Köra på mindre djur.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
En vän till mig och jag var och körde när han då avvek plötsligt med sin hoj och körde ut på ett fält fattade inte vad som hände. Så jag följde ikapp han vi stannade bredvid en död kanin han sa att jag döda fanskapet. Då hade han sett en kanin och jagat och kört över den. be aware greenpeace

Fick han mycket stryk/blev mobbad av kaniner när han var liten eller nåt...?
Kaniner är ju oftast fredliga och godsinta varelser, men visst, ger man dom en påse kulor och låter dom härja fritt på en genomsnittslig skolgård dröjer det inte länge förrän storhetsvansinnet kommer krypande och det börjar fuskas hejvilt i kulgropen, kartellbildningar och såna prylar.

Inte är det vackert, och hamnar man mitt i det som liten får man ärr i själen som inte läker så lätt kan jag säga... om ens någonsin!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Körde på en feminist en gång, fanns varken hjärnsubstans eller blod.. Blev till att avliva stackarn på plats, påle genom hjärtat..
Lustigt att den var ensam, de brukar färdas i flock..

Hmm, när jag tänker efter.. Den var lite sminkad, kanske därför den blivit utstött?

Aja, hojen klarade sig bra..

:rofl:rofl:rofl

:öga

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
En kille jag känner klippte en stor älg när han var ute och grusbusade. När han vaknade till några timmar senare snurrig som fan efter ha varit medvetslös, så fick han snällt hanka sig vidare till akuten där han blev inlagd. Dagen efter så blev älgen spårad, den hade då dött av inre blödningar.

Sen blev han åtalad för att inte ha rapporterat det skadade djuret. Det åtalet blev efter mycket om och men nedlagt.
So be aware!

Han hängde här på forumet förr under namnet älgdräparen, hehe

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
Jag klippte en gråsparv i söndags morse. Jag höll ca 100-120km/h och den träffade mitt i ögat. Det kändes som att få en tennisboll smashad i ögat.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Körde på en hare för någon månad sen, i ca 130. Eller rättare sagt, den sprang in i mitt framhjul, från sidan. Den klyvdes på mitten, antagligen av bromsskivan. Allt hade varit fine om det inte var för att baken på den jävla haren snurrade med ett halvt varv och sen sköts upp på min fot, och slet av den från fotpinnen. Blev en ganska vinglig färd där några meter, men höll mig på hjulen.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
...........................

Mmm. Jag vet. Men det var inte jag. I stan är öppet visir helt OK men på landsväg skulle jag aldrig köra med öppet. Man känner ju i hjälmen om getingar träffar så hur det skulle kännas med en i ögat vill jag inte ens veta.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
En goldwing klöv en ren på mitten för en nån vecka sen..höhö! Jävla pråmar det där! http://kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5026409
Men av egen erfarenhet kan jag bara berätta att en sparvjävel är som en kanonkula i 150 blås

En bekant klöv faktiskt ett rådjur med en zxr750. Han höll sig på hjulen och tog sig hem med cykeln som senare löstes in av försäkringsbolaget (cykeln var ju inte precis oskadd trots allt.) -Så inte behöver man en guldvinge för att jaga vilt, det går lika bra med hög hastighet.

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
när jag övningskörde i ett villakvarter så flög en skata rakt in i framhjulet, flög lite fjädrar, trodde han skulle klara sig men icke, kändes inte annars nånting.hastigheten var inte hög, hade börjat gasa upp kanske uppe i 40km/h.

Är man dum ska man ha ont...

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Första inlägget här på forumet, en polare berättade om sin kompis i Grekland som körde på en hund med sin Varadero nu i juli, gick runt 100 km/h. Blev en rejäl flygtur men bara lite blåmärken som minne. För ovanlighetens skull så hade killen på sig helställ och skydd, det var visst en ovanlighet i 35 graders värme...

Själv har jag bara erfarenhet av en råtta nere på gården utanför huset, gick sisådär 20-25 km/h och det varken small till eller vinglade efteråt. Inga skador på hojen heller. Jäkla tur. :D

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Körde på en hare för någon månad sen, i ca 130. Eller rättare sagt, den sprang in i mitt framhjul, från sidan. .
Har klarat mig ifrån allvarligare djurkollisioner både på mc och bil, trots rätt många år på vägarna.
Men en gång, på moppe, för längesen så..
Var på hemväg upp mot huset sent en snöig vinterkväll då mitt lyse fångar en hare som kutar framför moppen uppför backen hemåt..
När det är 100 meter kvar gör haren ett sidohopp ur ljuskäglan - och möter hunden som kommer farandes i max speed för att hälsa mig välkommen.
Haren gör en 180-sväng och rusar tillbaka - rakt på framhjulet och faller död mer..
(Välhängd) hare smakar rätt gott på middagsbordet.. :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...