pucko
Medlem
köra mc utan mc-kort=idiotisk :kocko
bigblock skrev:Jag klotade en polares hoj för ett antal år sen och då hade jag inte A-kortet,
polis å ambulans kom till platsen ,jag fick inte ens böter för olovlig-körning,dom tyckte jag hade nog med bekymmer att fixa polarens hoj osv.
Hojen fixade vi till för ca.7500kr och själv fick jag 15000kr för sveda å verk på
trafikförsäkringen,för ett litet skrapsår på knät.
Fascinerande dumt.bigblock skrev:...själv fick jag 15000kr för sveda å verk på
trafikförsäkringen...
Memphis skrev:Om du kör utan a-kort åker du dit för olovlig körning omedelbart o alla dina behörigheter ryker! Ta ett a-kort!
För övrigt så fick jag dagen till ära betala 1400:- i böter för att jag körde 131 km/h på E4an. Hurra för polismyndigheten som mäter hastighet på våra finaste vägar med hastighetsbegränsning 110 ist för på typ 50 vägar utanför skolor........
Memphis skrev:Om du kör utan a-kort åker du dit för olovlig körning omedelbart o alla dina behörigheter ryker!
Gah! Måste man själv leta upp infon? Snälla, om du vet var den finns kan du väl klistra in den här? Please?Skalman skrev:Läs gärna på innan ni kommenterar, tack. lite längre upp finns referenser till relevanta lagar.
ninja joppe skrev:Vet faktiskt inte vad straffet blir, men jag och min kompis (som inte fått kortet än) fick oss en tankeställare angående köra utan kort igår. Vi var ute och körde och killen som är handledare för honom hade precis åkt hem och vi tog bara en extra sväng :kocko då kör en buss ut lite oväntat från vägkanten, den hade missat en hållplats och släppte av folk strax efter den istället. Detta gör att bilen framför tvärbromsar, jag likadant för att inte köra in i bilen och min kompis bromsar oxå bara det att han får framhjulssläpp och lägger sig, vägen var blöt ska jag tillägga och hal. Som tur är klarar han sig med en skrapad armbåge. Cykeln däremot blev rejält skrapad och det kommer nog kosta en slant. Men när sånt händer tänker man ju att vilken j...a tur att han inte skada nån eller körde in i bilen t.ex. Så vänta du på kortet, böter är inte det värsta som kan hända.
JoS skrev:Gah! Måste man själv leta upp infon? Snälla, om du vet var den finns kan du väl klistra in den här? Please?
Eru skön eller?Skalman skrev:IronMike: Nej.
IronMike skrev:Eru skön eller?
..pröva så får du se.
Jag kan lagen, jag står även över lagen, mitt ord är din lag.
Skalman.Skalman skrev:Du orkar visst inte ens bläddra tillbaka till sidan ett... har dessutom skrivit lagtexten i tidigare trådar av samma ämne. Men ok då.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|