Köra mc utan A kort ?

Status
Ej öppen för fler svar.

leffo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2007
Hoj
660
Vad händer med lämpet då?

Och tycker ni att det är lika illa att öva på parkeringen - polisen tycker det ja - som att ta en sväng på gatan?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja jag va i skolan o så men har dyslexsi så allt e inte så himla lätt med o skriva, skriver som de låter oftast.

Jag föddes inte för att göra folk lyckliga.

Jag har aldrig vart i en körskola, eller jo jag försökte med bilkortet för härans massa år sen men kuggade på 1 fråga för o få godkänt ett X antal gånger, sen trötna jag.

De viktiga e inte körkortet, de viktiga e att man kan köra, ett körkort bevisar ej att man kan köra, bevisat bara man får köra på almäna vägar lagligt.

Tänk på alla bilister som kör runt i sina 2 tons suvar o halvsover, eller pratar i mobil o rattar sterion samtidigt o skiter fulständigt i trafiken, har säkert på fartspärren okså för att dom ska slippa gassa :mad:

Fast sånt här trams ville ju inte killen ha svar på ju som startade tråden, vill han ta körtkort så får han la försöka göra de men de va inte de han ville ha svart på utan hur går de om man kör utan A kort när man kör med B kort.

Dumma jävla idioter som dig som inte ens klarar av att ta körkortet ska ju uppenbarligen inte köra i trafiken heller.
Om man inte klarar en sån simpel sak som att ta körkortet så tycker inte jag man är lämplig till att göra en sån avancerad sak som att framföra ett fordon i trafiken.
Men de fattar ju inte du.

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Och tycker ni att det är lika illa att öva på parkeringen - polisen tycker det ja - som att ta en sväng på gatan?
Tycker inte jag iallafall.......hur mycket man nu kan öva på parkeringen egentligen.:va Manöverkörning kanske...:)
3116284 Dumma jävla idioter som dig som inte ens klarar av att ta körkortet ska ju uppenbarligen inte köra i trafiken heller.
Om man inte klarar en sån simpel sak som att ta körkortet så tycker inte jag man är lämplig till att göra en sån avancerad sak som att framföra ett fordon i trafiken.
Att ha en otrevlig ton gör ju inte att diskussionen blir roligare eller trevligare att följa, då det finns något som kallas för 'sakligt argumenterande' man kan använda sig av.:va

För mig så tog det ca 17 år av olovlig körning innan frugan övertalade mig att ta kortet. Jag hade alla rätt på teorin och klarade uppkörning väldigt enkelt ( fick t.o.m en klapp på axeln av VV-killen som sa: "kanonbra kört" ). Jag kan ärligt talat inte påstå att jag kör bättre nu med ett A på mitt kort, men visst känns det bättre att ha A:et på kortet, det ska erkännas.:D

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Tycker inte jag iallafall.......hur mycket man nu kan öva på parkeringen egentligen.:va Manöverkörning kanske...:)

Att ha en otrevlig ton gör ju inte att diskussionen blir roligare eller trevligare att följa, då det finns något som kallas för 'sakligt argumenterande' man kan använda sig av.:va

För mig så tog det ca 17 år av olovlig körning innan frugan övertalade mig att ta kortet. Jag hade alla rätt på teorin och klarade uppkörning väldigt enkelt ( fick t.o.m en klapp på axeln av VV-killen som sa: "kanonbra kört" ). Jag kan ärligt talat inte påstå att jag kör bättre nu med ett A på mitt kort, men visst känns det bättre att ha A:et på kortet, det ska erkännas.:D

Jag vill inte ha en saklig diskussion med folk som vägrar ta kortet för de "går lika bra ändå".. ja vill bara tala om för dem me min min mest otrevliga ton hur jävla dumma i huvet de är..

_Benny_

lite snabbare än tidigare
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Honda X-11 -02
Ska jag vara ärlig så är det inte ofta jag ser motorcyklister som kör i laglig hastighet. Det är vrålande motor och 30 km/h över lagen utanför Ica-butiker/skolor/mackar, ja överallt där det finns folk som kan bli impade.

Jag säger inte att jag inte varvar lite extra framför folk, men jag kör INTE för fort där det finns risk att bilar/människor/djur kan komma ut framför mig. Bara vad jag tycker. De som kör lagligt är ofta customhojarna, de verkar ha ett otroligt gött och soft liv!

Då undrar jag klart var du kör. Var i h.....e finns de vägarna där det inte finns någon "risk att bilar/människor/djur kan komma ut framför mig"???

Dumma jävla idioter som dig som inte ens klarar av att ta körkortet ska ju uppenbarligen inte köra i trafiken heller.

Skäms!

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Du blir påsatt i stjärten av en vägkon med räfflade kanter!

Dessutom satt i arrest och till försäljning i OS i gay-fuck-fest-2008, du vet den utan vasselin!

Fukko, ge upp ambitionen va??

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Då undrar jag klart var du kör. Var i h.....e finns de vägarna där det inte finns någon "risk att bilar/människor/djur kan komma ut framför mig"???

Skäms!

JAG?!
För att jag påpekar hur dumma i huvet dessa människor är?
Ärligt, om man är så jävla dum så man inte klarar ett teoriprov så kan man ju gå o lägga sig under en sten o inte åka ut o köra i trafiken.
Kan hålla med om att körprovet kan ses som rätt onödigt för man kan va en bra förare ändå osv osv tydligen (fast då borde man klara det utan några problem men).
Men klarar man inte av ett simpelt teoriprov där man ska svara på va lite vägskyltar osv står för så är man väl inte så lämplig i trafiken heller kanske?
"Öööh, en skylt me en siffra på, va kul. Undrar va de betyder, döööh"

_Benny_

lite snabbare än tidigare
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Honda X-11 -02
JAG?!
För att jag påpekar hur dumma i huvet dessa människor är?
Ärligt, om man är så jävla dum så man inte klarar ett teoriprov så kan man ju gå o lägga sig under en sten o inte åka ut o köra i trafiken.
Kan hålla med om att körprovet kan ses som rätt onödigt för man kan va en bra förare ändå osv osv tydligen (fast då borde man klara det utan några problem men).
Men klarar man inte av ett simpelt teoriprov där man ska svara på va lite vägskyltar osv står för så är man väl inte så lämplig i trafiken heller kanske?
"Öööh, en skylt me en siffra på, va kul. Undrar va de betyder, döööh"

JAAA!!! För att du påstår saker som du inte har en aning om. Om du skulle läsa på lite så skulle du också komma till insikt om att handikapp, av alla slag, inte har något alls med begåvningsgrad att göra.

Nu föreslår jag att denna tråden låses då den spårat ur fullständigt.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
JAAA!!! För att du påstår saker som du inte har en aning om. Om du skulle läsa på lite så skulle du också komma till insikt om att handikapp, av alla slag, inte har något alls med begåvningsgrad att göra.

Nu föreslår jag att denna tråden låses då den spårat ur fullständigt.

Jag vet endel om diverse handikapp o jag hävdar ändå att man inte ska framföra fordon i trafik om man inte lyckas ta körkortet.
Jag säger det igen, lyckas man inte med en sån simpel sak som att ta körkortet hur fan är man då i trafiken när de kommer lite skyltar man ska läsa av i 70km/h om man inte lyckades fatta va dem betyder när man sitter i ett rum framför en dator o har en timme på sig inte en sekund.

Men neh de e klart, det är jag som är dum i huvet som klankar ner på folk med dyslexi och alla dessa handikapp som ändå åker runt i trafiken :tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966

Vad folk ska traka ner dom som inte klarar av saker, har vart mobbad hella livet en så länge :( så lite mer traking tål jag.

Så du tycker de e bätre med folk som kör alco påvärkade? 100 000 gör ju de varje eviga dag en då fasten vad folk tycker.

Jag föredrar häldre att någon utan körkort o kan framför ett fordon en att dom e påvärkade av tröthet/ alcohål/ droger o så vidare.

Vi kan ju ta ett exsempel du tycker ju om folk som framför ett fordon med körkort, jag känner 1 som har framfört ett fordon minst 100 000 mil utan en enda olycka + har haft körkortet sen 1967, men skule han mista kortet så skule han inte klara ta de igen, varför, människan glömer av saker, försök minnas allt i en teroribok till 100% i 50år själv så ska du få se hur svårt de e o du som vill folk ska minnas allt.

Så säj jag klarar teorin,tror du jag blir en klokare förare för de? tror du jag kommer minnas den 2-10 dagar senare terorin? svar jag har dyslexsi / asberger, jag har problem o minnas saker som jag inte vill minnas, de jag gör med händerna o de jag ser minns jag bätre, texst tappar jag i minnet som jag ej e intresserar av, ta en instruktions bok den kan jag läsa rakt av o minnas flera år framot för de e mitt intresse, samma sak med körningen, tycker jag jag kör för fort så saktar jag divs ner i samhällerna, kör oftast max 25-55km/h medans många andra drar på i över 70km/h i samhällerna, har inget problem med varken körning/regler, men klarar bara inte teorin helt enkelt, skule man dela upp den i 10 delar med 2 delar varanan dag så skule jag klarat den på en gång, men klarar inte 1 stort prov, för mycke o minnas.

Vist skule jag bott brevid en roadracing barna så skule jag kört där, men närmsta barna ligger många mil bort så vad gör man ? körningen ligger i blodet.

o även om jag tar kortet, hur ska jag ha råd o försäkra en sport hoj? kanske kan slänga utt max 2000-4000 på skatt/trafick sammanlakt, då tycker du de e illa om man skulle köra utan försäkring + oskattad hoj men med A kort :mad:

Vet inte varför jag skrev denna fasliga sörjan :mad: så slipper jag skriva på flera dagar, roligare o skruva på mitt mc bygge :yoparty

Folk e så nedlåtande:( va posetiva i stället.

O varför ska folk plocka upp allt annat en vad ämnet hamnar om? kul läsning eller vad handlar de om?

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vad folk ska traka ner dom som inte klarar av saker, har vart mobbad hella livet en så länge :( så lite mer traking tål jag.

Så du tycker de e bätre med folk som kör alco påvärkade? 100 000 gör ju de varje eviga dag en då fasten vad folk tycker.

Jag föredrar häldre att någon utan körkort o kan framför ett fordon en att dom e påvärkade av tröthet/ alcohål/ droger o så vidare.

Vi kan ju ta ett exsempel du tycker ju om folk som framför ett fordon med körkort, jag känner 1 som har framfört ett fordon minst 100 000 mil utan en enda olycka + har haft körkortet sen 1967, men skule han mista kortet så skule han inte klara ta de igen, varför, människan glömer av saker, försök minnas allt i en teroribok till 100% i 50år själv så ska du få se hur svårt de e.

Så säj jag klarar teorin,tror du jag blir en klokare förare för de? tror du jag kommer minnas den 2-10 dagar senare terorin? svar jag har dyslexsi / asberger, jag har problem o minnas saker som jag inte vill minnas, de jag gör med händerna o de jag ser minns jag bätre, texst tappar jag i minnet som jag ej e intresserar av, ta en instruktions bok den kan jag läsa rakt av o minnas flera år framot för de e mitt intresse, samma sak med körningen, tycker jag jag kör för fort så saktar jag divs ner i samhällerna, kör oftast max 25-55km/h medans många andra drar på i över 70km/h i samhällerna, har inget problem med varken körning/regler, men klarar bara inte teorin helt enkelt, skule man dela upp den i 10 delar med 2 delar varanan dag så skule jag klarat den på en gång, men klarar inte 1 stort prov, för mycke o minnas.

Vist skule jag bott brevid en roadracing barna så skule jag kört där, men närmsta barna ligger många mil bort så vad gör man ? körningen ligger i blodet.

o även om jag tar kortet, hur ska jag ha råd o försäkra en sport hoj? kanske kan slänga utt max 2000-4000 på skatt/trafick sammanlakt, då tycker du de e illa om man skulle köra utan förskring + oskattad hoj men med A kort.

Vet inte varför jag skrev denna fasliga sörjan:mad: så slipper jag skriva på flera dagar.

O varför ska folk plocka upp allt annat en vad ämnet hamnar om? kul läsning eller vad handlar de om?

Jag är inte ute efter att mobba eller tracka ner på nån.
Jag uttalar bara min åsikt angående folk som kör utan körkort.

Jag tycker inte att det är bättre att folk kör alkoholpåverkade och det har jag inte påstått heller, kan uttala min åsikt angående det med men det var inte vad denhär tråden handlade om.

Asberger råkar vara en av de sjukdomar som jag är mest insatt i och vet lite hur folk som lider av det har de i livet.
Men jag är ändå av den åsikten att det borde intressera dig såpass mycket så du borde lära dig teorin och klara av den om du nu vill åka MC.

Angående att du inte skulle ha råd med både kort och försäkring, vem har det?
Själv fick jag nästan leva på vatten när jag tog kortet, så är det bara.
Har man inte råd så får man hitta nåt man har råd med eller ge fan i det.

Men man kanske bara ska le o va glad om det kommer nån och snor min hoj o kör runt med för han inte hade råd med en egen men absolut måste köra en sporthoj.

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Jag vet endel om diverse handikapp o jag hävdar ändå att man inte ska framföra fordon i trafik om man inte lyckas ta körkortet.
Jag säger det igen, lyckas man inte med en sån simpel sak som att ta körkortet hur fan är man då i trafiken när de kommer lite skyltar man ska läsa av i 70km/h om man inte lyckades fatta va dem betyder när man sitter i ett rum framför en dator o har en timme på sig inte en sekund.

Men neh de e klart, det är jag som är dum i huvet som klankar ner på folk med dyslexi och alla dessa handikapp som ändå åker runt i trafiken :tummenupp

Ber om ursäkt om jag lägger mig i eran livliga disskusion men jag har en fråga.
Har du aldrig gjort något "Olagligt" på motorcykeln flera än en eller 2 ggr under samma tid du varit ute och tagit en sväng? Jag tror nog att svaret blir ett ja, du har säkert glömt att titta bakåt eller sidan eller kanske till och med struntat i ett stoptecken någongång med :D , hastighetsmässigt ska vi kanske inte ta upp :tuttar ..

Kan säga att jag har då gjort det ett par ggr med bilen men under då rådande omständigheter som varade så var --> ingen risk <-- i närheten ens på flera håll ( menar stopptecknet nu ) .

En till fråga, borde det inte vara "kort" på att skaffa barn, hund, katt och hus innan man gör det?

Innan jag ska förklara vad jag menar med det så håller jag med om att ett MC Kort bör man ha, man kanske inte blir "Bättre" men du har godkänts till att framföra ett fordon som tamejfan är livsfarligt, inte bara för dig själv utan även för medtrafikanter.

Men, "kort" var det ju, jo.
Borde det inte vara "kort" på att skaffa barn till exempel? Jag menar, vem som helst kan få/skaffa barn, till och med ( ursäkta mig nu ) "Pundare och avskum".
Vad händer med det barnet i väldigt många fall? Antingen så blir detta liv helt åt helvete förstört p.g.a att föräldrarna är inte kapabla att ta hand om barnet och vice versa.

Hade det funnits "Kort" på barn så är det ju inget som säger att dessa då inte skulle skaffat barnet i alla fall men de hade i alla fall haft en, låt oss säga "Kurs" i "Hur du nu ska vara en bra förälder".

Jag håller med båda två av er på vissa punkter som ni poängterat men, vill någon köra utan "kort" så låt då den personen köra utan kortet, det spelar ingen roll för i slutändan så kommer det alltid finnas någon eller några som kör utan lagens långa arms tillåtelse och så kommer det alltid att vara.

Men, jag hoppas att de som gör det, verkligen gör det med skallen och inte fröken höger....

*Vet inte vad fan jag menar men visst får man en tankeställare*

Kram over öut, nu går jag o sover :tummenupp

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Om inte jag fått fel information så kan man få hjälp om man har inlärningssvårigheter... stödundervisning eller vad man nu ska kalla det...

Man kan även få en alternativ skrivning muntligt tror jag...men å andra sidan tror jag bara... men värt att kolla upp!

Körning utan körkort = dålig körning! Händer det något så straffas man hårdare... kanske inte ens är ditt fel!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ta körkort. Lyckas ni inte. Sök hjälp med att ta kortet.

Be er inte ut i trafiken utan att vara väl medveten om riskerna.

Ha alltid försäkring på dina fordon, för att rädda motparten från bekymmer med din körkortslöshet vid möjlig olycka.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM