Köra motorcykel på Nya Zeeland - någon som testat?

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
Jag och en polare planerar att åka till Nya Zeeland i början av mars -07. Förutom bad och :tuttar tänkte vi passa på att hyra motorcykel och glida runt på de kurviga vägarna längs kusten. Vi har googlat lite och det verkar inte vara några problem att hitta uthyrningsfirmor, däremot var väl inte priserna riktigt vad vi hade hoppats på. Men smakar det så kostar det och en vecka i sadeln lär det väl bli i alla fall. Har hört av kompisar att det ska vara väldigt fina vägar för mc-körning, framförallt då västra sidan av sydön.

Är det någon som har testat detta och kan dela med sig av sina tips? Vad bör man tänka på, finns det några fällor etc? Tips på uthyrningsfirmor med bra priser mottages också tacksamt.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Har tyvärr inga bra tips, funderade även jag på hyra hoj när jag var där i vintras, men blev lite avskräckt pga kostnaden. Finns dock grymma mc-vägar där som sagt... :yoparty

B4ckman

Jag har kuraget i bagaget!
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Uppdateras ständigt.
Som alltid när det gäller att hyra utomlands; Försäkring!

Se till att teckna något sjysst avtal med uthyrningsfirman, och se även över vad du har för skydd hemifrån om något händer.. Så man inte står där med fälgarna i diket och kolven i hand.. "häpp"

Lycka till!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...