Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
watson skrev:
Äh.... Jag hade skrivit ett långt inlägg, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har nog med folk där jag bor att diskutera med. Vad du tycker och tänker om olika hundraser kan jag skriva i en bok och lägga upp på vinden. Jag blir så trött av denna diskusion. HUR många här innne har ens varit i kontakt med en ABPT, amstaff, staff?! Hur vet ni att de är så farliga?! VET ni att allt som står i tidningen och sänds på tv är både vinklat och ibland är det inte ens sant!

/FW

Äh, lugna ner dig lite.

Btw, hur många vapen har du varit i kontakt med? Hur vet du att de är farliga?
De flesta som har licens tycker säkert att vapen är helt ofarliga om de hanteras rätt. Samma sak med hundar.
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Lugn skrev:
Äh, lugna ner dig lite.

Btw, hur många vapen har du varit i kontakt med? Hur vet du att de är farliga?
De flesta som har licens tycker säkert att vapen är helt ofarliga om de hanteras rätt. Samma sak med hundar.

Jag har ALDRIG uttalat mig om vapen här så du kan OMÖJLIGT veta min ståndpunkt i den frågan. Förutfattade meningar finns det gott om!
Jag är en pitbullägande nazist som har en förkärlek till vapen!! :kocko

/FW
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
watson skrev:
Jag har ALDRIG uttalat mig om vapen här så du kan OMÖJLIGT veta min ståndpunkt i den frågan. Förutfattade meningar finns det gott om!
Jag är en pitbullägande nazist som har en förkärlek till vapen!! :kocko

/FW

Helt rätt. Jag kan omöjligt veta vad du tycker om vapen. Det kanske oxå var en dum jämförelse, men tanken bakom var att de som inte är insatta (jag är också hund- och vapenvan) helt enkelt inte känner sig trygga bland vapen/hundar, iom att det faktiskt sker olyckor.
Det är säkert som du säger att de som är pålästa/vana är nog inte de som är räddast. Men det är väl ändå dessa personer vi bör visa respekt för, genom att göra vad vi kan för att minska antalet olyckor? Särskilt antalet olyckor där just dessa "ovana" personer är inblandade.
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
HönaPower skrev:
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:

Kör in fingret i örat på jycken, brukar vara ett effektivt sätt att få dom på andra tankar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lugn skrev:
Det kanske oxå var en dum jämförelse

Det var ju typ trådens bästa jämförelse:

-Båda är ägodelar
-Båda är helt ofarliga rätt hanterade
-Båda är livsfarliga fel hanterade
-Båda förekommer av kulturella skäl
-Sällan kan man säga att något utav tingen behövs

Den enda skillnaden är att i alla civiliserade länder finsn någon typ av myndighetskontroll för att äga vapen, men ingen kontroll för jyckar.

Var i ligger den dumma delen?
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Wandaa skrev:
Härligt att höra! :tummenupp

Mmm.. Jag FATTAR inte vad som är så svårt att förstå?! Jag VET vad jag har i kopplet! Jag VET att det inte är en vavva, men min hund är ingen kamphund. På sin höjd nockar hon matte när hon ska pussas... Fördomar är bland det värsta som finns, och hornen växer när det handlar om någon man älskar.
Skickar PM till dej!

/FW
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
watson skrev:
Mmm.. Jag FATTAR inte vad som är så svårt att förstå?!

Jag är inte för ett förbud av någon ras. Jag anser att det är fel väg att gå.. men ibland häpnar jag över hundägares totala oförmåga att kunna se saken ur någon annans perspektiv.... Det är lite som vissa rökare som inte kan förstå att andra kan bli lite irriterade när de står och bolmar så gott som I dörren på olika inrättningar:
-"men vaffan gnäller du för, jag står ju utomhus"
-"ja, men du står en meter från dörren så all din rök kommer in plus att vi måste gå igenom den för att komam både in och ut"
-"men vaffan gnäller du för, jag står ju utomhus!"
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
-"men vaffan gnäller du för, jag står ju utomhus"
-"ja, men du står en meter från dörren så all din rök kommer in plus att vi måste gå igenom den för att komam både in och ut"
-"men vaffan gnäller du för, jag står ju utomhus!"

Sluta fantisera, det där är vad du ville säga till niorna som blåste rök på dig och din Bamse-jumpapåse (innehållandes bl.a fotriktiga sockiplast).
:rofl
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Sluta fantisera, det där är vad du ville säga till niorna som blåste rök på dig och din Bamse-jumpapåse (innehållandes bl.a fotriktiga sockiplast).
:rofl

I nian rökte jag själv... och i ytterligare 8 år..

Fast så var jag den ende i rökrutan med bamsepåse å fotriktiga sockiplast! :tungan
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Jag tycker om alla slags djur, bara ägaren kan visa mig den respekten att jag får lära känna dem i min egen takt. Alltför många gånger har jag mött en lösspringande hund med matte/husse 20 meter bakom ropandes: "Det är lugnt, han är inte farlig".

Trevligt, men jag har redan hunnit bli nervös och rädd, känner obehag m.m. Oavsett ras, jag tycker inte om det om det så är en labrador eller en amstaff. Det beteendet hos många hundägare är respektlöst och spär bara på min hundrädsla ännu mer.

Så därför ber jag alla; kan ni inte vara så snälla och ha eran hund kopplad när ni är ute och går i tättbebyggt område eller på elljusspåren där det är garanterat att ni möter många andra människor?

Jag skulle bli jätteglad eftersom jag försöker komma över det här.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Edit:
Gissar att du är där en hel del med tanke på att länken dök upp en minut efter mitt inlägg?! :va

Jojo, det där är ju kultur. Har du kollat in produktionsbildetrna från fabriken än? Grymt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Jojo, det där är ju kultur. Har du kollat in produktionsbildetrna från fabriken än? Grymt.

Inte hunnit! ...men jag sitter å diggar till Björn Rosenström - Splitter nya blåa glänsande sockiplast!
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
- ah17

Var har du hittat den bilden, den kan ju inte vara på riktigt. Det är ingen pitbull det är en bullterrier. Ryser i hela kroppen, hur kan man göra så mot ett djur :död
 

Bifogat

  • PICT0058profil.jpg
    PICT0058profil.jpg
    46.3 KB · Visningar: 56
Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
watson skrev:
Äh.... Jag hade skrivit ett långt inlägg, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har nog med folk där jag bor att diskutera med. Vad du tycker och tänker om olika hundraser kan jag skriva i en bok och lägga upp på vinden. Jag blir så trött av denna diskusion. HUR många här innne har ens varit i kontakt med en ABPT, amstaff, staff?! Hur vet ni att de är så farliga?! VET ni att allt som står i tidningen och sänds på tv är både vinklat och ibland är det inte ens sant!

/FW

Men snälla du, det är väl klart som fan att jag har haft kontakt med med båda raserna. Både positiv och negativ.
Jag har min uppfattning benhårt förankrad. Nämligen att vissa människor skall inte kombineras med vissa raser. Människans medfödda brist på självinsikt gör att det inte är helt förkastligt att diskutera förbud eller kontrollåtgärder när det gäller speciellt krävande raser.
Det bästa sättet att få slut på en diskussion är ju att ta till sig motpartens argument.
I detta fall inse att det finns problem med rasen som bör åtgärdas och sedan seriöst ta tag i detta, alternativt lägga ner...
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vad är det som är så svårt att förstå? Att jämföra en hund med ett vapen är väll ganska logiskt? Vapnet är ju nästan säkrare eftersom där är det bara människan som kan få frispel och börja skjuta. När det är en hund och dess ägare så är det ju helt plötsligt dubbelt så stor chans att något händer. Antingen får ägaren frispel och bussar hunden på dig (lika troligt som att han skulle skjuta dig om han hade pistol), eller så får hunden frispel och anfaller dig.

Risken för att hunden ska få tuppjuck är ju fan så mycket större, alltså SKA hunden hållas kopplad inne i stan. Att folk är mer rädda för rottweiler, dobbermann, pittbull, schäfer, boxer osv är ju ett faktum. Spelar väll ingen roll att DU vet att din hund är jättesnäll, mamman som är ute och går med sin 4-årige son har ingen aning om det. Varför utsätta andra för det obehaget?

Dom enda hundarna jag tycker man möjligen kan ha lösa är dom som är riktigt små, taxar, jack russell osv. Dom är ju inte alls lika skrämmande som en stor hund och skulle dom få för sig att bitas så kan man kasta varpa med dom....
Men egentligen tycker jag att man ska ha dom kopplade i stan också, om inte annat för att undvika att dom springer ut i vägen och blir överkörda.

Självklart ska man kunna ha sin hund lös om man har pli på den, men ha det när ni är ute och går i skogen eller nån annanstans där det inte finns en massa folk.

Gillar hundar, men vill lära känna dom ordentligt innan jag leker med dom. Inte faan vill jag leka med en okänd dobbermann som kommer rusande när jag är ute och går.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Vilken hemsk historia, som slutade bra som tur var. Fin vovve:) Är det nån som förtjänar en skruvmejsel i pannan så är det sånna som behandlar hundar så, som nån jävla leksak som inte har några känslor eller behov. Fan så förbannad jag blir på sånt, blir ju tåröggd. Ta hand om lillen så som han förtjänar :tummenupp
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Flamma77 skrev:
Men snälla du, det är väl klart som fan att jag har haft kontakt med med båda raserna. Både positiv och negativ.
Jag har min uppfattning benhårt förankrad. Nämligen att vissa människor skall inte kombineras med vissa raser. Människans medfödda brist på självinsikt gör att det inte är helt förkastligt att diskutera förbud eller kontrollåtgärder när det gäller speciellt krävande raser.
Det bästa sättet att få slut på en diskussion är ju att ta till sig motpartens argument.
I detta fall inse att det finns problem med rasen som bör åtgärdas och sedan seriöst ta tag i detta, alternativt lägga ner...

Du.. På det här forumet är INGET klart som fan, och det var inte BARA dej jag syftade på. Att ta till sig motpartens argument är ju att säga att h*n har rätt. Om jag inte finner att du har rätt då?! Jag har tidigare sagt att jag tycker att "körkort" på hund är en vettig åtgärd. Missade du det eller ignorerade du det för att du skulle ha något att skriva? Jag tycker fortfarande inte att man ska sluta avla på pitbull för att få den rasen att dö ut. Jag anser att det finns andra åtgärder man kan sätt in.

@MackeNo1: Jag citerade inte "Lugn", så jag sa aldrig att hans jämförelse var svår att förstå. Har heller aldrig skrivit något om koppeltvång. Jag förstår skillnaden du gör mellan okopplade småhundar och stora hundar, men håller inte med dej. De flesta hundar ska vara kopplade i tättbebyggt område. Undantag finns ju såklart. En person som är hundrädd tror jag inte gör skillnad på en Jackrussel eller en staff.



Vaektra skrev:
- ah17

Var har du hittat den bilden, den kan ju inte vara på riktigt. Det är ingen pitbull det är en bullterrier. Ryser i hela kroppen, hur kan man göra så mot ett djur :död

Det är en Bullterrier som har slagits med ett piggsvin. Bullterriern klarade sig tydligen, men det visar ju på hur envisa de är! :gnissla

/FW
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top