Köra upp på Tzr?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
E det någon här som har kört upp på en ostrypt hoj? Tänkte köra upp på min Tzr och den har inte de lagliga 11 kw:en. BTW e det någon som vet vilka rvägar dom brukar köra på uppkörningar i GBG?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Är det 11kw i papprena så ska det mycket till om du får avslag. Jag vet att det finns körskolor här som kör avstrypta 125or som övnings - och uppkörningshojar för att annars så blir det för stora problem att få upp den i hastighet vid 90-inbromsningen. :hihi

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Förutom att TZR kan vara lite jobbig i krypkörningen, som vilken sporthoj som helst, så ska det gå bra. Du har väl knappast tänkt att dra några fullgasrepor på uppkörningen vah? Bra, då tror jag inte dom märker nåt. ;)

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Bärgren skrev:
2303770 Är det 11kw i papprena så ska det mycket till om du får avslag. Jag vet att det finns körskolor här som kör avstrypta 125or som övnings - och uppkörningshojar för att annars så blir det för stora problem att få upp den i hastighet vid 90-inbromsningen. :hihi
Jo det är 11kw i papprena...

Trashcan skrev:
2303788 Förutom att TZR kan vara lite jobbig i krypkörningen, som vilken sporthoj som helst, så ska det gå bra. Du har väl knappast tänkt att dra några fullgasrepor på uppkörningen vah? Bra, då tror jag inte dom märker nåt. ;)
Jo jag tänkte maxa henne på landsvägskörningen för att se om man kan köra ifrån killen från vv :tungan

Solid snake

Guest
TZR är inte speciellt svår i krypkörningen, väger ju ingenting och den har inte direkt någon extrem körställning.

Solid snake

Guest
tzr snubben skrev:
2303842 Körde du upp på din förra?
Nepp, jag körde upp på en MTX, men det går på TZR också, inte så att den har för mycket svängradie direkt.

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Körde själv upp på min Nsr. Och det var lite halvkrångligt med krypkörning. Men jag tränade banorna hemma ngn dag innan så jag var ganska så säker. Men när jag tränade hemma så vare krypkörningen som var svårast. Dom andra banorna klarade jag galant. Men på uppkörningen var jag så nervös å skruvad så det höll på skita sig på höghastighetsbanorna (heter det så?).. som jag klarade varenda gång hemma. Däremot gick krypkörningen galant :banana

"Lite stress ökar ofta prestationsförmågan" / STR :hihi

kul..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jokke_ skrev:
2305739 Körde själv upp på min Nsr. Och det var lite halvkrångligt med krypkörning. Men jag tränade banorna hemma ngn dag innan så jag var ganska så säker. Men när jag tränade hemma så vare krypkörningen som var svårast. Dom andra banorna klarade jag galant. Men på uppkörningen var jag så nervös å skruvad så det höll på skita sig på höghastighetsbanorna (heter det så?).. som jag klarade varenda gång hemma. Däremot gick krypkörningen galant :banana

"Lite stress ökar ofta prestationsförmågan" / STR :hihi

kul..

Körde också upp på en NSR, en -89a. Jag tyckte inte att den var särskilt svår att krypköra med, även om svängradien inte är störst. Gick galant på provet, fast då hade jag iofs övat rätt mycket också..

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
lorkan skrev:
2305966 Körde också upp på en NSR, en -89a. Jag tyckte inte att den var särskilt svår att krypköra med, även om svängradien inte är störst. Gick galant på provet, fast då hade jag iofs övat rätt mycket också..

vet, det är svängradien som stör. Jag klarade det precis på min.. om jag inte hade för tjocka vantar på mig, kunde inte ha tummen mellan styret å tanken vid fullt styrutslag heller! :rolleyes:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jokke_ skrev:
2306504 vet, det är svängradien som stör. Jag klarade det precis på min.. om jag inte hade för tjocka vantar på mig, kunde inte ha tummen mellan styret å tanken vid fullt styrutslag heller! :rolleyes:

Haha. Mitt problem var att knäet tog i när jag svängde mycket åt höger, jag är egentligen något för lång för en gammelNSR..

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
tzr snubben skrev:
2303726 E det någon här som har kört upp på en ostrypt hoj? Tänkte köra upp på min Tzr och den har inte de lagliga 11 kw:en. BTW e det någon som vet vilka rvägar dom brukar köra på uppkörningar i GBG?

Lite of topic nu.. Vad är det för årsmodell på din Tzr? För jag vill gärna veta hur man tar bort strypningarna på den..
Tack på förhand..//Linus

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
No_limit skrev:
2310965 Lite of topic nu.. Vad är det för årsmodell på din Tzr? För jag vill gärna veta hur man tar bort strypningarna på den..
Tack på förhand..//Linus
Det är en 90:a och jag tror att strypningarna sitter i kröken kolla i FAQ annars där står det var dom sitter. :tomten

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
tzr snubben skrev:
2314520 Det är en 90:a och jag tror att strypningarna sitter i kröken kolla i FAQ annars där står det var dom sitter. :tomten

Okej.tack för svart.Men är dt någon som vet hur man tar bort strypningarna på en nyare Tzr eller är det samma stypningar? som i dom äldre? :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy