Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
watson skrev:
.....

@MackeNo1: Jag citerade inte "Lugn", så jag sa aldrig att hans jämförelse var svår att förstå. Har heller aldrig skrivit något om koppeltvång. Jag förstår skillnaden du gör mellan okopplade småhundar och stora hundar, men håller inte med dej. De flesta hundar ska vara kopplade i tättbebyggt område. Undantag finns ju såklart. En person som är hundrädd tror jag inte gör skillnad på en Jackrussel eller en staff.

/FW

Nu var det inte dig jag menade, utan dom som envist hävdar att dom skiter i folk som är hundrädda och som minsann aldrig ska koppla sin hund.

Sedan skrev jag såhär:

Dom enda hundarna jag tycker man MÖJLIGEN kan ha lösa är dom som är riktigt små, taxar, jack russell osv. Dom är ju inte alls lika skrämmande som en stor hund och skulle dom få för sig att bitas så kan man kasta varpa med dom....
Men egentligen tycker jag att man ska ha dom kopplade i stan också, om inte annat för att undvika att dom springer ut i vägen och blir överkörda.

Är helt övertygad om att en hundrädd person blir mer uppskrämd av en såkallad kamp eller vakthund än vad dom blir av en liten pudel, Jack-russel eller nån annan ras som bara räcker dom till vaderna....

Men skitsamma, koppla ALLA hundar i stan/samhällen så är problemet ur världen :tummenupp
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Alla pittbulls är potentiella barnamördare och skall avlivas! Sanningen finns i aftonbladet! Tack för ordet...... :rolleyes:
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
watson skrev:
... Att ta till sig motpartens argument är ju att säga att h*n har rätt. Om jag inte finner att du har rätt då?!

Nej, det är verkligen inte samma sak som att säga att motparten har rätt. Det finns sällan något som är rätt eller fel, det mesta är olika sätt att se på saker. Om man tar till sig motpartens argument och försöker förstå vad den menar och varför, är chansen väldigt stor att man kommer fram till en gemensam slutsats. Vilket ofta genererar någon sorts resultat och lösning på ett problem.

watson skrev:
... Jag har tidigare sagt att jag tycker att "körkort" på hund är en vettig åtgärd. Missade du det eller ignorerade du det för att du skulle ha något att skriva? Jag tycker fortfarande inte att man ska sluta avla på pitbull för att få den rasen att dö ut. Jag anser att det finns andra åtgärder man kan sätt in.

Jag varken missade eller ignorerade. Jag tyckte bara att du uttryckte dig så pass naivt att jag behövde svara.

Manne skrev:
Alla pittbulls är potentiella barnamördare och skall avlivas! Sanningen finns i aftonbladet! Tack för ordet...... :rolleyes:

Inte bara det. De ÄR chihuhuamördare också. Det stod i Expressen igår. Sidan 25. :7peta
Med tanke på den torftiga artikeln så kan man ju undra över syftet och vad som egentligen hände. Som vanligt. :näsblod
 
Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Flamma77 skrev:
Jag varken missade eller ignorerade. Jag tyckte bara att du uttryckte dig så pass naivt att jag behövde svara.

Ok? Så du tycker att det är en naiv tanke att ha körkort på alla raser, men att ha körkort på VISSA raser är en sund och vuxen ideé?! Kan du utveckla det kanske?

Både du och jag vet att det inte är hundens fel att den mår dåligt, eller var det den halvan av veterinärutbildningen du kuggade på?!

/FW
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
watson skrev:
Ok? Så du tycker att det är en naiv tanke att ha körkort på alla raser, men att ha körkort på VISSA raser är en sund och vuxen ideé?! Kan du utveckla det kanske?

Både du och jag vet att det inte är hundens fel att den mår dåligt, eller var det den halvan av veterinärutbildningen du kuggade på?!

/FW

:D

Som jag redan har gjort menar du... Som jag tidigare skrev:
Som bilkörkort: B och BE Grundutbildning i hundägande "typ B" och extrakompetens för krävande raser typ "BE".

Sannt som du skrev med det lilla förtydligandet:
Den enda halva av veterinärutbildningen jag någonsin kommer att kugga på är den hur man hanterar djurägare som gör en förbannad för att de är likgiltiga, ignoranta eller helt utan sunt förnuft. Som tur är så är det ingenting vi tenterar... och med tiden kanske man resignerar. :brinnerup

Wandaa skrev:
Berättelsen om Tito

:gnissla
Det värsta är att jag inte kan säga att jag är förvånad.
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
watson skrev:
Äh.... Jag hade skrivit ett långt inlägg, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har nog med folk där jag bor att diskutera med. Vad du tycker och tänker om olika hundraser kan jag skriva i en bok och lägga upp på vinden. Jag blir så trött av denna diskusion. HUR många här innne har ens varit i kontakt med en ABPT, amstaff, staff?! Hur vet ni att de är så farliga?! VET ni att allt som står i tidningen och sänds på tv är både vinklat och ibland är det inte ens sant!

/FW
Jadå, alla vet ALLT och talar mer än gärna om det för dig.
Du kommer få ta en sån här diskus med jämna mellanrum så länge du har hunden du har, trust me :)
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
TinaTjejen skrev:
Jadå, alla vet ALLT och talar mer än gärna om det för dig.
Du kommer få ta en sån här diskus med jämna mellanrum så länge du har hunden du har, trust me :)

Det räknade jag med när jag köpte den rasen jag har, men jag har oxå lärt mej att man får välja vilka man för en diskussion med. Tycker att det är viktigare att få mina vänner och framför allt mamma att bli vänligt inställd än några mindre vetande på sh....:död

/FW
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Flamma77 skrev:
Sannt som du skrev med det lilla förtydligandet:
Den enda halva av veterinärutbildningen jag någonsin kommer att kugga på är den hur man hanterar djurägare som gör en förbannad för att de är likgiltiga, ignoranta eller helt utan sunt förnuft. Som tur är så är det ingenting vi tenterar... och med tiden kanske man resignerar. :brinnerup
Enkel lösning: Välj inte smådjur, välj stora djur:nicka
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
TinaTjejen skrev:
Enkel lösning: Välj inte smådjur, välj stora djur:nicka

Sant på ett sätt. :)
Men du, hästmänniskorna då... :rolleyes: :D
Fast där är jag född och uppvuxen, så jag vet hur de ska tas. :nicka
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top