Köra som supportklass till Pro Superbike (STCC)

Köra i som supportklass i Pro Superbike (STCC)

• Antal röstningar
    0

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Har i dag varit i samtal med en kontakt hos STCC. Frågade om det fanns ett intresse att ha oss som support-klass under en helg. Intresset är stort, jag ska på möte om någon vecka och diskutera förslaget. Vill veta om Ni tycker precis som jag att det vore skit kul?

Kostnaden skulle ungefär bli max 5.000:- för att få köra. Hänger lite på vilken tid vi vill starta på dagen mm. Är två dagars event, fre & lördag.

Blir det något blir det på falken i början juli.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Vore ju jäkligt coolt :tummenupp , visst 5000:- är ju ganska mycket , men skulle vara skoj. Skulle lätt vara ett uppsving för serien.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Gör ni det så ska jag fan betala mitt inträde (har alltid gratis vanligtvis) den dagen bara för att sponsra er!

Eller ännu bättre, gå runt i depån och sponsra er med varsin tjuga ;)

Vore grymt kul att se om inte annat, och kul att STCC är villiga att släppa mer bantid till RR, om än på prov en gång. Kanske är ett steg mot ett större engagemang även för PSBK kommande år?

Se till att alla förare ställer upp, fansen kräver det :tungan

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fräckt som tanke och ett trevligt avbrott från RJM1000 R4 klasser. Lite som Camaro Cup, låter härligt bra fighter men rätt gärdsgårdserie....

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det skulle vara skit kul o köra med stcc:tummenupp men prislappen var hög, kommer det vara samma höga prislapp för b-förare? ifs kan det ju avskräcka lite:gnissla.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Är du säker på att falken ska köra STCC 2010?

Detta är inte klart ännu. Enligt stcc är denna helg ett kanske. Jag vet mer om någon vecka då jag pratat med stcc igen. MEN, vill ha underlag för intresse innan jag sticker ut näsan.

Det skulle vara skit kul o köra med stcc:tummenupp men prislappen var hög, kommer det vara samma höga prislapp för b-förare? ifs kan det ju avskräcka lite:gnissla.

Ja, det är dyrt i jämförelse mot det vi pröjsar idag. DÄREMOT, tänk omvänt, vilka möjligheter ger det inte att få in sponsorer. Räcker ju med en sponsor, låt oss kalla den sponsorn för, "Support Sponsor", den sponsorn blir huvudsponsor för det racet.. 5K borde det gå att få ihop. STCC har ju snittat en bra bit över 10.000 besökare på en helg...

Här finns det bara möjligheter!

Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Ja, det är dyrt i jämförelse mot det vi pröjsar idag. DÄREMOT, tänk omvänt, vilka möjligheter ger det inte att få in sponsorer. Räcker ju med en sponsor, låt oss kalla den sponsorn för, "Support Sponsor", den sponsorn blir huvudsponsor för det racet.. 5K borde det gå att få ihop. STCC har ju snittat en bra bit över 10.000 besökare på en helg...

Här finns det bara möjligheter!

Exakt!! Detta tror jag kan bli riktigt bra :tummenupp .

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Tom jag skulle kunna tänka mig komma sist

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Tom jag skulle kunna tänka mig komma sist

Toppen!!! Är det något race jag vill köra nästa år så nog fan är det i STCC.
Ok dyrt men va fan de e ju nått man kan snacka om när man blir gammal :tummenupp.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Precis som Alex säger. Jag får nog ihop några riktiga sponsorer, och det hade varit oerhört kul att kunna bjuda dom på ett STCC-arrangemang. För det är ju faktiskt så att det krävs ett gediget MC-intresse för att uppskatta en ERF-helg. STCC däremot har ju ett mer polerat yttre som skulle tilltala fler personer.

EDIT: Se hade ju jag isf gärna sett att det är de BoTTare som kör serien som kör racet. Skulle bli en smula trist om t.ex. även de som kör twin i Pro Superbike kör detta racet också. Men jag kanske tänker fel...

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
då får nog t o m ja ställa upp fast ja bestämt mig o sluta :yoparty:tuttar
Du bør ikke tenke tanken engang, du har slutta siden begynte i 2007 - og du er med også i 2010:tummenupp:tummenupp:tummenupp:arsele

Precis som Alex säger. Jag får nog ihop några riktiga sponsorer, och det hade varit oerhört kul att kunna bjuda dom på ett STCC-arrangemang. För det är ju faktiskt så att det krävs ett gediget MC-intresse för att uppskatta en ERF-helg. STCC däremot har ju ett mer polerat yttre som skulle tilltala fler personer.

EDIT: Se hade ju jag isf gärna sett att det är de BoTTare som kör serien som kör racet. Skulle bli en smula trist om t.ex. även de som kör twin i Pro Superbike kör detta racet också. Men jag kanske tänker fel...
Same shit, om vi får med feks de 5-6 toppgutta i Norge og Sverige, så vil jo det gi serien enda bedre rennome og ikke minst vi får noe å strekke oss etter:tummenupp Uansett jeg er med:tummenupp Jævlig bra jobba folkens, nå snakker vi - helv.. må vel til Spania i vinter sånn som dette utvikler seg:)

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Jag är med det är ju ett lysande tillfälle att bjuda med sina sponsorer på

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS