Köra sportbil-upplevelse i present

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Hej,
är det någon som har erfarenhet av http://www.gr8experience.com/ ?
Syftet är att köpa en köra-sportbil-upplevlse i present till en vän som snart fyller 50. Jag har hört att det finns en del oseriösa företag i den branschen, så jag tänkte kolla lite referenser här.

Eller har ni erfarenhet av något annat företag som ni kan rekommendera?
Körningen bör helst gå att genomföra i Skåne.

Tack på förhand!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Passa dig för dom. Deras dotterbolag Zuperbox är till salu efter att det befunnits vara en scam.
Det går bra att köpa på deras sida, men du kommer förmodligen aldrig att få köra.

Jag har ett upplevelseföretag och jag kan fixa bra pris åt dig. PMa

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är det en snubbe som är bara lite intresserad eller väldigt mycket av racekörning?
Det brukar ju finnas möjlighet att hyra in sig i ett långloppsteam, kolla om krutcupen kör på Sturup eller nån liknande serie, mer köra för pengarna garanterat :hej

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kan varmt rekommendera Starstrikers Greatdays, jag har köpt flera upplevelser genom honom och det är både prisvärt och håller vad som utlovas. Jäkligt snygga presentboxar får man också :)

Kolla senaste Plus på SVT play så kommer du dra öronen åt dig gällande det företag du har kollat på.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hej,
jag har tagit kontakt med Starstriker.

@Steffe, tack för tipset. Denna person gillar snabba bilar i allmänhet, men är inte speciellt inne på racekörning.
@Anders, tack för din rekommendation. Jag hörde faktiskt om att zuperbox var uppe i Plus häromveckan, men kopplingen till gr8 var okänd för mig. Det var därför jag startade tråden för att få hjälp av de som har koll på sånt :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Varför hyra bilar när man kan köpa hela företaget? :hihi

http://www.bolagsplatsen.se/annons/valetablerat-och-lonsamt-upplevelseforetag-58536

Beskrivning av Väletablerat och lönsamt upplevelseföretag
Shop Experience Ltd med hemvist i Gibraltar, äger sajterna zuperbox.se och GR8 Experience som marknadsför, säljer och levererar upplevelser.

Bolaget är ett online-företag i dess rätta bemärkelse då det kan drivas från valfri ort.

zuperbox.se är en presentkortsgrossist som marknadsför och säljer upplevelser från såväl den egna som externa leverantörer medan GR8 Experience tillhandahåller körupplevelser med Lamborghini, Ferrari och Segway.

Bolagets sajter är topprankade på Google och har mycket höga konverteringsgrader. Hela sajt-strukturen innehåller en huvudsajt och ett 20-tal satellitsajter för att driva trafik samt stödja bolagets expansion. Bolagets sajter har en oklanderlig driftshistorik.

GR8 Experience har sedan start varit 100% skadefria, vilket är bästa betyg på säkerhet, kvalitet och viktigast av allt en oförglömlig upplevelse. Detta bidrar även till bolagets goda lönsamhet.

Shop Experience säljer idag i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Bolagets framgångsrika expansion stöds av en optimerad administration, välfungerande säljverktyg, automatiserade system och etablerade partnerrelationer.

Sedan starten 2010 har bolaget vuxit snabbt med mycket god lönsamhet. Med en allt större efterfrågan från såväl Sverige som internationellt ser nu bolagets ägare att Shop Experience är rätt positionerat för vidare expansion.

Kommentar

För ytterligare information och informationsmemorandum, vänligen kontakta bolagets finansiella rådgivare Thomas Liljeton via nedanstående kontaktformulär eller telefon.

Passa dig för dom. Deras dotterbolag Zuperbox är till salu efter att det befunnits vara en scam.
Det går bra att köpa på deras sida, men du kommer förmodligen aldrig att få köra.

Jag har ett upplevelseföretag och jag kan fixa bra pris åt dig. PMa

Som jag fattar det är det hela företaget som är till salu, och att både Zuperbox och gr8experience är dotterbolag.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag har kollat igenom deras siffror, och de har fifflat ganska duktigt med dom om man säger så....... Ska bli kul att se vem som köper OM någon köper.

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Själv fått 30 års-present via Greatsdays, kan rekommendera detta då det var trevligt bemötande och en bra upplevelse. Jag körde Lamborghini i 1 timma, mycket trevligt!

/Jim

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Körde Lambo och Ferrari med gr8experience. Inget knussel.
Bokade via deras hemsida och vid ankomst visade jag presentkor och körkort och sen var det bara att gasa.

Greatdays... har bara hört det namnet en gång tidigare, och det var tyvärr inte i positiv dager.
Känner en person som jobbar med tandemhoppning, och helt plötsligt ringde det folk till hans privata mobiltelefon (ej klubbens bokningstelefon) och ville boka tandemhoppningar med presentkort från greatdays.

Kan ju ha vart någon klumpig anställd som missupfattat något bara...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Körde Lambo och Ferrari med gr8experience. Inget knussel.
Bokade via deras hemsida och vid ankomst visade jag presentkor och körkort och sen var det bara att gasa.

Greatdays... har bara hört det namnet en gång tidigare, och det var tyvärr inte i positiv dager.
Känner en person som jobbar med tandemhoppning, och helt plötsligt ringde det folk till hans privata mobiltelefon (ej klubbens bokningstelefon) och ville boka tandemhoppningar med presentkort från greatdays.

Kan ju ha vart någon klumpig anställd som missupfattat något bara...

Det låter skumt. När var detta? På vilken ort hoppar han?

GR8 skötte sig rätt bra de första åren, det är först de senaste 1-2 åren som deras leveranser har varit tveksamma i många fall. GR8 är bolaget som äger bilarna, medan Zuperbox är bolaget som sålt upplevelserna.

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Fick en körning via liveit.se och supercar experience på mantorp (porsche + ferrari) i 30års present. Allt funkade precis enligt förväntningarna. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kan varmt rekommendera Starstrikers Greatdays, jag har köpt flera upplevelser genom honom och det är både prisvärt och håller vad som utlovas. Jäkligt snygga presentboxar får man också :)

Kolla senaste Plus på SVT play så kommer du dra öronen åt dig gällande det företag du har kollat på.

Kan bara instämma. :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Morsan och jag gav farsan 1 timme i en Lamborghini (Gallardo) genom GR8 Experience för några år sedan, som farsan utnyttjade först för någon månad sedan (hehe).
Gick hur bra och smidigt som helst. Inget att klaga på.

Men ändå, varför välja dom över ett PM till Starstriker och Greatdays? :)

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för allas input ovan. Ville bara meddela att jag beställt presenten av Starstriker/Greatdays.
Klart jag köper från en SH-kompis än nåt företag jag inte har en relation till, dessutom med kompisrabatt :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år