvet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024