Köra snowboard o knega nånstans .. var?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Brosan hade 2 dagar ledigt efter varje tur med turisterna när han jobbade i canada.

När han jobbade i frankrike hade han en dag ledigt per omgång turister om jag inte minns fel men å andra sidan jobbade han bl.a. med pistvisningarna så han fick en del åkning ändå...

Klart det är mycket jobb men det kan nog bli en del åkning med..

En variant som gav mer åkning gjorde en annan kompis. Han var nere och bummade men lyckades snacka in sig hos just ett lokalt langleyhotell. Han hjälpte till att bädda rent alla sängar och städa varje helg när resenärerna byttes ut..

För dessa få timmars arbete fick han middagsbiljetter och ölbiljetter så han kunde äta middag med personalen på hotellet varje dag. (Enklare mat än gästernas givetvis men enklare och billigare än att behöva laga själv).

Så, en dags arbete för gratis middag resten av veckan.:tummenupp

Grymt:tummenupp Jobba på hotell vore rätt sweet! Ska söka på lite hotell m.m där nere! Ansökt hos Langley oxå. Dom hade lite aktiviteter för barn och sånt som säkert kan va skoj!

ps om nån är sugen på att haka på bara dra ett pm

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Dom hade lite aktiviteter för barn och sånt som säkert kan va skoj!

Langley är ruggigt bra. Ska man ner en alpvecka är färdiga paketresor smidigast. Att åka ner en vecka med Langley är så otroligt mycket bättre än alla andra lallarföretag när det gäller alpresor... Ving Alpin är ett riktigt skämt.

Langley har otroligt bra personal. De servera gött käk på sina hotell och är framförallt inriktade på aktiva resenärer till skillnad från bamseklubbs-reseföretag eller de som bara fraktar skeppslaster med fulla 18:åringar som knappt tar sig ut i backarna...

Om jag inte ordnar resa och boende helt själv så kommer jag nog alltid välja Langley framöver. Alltid varit nöjd på deras resor. Alltid varit missnöjd på övriga resor med andra bolag.

Skull damen sparka ut mig skulle jag nog söka mig till dem i hopp om att få jobba en säsong eller två.

Men som sagt.-.. Hjälpa till med skräpjobb på några hotell nån dag i veckan kan vara ett bra sätt att dryga ut kassan.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Fernie i Canada har jag hört är riktigt bra. Har en kompis som säsongat där flera gånger....

Lycka till!!!:yoparty

Polare som vart där och säsongat ett också ett gäng gånger, toknöjd.
Men i europa måste jag rekommendera Val Thorens, bättre offpist är svårt att hitta i europa.
Var där i 5-6 månader och man körde inte slut på backarna i tre dalarna på den tiden.
Ruggigt jäkla bra helt enkelt :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kanada vill jag till helst av allt men får skrota den idéen iom att de verkar svårt att kunna åka dit iår, iallafall om jag ska arbeta vilket jag måste

Österike
Norge
Sweiz
Frankrike
Italien

De är väl alternativen.. Svårt att söka på nätet tycker jag, iom att jag inte ens kan tyska :(

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kanada vill jag till helst av allt men får skrota den idéen iom att de verkar svårt att kunna åka dit iår, iallafall om jag ska arbeta vilket jag måste

Österike
Norge
Sweiz
Frankrike
Italien

De är väl alternativen.. Svårt att söka på nätet tycker jag, iom att jag inte ens kan tyska :(

Åk ner rätt tidigt och sök jobb på plats. Kan du franska istället? Engelska funkar rätt bra på de orterna trots allt.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ja de kanske blir så... Så jag gjorde här och jag hade jobb ett par dagar senare
Nope ingen franska

Klart du skall till Canada! Flyttar själv dit om två månader (West Vancouver)

Har du svängarna förbi, så vet du att det är bara att ringa!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Klart du skall till Canada! Flyttar själv dit om två månader (West Vancouver)

Har du svängarna förbi, så vet du att det är bara att ringa!

Ajust fan de ska du.. Hur löste du de me visum o sånt? Du skulle plugga där va?

Kanada ser så sjukt läckert ut

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ajust fan de ska du.. Hur löste du de me visum o sånt? Du skulle plugga där va?

Kanada ser så sjukt läckert ut

ska arbeta vid KPwood som handelsagent samt produktion. Tillstånd etc ordnas så fort jag har fått en 100 % klart besked ifrån arbetsgivaren...

Canada är ett trevligt land vad man har läst sig till! Skall bli kul att uppleva...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
ska arbeta vid KPwood som handelsagent samt produktion. Tillstånd etc ordnas så fort jag har fått en 100 % klart besked ifrån arbetsgivaren...

Canada är ett trevligt land vad man har läst sig till! Skall bli kul att uppleva...

Oki vad skoj! Temporärt eller permanent? Jag tror det kommer bli väldigt svårt att flytta därifrån .. :)

Jag har inte släppt Kanada än.. Dit vill jag helst. Väntar samtal från en firma som anordnar jobb/plugg-år i kanada åt ungdomar så får vi se om de kan va nåt

Enligt han finns det visum kvar och det är bara ansöka för att åka dit iår så jag sätter igång me pappersarbetet så får vi se hur de går :)

Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Oki vad skoj! Temporärt eller permanent? Jag tror det kommer bli väldigt svårt att flytta därifrån .. :)

Absolut inget permanent, pratar om ett par månader (3-12månader). Det här med Canada är för att få en bättre insikt på trämarknaden och erfarenhet...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha