Rasorblade
Ny medlem
Vi hade besök av fyra fransoser på motard för några år sedan.. de var ända upp till sthlm å vände...
Vi hade besök av fyra fransoser på motard för några år sedan.. de var ända upp till sthlm å vände...
Stämmer!!!Kollade på youtube och hittade en video dem hade gjort och kom å tänka på denna tråden
Är det samma personer tro?
http://www.youtube.com/watch?v=xiQV2b80Nes
Stämmer!!!
Jag överlevde 50 milaresor med min KTM men den gjorde det inte..
Jasså, Vad hände med hojen? Något speciellt man bör tänka på vid så långa resor så att man inte kvaddar kärleken?
La ett antal 30+ milarundor i somras med en på lite drygt 60 som längst. Såklart funkar det, så länge vägen är någotsånär krokig så kan man köra hela dagen. Men det behöver inte vara särskilt många km på motorväg innan man tröttnar..
Man behöver ju ändå stanna och tanka rätt ofta så det blir en del naturliga pauser. Sen är det bara att stå upp lite när vägen blir tråkig så blir körningen inte särskilt jobbig.
Att köra långt på en motard handlar egentligen om hur bekväm du blivit och vad du prioriterar vid hojkörning.
Är du en person som inte tycker om vind, regn, andra trafikanter, ständiga tankstopp, "lägre" farter, vibrationer och anser dig ha ett krav på utrymmesmöjligheter på din hoj, kunna ha möjligheten att bara försvinna ifrån den nuvarande trafiksituationen, samt att du avskyr svett och att sitta rak i ryggen etc kommer inte en motard vara något du vill köra långt med. Är detta dock saker du egentligen inte bryr dig om eller prioriterar, då kan en supermotard på långresor vara något för dig
Förstår ditt tänk till 100%. Inne i stan så ÄLSKAR jag att åka motard och jag tycker det är mycket roligare än sporthoj. Tycker även motard är roligare på landsväg med när man håller 80-120 km/h. Men resan ner till Isle of man kommer troligtvis bli en del motorväg tror jag men får väl pina mig igenom resan ner och hem och använda alla fördelar jag kan med motard när jag väl är där nere.. Ser det lite som en utmaning med att resa långt på motard
Ska dreva om den till original drevning med så jag får ner varven i högre hastigheter och försöka hålla mig kring 100 km/h så hoppas jag att det inte blir allt för jävligt
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|