Rille24
Ny medlem
Alltså jag blir så trött på folk som sitter och ska vara präktiga på internet. Pussar ni eran egen biceps innan ni går och lägger er oxå?
Det här jävla tänket med att folk skulle vara direkt utvecklingsstörda bara för att de inte har tagit körkortet är ju helt befängt. Jag håller med de som tycker att hela körkortscirkusen är helt skev i det här landet.
Jag tvivlar inte en sekund på att de flesta körskolor mjölkar elever på pengar. En lektion hit och en lektion dit extra på varje förare kommer aldrig nån "kontrollant" att märka, och vissa personer utnyttjas nog mer än så.
Sen har vi uppkörningsförrättarna som bedömer folk hur som helst beroende på humör.
Och sen kan vi titta på vad som lärs ut på skolorna. Snackar man med polarna så märker man ju att man lär ut direkta motsatser till eleverna. T.ex placeringen i trafiken. Vissa lärare säger att "du betalar lika mycket vägskatt som alla andra och har rätt att utnyttja hela din fil i bredd" medans andra säger att "man ska hålla höger så mycket att andra tror du är en cyklist".
Nej jag tror personligen att man lär sig mest av "mil på vägen" och det verkar ju direkt motarbetas med 10 veckor väntetid på handledartillstånd och hela handledarapparaten egentligen. En annan sak som är helt skev är att man får ha en gubbe som inte kört hoj på 30 år men haft kort med cornflakespaketet som handledare, men du får inte ha en polare med hojintresse som kört varje dag men bara haft kortet i 3 år? Helt åt helvete.
Skulle man införa körkort på cykel så skulle väl de flesta här sitta och vara präktiga och spotta åt de som cyklar utan oxå.
WORD!!!!!!