Köra med mp3-spelare under hjälmen?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
ZzZzzzZZzzzzzzzzzzzzzZZZZZZ

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min musik, jag är producenten!

Var och en gör som h*n vill, jag för min del gillar det inte. När jag kör hoj är det oftast för att jag vill just köra, och då föredrar jag att inte ha musik som distraherar mig eller får mig att tappa fokus på verkligheten. Fast det är ju jag det. :tungan

Tycker precis som du!

Har redan musik strömmandes ur mitt Termignoni helsystem.

:yoparty

Den va bra den:D

Skaffa italienskt så har ni musik precis under roeven :D

Gott muller!

Bifogat

• IMG_1661 sh.jpg
    IMG_1661 sh.jpg
    207 KB · Visningar: 49
Last edited:

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Hojlös för närvarande...
En följdfråga till er som flitigt använder/använt mp3 spelare sedan en längre tid.
Är på väg att skaffa en själv just bara för transport åkningen till och från jobbet samt långkörningar men vet inte vilken jag ska välja.

Kriterierna är:
Helst under 500 spänn då jag kommer ha den som slit och släng apparat.
FM-radio.
2GB eller mer.
Stödja MP3 och gärna OGG. WMA är mindre viktigt. Stöd för m3u playlists är ett plus men inte ett krav.
Sist men absolut viktigast, den ska fungera som ett USB minne. Dvs inte kräva någon som helst programvara för att synkas som t.ex iTunes, Creatives MediaSource, Winblows Media Player etc. Helt enkelt vill jag ha en drag n drop funktion vad gäller filhantering i Explorer eller annan filbrowser.

Har funtat på SanDisks Sansa Clip FM men fick idag höra att den eventuellt kräver Winblows Media Player för att synkas. Stämmer detta?

Vore hemskt tacksam för lite feedback då jag eventuellt drar och köper en efter jobbet.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag har mp3 och kör med plugin hörlurar på långkörning och jag har aldrig störts på ljudet.
Men dom som säger att dom inte klarar av det gör rätt i att låta bli det. En vanesak säger jag, man kör ju trots allt med ögonen och inte örornen.
Kan man poppa i en bil kan man poppa i en hjälm på en mc med.

RawLion

Kungen av kallstarter
Gick med
27 May 2006
Hoj
Yamaha YZF 750R
En följdfråga till er som flitigt använder/använt mp3 spelare sedan en längre tid.
Är på väg att skaffa en själv just bara för transport åkningen till och från jobbet samt långkörningar men vet inte vilken jag ska välja.

Kriterierna är:
Helst under 500 spänn då jag kommer ha den som slit och släng apparat.
FM-radio.
2GB eller mer.
Stödja MP3 och gärna OGG. WMA är mindre viktigt. Stöd för m3u playlists är ett plus men inte ett krav.
Sist men absolut viktigast, den ska fungera som ett USB minne. Dvs inte kräva någon som helst programvara för att synkas som t.ex iTunes, Creatives MediaSource, Winblows Media Player etc. Helt enkelt vill jag ha en drag n drop funktion vad gäller filhantering i Explorer eller annan filbrowser.

Har funtat på SanDisks Sansa Clip FM men fick idag höra att den eventuellt kräver Winblows Media Player för att synkas. Stämmer detta?

Vore hemskt tacksam för lite feedback då jag eventuellt drar och köper en efter jobbet.

Är inte hundra på just den Sansa:n men skulle tippa på att de är rätt lika.
På E200-serien kan man välja vilket om den ska synka med MTP eller MSC (Mass Storage Class, alltså USB-läget du efterfrågar).

E200-serien är dessutom billig (http://www.digiswe.com/Sandisk-Sansa-e250-2-GB.html), har plats för microSD som kostar runt 30:-/GB och du kan köra Rockbox - OpenSource-operativsystemet på den (http://www.rockbox.org/).
Vem vill inte spela lite Doom på sin MP3-spelare :D

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Beror väl på vad man ska göra? Ska man åka lite längra "toura" eller ut på busrunda? Mina w880 lurar är det bra ljud i tillräckligt i alla fall....

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Har gjort det någon gång men mina hörlurar hamnar helt fel när
man drar på sig hjälmen. Funderar dock på att köpa nya hörlurar
så man kan lyssna på musik medan man är ute och kör :)

hehe. Det där problemet höll på att göra mig vansinnig varje gång men är nu ett minne blott sen jag köpte ett par In-ear hörlurar. Det blir t.o.m. för bra om man trycker in dom tillräckligt. Men lite svag musik på så hör man inte hojjen ens om man drar på. Det var lite ovant i början att växla och bara gå efter vibrationerna. hehe. Men åandra sidan skönt att inte behöva spela högt för att överösta vindbruset.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har kört mp3 några ggr till jobbet ( 5 mil motorväg..) trivs inte med att ha musik när jag kör hoj igentligen men när det bara är motorväg kan det va ganska skönt att slippa höra motorn och vindbruset efter ett tag..

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
hehe. Det där problemet höll på att göra mig vansinnig varje gång men är nu ett minne blott sen jag köpte ett par In-ear hörlurar. Det blir t.o.m. för bra om man trycker in dom tillräckligt. Men lite svag musik på så hör man inte hojjen ens om man drar på. Det var lite ovant i början att växla och bara gå efter vibrationerna. hehe. Men åandra sidan skönt att inte behöva spela högt för att överösta vindbruset.

Funderar på att skaffa ett par såna hörlurar. Kan vara
bra att ha vid de tillfällen man vill ha musik i öronen när man
är ute och kör. Har hittills bara använt mp3 ett fåtal gånger
eftersom lurarna hamnar fel när hjälmen kommer på.

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Jävligt många Bror Duktig.

Men sanningen är nog att dessa aldrig har kört hoj längre än ett par mil, för att posera vid korvkiosken (med det häftiga ljudet). Jag garanterar att inga hojar ens med Madre de Dios-slipon (den senaste!) känns särskilt stimulerande om man ska beta av 100+ mil på en dag.

LR KANSKE MED RAKA RÖR?!?!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...