köra supermotard men är kort.

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Är 169 cm och har nyligen köpt en KTM 990SM. Når precis ner med tåspetsarna men efter att ha kört dygt en månad så märker jag knappt av det längre.

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Jag har tittat lite på 625 lc4,an 02a.
får fram olika uppgifter när jag säker, men det verkar som det är 910mm som gäller på den?

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Jag har tittat lite på 625 lc4,an 02a.
får fram olika uppgifter när jag säker, men det verkar som det är 910mm som gäller på den?

Jag är 173cm och har en KTM 625 lc4 -05 och det är bara lite mer än tåspetsarna på varje sida som når ner. Inget jag märker av eller tänker på, inte meningen man ska stå stilla.

Så länge hojen rullar så har det ju ingen betydelse hur hög den är :)

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
fjädringen som sitter orginal på ktm hojarna är anpassade för just din vikt, 70-75 kg inkl skyddsutrustning, så hojen kommer ändå sjunka en liten bit. Annars finns det fjädrar för lättare vikt.

Men jag tror nog att du inte behöver oroa dig, köp inte en supermotard efter din längd, utan köp en hoj som du tycker är bra. Det där med längden är något som man vänjer sig vid, och hojen kommer se mindre ut i dina ögon efter att du kört den ett par gånger!

Lycka till!

• Gilla
Reaktioner: MaG

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
fjädringen som sitter orginal på ktm hojarna är anpassade för just din vikt, 70-75 kg inkl skyddsutrustning, så hojen kommer ändå sjunka en liten bit. Annars finns det fjädrar för lättare vikt.

Men jag tror nog att du inte behöver oroa dig, köp inte en supermotard efter din längd, utan köp en hoj som du tycker är bra. Det där med längden är något som man vänjer sig vid, och hojen kommer se mindre ut i dina ögon efter att du kört den ett par gånger!

Lycka till!

Okej, ja man vänjer sig nog.

Tack för alla svar !:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...