Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
HönaPower skrev:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Håller med! En ak5:a är också ofarlig i rätta händer.

Bifogat

• pitbull.jpg
    pitbull.jpg
    80.3 KB · Visningar: 515

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
eisbaer skrev:
Ja jag håller med. Det är ju uppenbart att det är trasiga djur.

Det behöver inte alls vara så i detta fall.
Hundens ägare gick till attack först och vilken hund som helst hänger på flocken!

Fast att möjligheten finns att kunna "bussa hunden" på någon under dessa omständigheter tyder ju på en seriöst störd hundägare!

Och ja. Om jag blev attackerad av en hund på detta sätt skulle jag definitivt göra vad jag kan med alla medel för att oskadliggöra hunden. Dessutom skulle jag sätta dit ägaren så att det bara sjunger om det. :mad:

Gabor

Guest
HönaPower skrev:

Har du hund vana ??
Det är inte lätt att knäcka nacken på en sån hund. Du har fullt upp attt hålla den borta från din strupe eller skrev.
Å du går alltid med stor skruv mejesl på dig.. :va :rolleyes:

men jag håller med, den dör, så fort det bara går, sen går ägaren samma öde till mötes... :rolleyes:

Läste den motsägelse fulla artikeln bredvid om att ägaren är SÅ ledsen av det som hände....
Han kommer inte ihåg någonting av händelsen efterssom han druckit 12 starköl, sen mer på en krog.......sen kommer han tom ihåg att han bad en kompis hålla hunden kopplad.... :kocko :kocko

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
tassen skrev:
Har du hund vana ??
Det är inte lätt att knäcka nacken på en sån hund. Du har fullt upp attt hålla den borta från din strupe eller skrev.
Å du går alltid med stor skruv mejesl på dig.. :va :rolleyes:

men jag håller med, den dör, så fort det bara går, sen går ägaren samma öde till mötes... :rolleyes:

Läste den motsägelse fulla artikeln bredvid om att ägaren är SÅ ledsen av det som hände....
Han kommer inte ihåg någonting av händelsen efterssom han druckit 12 starköl, sen mer på en krog.......sen kommer han tom ihåg att han bad en kompis hålla hunden kopplad.... :kocko :kocko

Nej, har ingen hundvana (saknar det inte heller) & går aldrig med mejsel.... :tungan

Gabor

Guest
HönaPower skrev:
Nej, har ingen hundvana (saknar det inte heller) & går aldrig med mejsel.... :tungan

Då ligger du illa till när hunden attackerar.... :pannkyss på den istället, bli kompis.. :va

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Behöver man ingen licens för den här sortens hundar? Det borde väl tyckas lämpligt.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag är mer rädd för schäfrar och labradorer än pitbulls/amstaffs.
Otroligt gosiga djur :)

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Jag hade rottweiler förut, även den anses ju vara farlig av många.
Hon gjorde aldrig en fluga förnär, världens gulligaste jycke.

Summa summarum, det handlar i nästan alla fall om ägaren och hur den har valt att uppfostra/träna hunden.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Nitrogen skrev:
Jag hade rottweiler förut, även den anses ju vara farlig av många.
Hon gjorde aldrig en fluga förnär, världens gulligaste jycke.

Summa summarum, det handlar i nästan alla fall om ägaren och hur den har valt att uppfostra/träna hunden.
*hålla med*

Tro fan att jycken blir aggressiv om ägaren tillåter/tränar den att vara det. Min kompis pitbull hade jag lätt kunant lämna mitt framtida barn med i ett låst rum. Gosigare "knä"hund(35kg) får man leta efter :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det vet väl för fan alla att om man är snäll med hunden och vet vad man gör så är hunden troligtvis snäll men det är många störda män som just den här killen som vill ha den största muskligaste hunden så han kan göra så här. Sen tror jag det finns störda uppfödare av dom också. Hursomhelst som jag sa tidigare så borde det vara någon sorts licens för att få ha pitbull.

DieselDoris

Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Nu minns jag inte riktigt statistiken, men en pitbull står bara för en mycket liten del av attackerna.
Och så vitt jag vet så är en tax starkare i käkarna än vad en pitbull är.
Om jag inte minns helt åt helvete fel.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
honkiie skrev:
Det vet väl för fan alla att om man är snäll med hunden och vet vad man gör så är hunden troligtvis snäll men det är många störda män som just den här killen som vill ha den största muskligaste hunden så han kan göra så här. Sen tror jag det finns störda uppfödare av dom också. Hursomhelst som jag sa tidigare så borde det vara någon sorts licens för att få ha pitbull.
Sen så har vi ju då problemet att svenska kennelklubben vägrar acceptera pitbull som ras :va

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Nitrogen skrev:
Nu minns jag inte riktigt statistiken, men en pitbull står bara för en mycket liten del av attackerna.
Och så vitt jag vet så är en tax starkare i käkarna än vad en pitbull är.
Om jag inte minns helt åt helvete fel.
Men en tax har mindre käkar och mindre kropp som inte är gjord av 99% muskler så ifall den skulle hetsa så är det ju bara ta sats och lägga en straffspark så är problemet ur världen. Sen kan man ju hota med en pitbull utan att den anfaller, jag vill se den som står med en tax och säger att dom ska ha tillbaks sina pengar annars bussar dom taxen på en. :)

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Pitbull är ju en form av "modehund" numer, men som det ser ut så verkar ju Chiuaua (eller hur man nu stavar det) vara den nya modejycken. Känns lite mindre farligt att få en sån bussad på sig av en full ägare :näsblod

Många "tuffa" personer vill ju ha en lika tuff hund, men tyvärr visar det ju sig att hunden har högre IQ än ägaren i många fall.

DieselDoris

Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
honkiie skrev:
Men en tax har mindre käkar och mindre kropp som inte är gjord av 99% muskler så ifall den skulle hetsa så är det ju bara ta sats och lägga en straffspark så är problemet ur världen. Sen kan man ju hota med en pitbull utan att den anfaller, jag vill se den som står med en tax och säger att dom ska ha tillbaks sina pengar annars bussar dom taxen på en. :)
Ja du ser, det handlar ju om folks fördomar. Pitbulls är överskattade, taxar är underskattade.
ALLA djur är mer eller mindre farliga om man inte kan hantera dom. Och i mitt tyckte bör man ha licens för vilket djur man än skaffar. :)

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
sharpedge skrev:
*hålla med*

Tro fan att jycken blir aggressiv om ägaren tillåter/tränar den att vara det. Min kompis pitbull hade jag lätt kunant lämna mitt framtida barn med i ett låst rum. Gosigare "knä"hund(35kg) får man leta efter :)
Skulle ALDRIG lämna barn ensamma med hund.
Att en pittbull skulle vara ofarlig köper jag inte!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
är inte taxar rätt sjuka i huvudet å ganska benägna å bitas? eller e de en urban myt

varjegång jag ser en hund som springer löst så vill jg gå fram och avliva hunden.. anser att hundägare som går med sina hundar löst förtjänar å få se sin "älskling" avrättad framför ögonen.. å jag vet att de flesta hundar naturligtvis e jättesnälla, men tänk nån som e hundrädd å de kommer en lös hund mot den personen (jag är inte hundrädd men tycker det är lite obehagligt med lösa hundar ibland).. å jag som möter en hund, har ingen aning om hur den hunden jag möter är funtad i skallen, å jag är inte van vid hundar, å om den kommer fram å vill nosa å greja å jag missuppfattar signalerna den sänder ut så kan de få mig att känna lite obehag..

så jag tycker alla borde ha rätt å avliva lösspringande hundar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...