Köra utan kort?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Hej!!!
nu har jag letat överallt och inte hittat något om att köra utan kort det är så att jag kuggade i onsdag och är just nu så j*vla gnid kåt :gnissla vad händer om man blir stoppad av farbror blå utan kort?? jag har ju BE CE och ingen prövotid pärlan står ju fulltankad och nytvättad och bara väntar på att få rastas
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
korpe skrev:
Hej!!!
nu har jag letat överallt och inte hittat något om att köra utan kort det är så att jag kuggade i onsdag och är just nu så j*vla gnid kåt :gnissla vad händer om man blir stoppad av farbror blå utan kort?? jag har ju BE CE och ingen prövotid pärlan står ju fulltankad och nytvättad och bara väntar på att få rastas

Du blir IDIOTförklarad på forumet och förtjänar bli stoppad av farbror blå

MVH oXydex
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Uhm böter på nån/några tusenlappar och du blir av med ditt kort i några månader..
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
korpe skrev:
hehe!! det var inte det jag frågade om
T.o.m grov olovlig körning. Åker du dit så får du räkna med att du inte får ta mc-kort på ett bra tag. Sen är det ju inte så ofta man blir stoppad men det är ju upp till var och en att bestämma över sitt öde.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Utan körkort.

Det blir väl böter o så klart olovlig körning,du kan riskera att yterliggare fördröja innan du får ditt hoj kort oxå.
Visst jag tvekar inte på att du kan köra bil,buss o allt vad du nu har för beteckningar på kortet,men vad var orsaken att du kugga mc kortet?.
Kanske är du inte riktigt helt redo för en tvåhjuling enligt uppkörnings inspekören o där av förlängde han din vänte tid.Visst jag kan förstå det är retligt o förargligt men ha is i magen o låt hojen stå parkerad i garaget tills du har lappen.Gå på körskolan osv o fixa fram en ny tid så fort så möjligt.
Har du ingen att övningsköra lite med? såfall kan du stilla din värsta kåthet på hoj genom att köra på ett lagligt sätt,om du har alla papper där i ordning.
Tänk om det händer dig nåt om du ger dej ut på ett eget gas,vet ej heller hur försäkring gäller då eftersom du inte innehar mc kort.
Lycka till! o gör inget dumt,stilla din mc hunger hur svår den än är o ta det på rätt sätt. :)
 

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Lite olika hojar..
sportarn skrev:
T.o.m grov olovlig körning. Åker du dit så får du räkna med att du inte får ta mc-kort på ett bra tag. Sen är det ju inte så ofta man blir stoppad men det är ju upp till var och en att bestämma över sitt öde.

det blir knappast grov olovlig körning om man inte redan är av med kortet.
 

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Ort
hässleholm
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
men om man har mellankort och ingen prövtid o kör en tung hoj,
vad händer då ? dagsböter o indraget körkort 2mån ?
 

Diversion

Guest
Ha tålamod för din egen skull även om det är svårt för om du kör utan kort (harva på ett öde område t.ex. industritomt för att öva konbana räknas inte) tar du ett dumt beslut som kan gå bra men lika gärna sluta illa.
Dock måste jag utan att uppmana till tjyvkörning säga att du inte skulle vara dummare än de som har kort men skrävlar om att de ska dra/har dragit snuten.
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
korpe skrev:
Hej!!!
nu har jag letat överallt och inte hittat något om att köra utan kort det är så att jag kuggade i onsdag och är just nu så j*vla gnid kåt :gnissla vad händer om man blir stoppad av farbror blå utan kort?? jag har ju BE CE och ingen prövotid pärlan står ju fulltankad och nytvättad och bara väntar på att få rastas
Jag skulle inte "chansa" med den ljuddämparen, ALLT måste va lagligt så man inte blir stoppad för en "skitgrej"...
 

jimmbo

www.islandmoto.com
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Hönö
Hoj
tl1000r
Efter som du har körkort för bil så blir det bara 800 kr i böter det e som att köra med för tungt släp som exempel.
kompisen åkte fast utan körkort och i 200 knyck men dom hadde ingen laser så han fick bara 800.

sanntur skrev:
Jag skulle inte "chansa" med den ljuddämparen, ALLT måste va lagligt så man inte blir stoppad för en "skitgrej"...
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Eftersom du har körkort för bil så blir det grov olovlig körning då du räknas som informerad om det.Du får 15 månaders spärrtid o dagsböter.Alltså ryker dina befintliga behörigheter+lämpan för hojkort.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Olovlig körning gav tidigare en ordningsbot med ett fast belopp (tror det var 800 i slutet). Numera får man dagsböter för olovlig körning = mycket dyrare.. :mad:
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
ktmjacke skrev:
Eftersom du har körkort för bil så blir det grov olovlig körning då du räknas som informerad om det.Du får 15 månaders spärrtid o dagsböter.Alltså ryker dina befintliga behörigheter+lämpan för hojkort.

Grov blir det ju knappast, det kräver upprepade olovliga körningar.
Dessutom tar det ett bra tag innan saken är utredd, säkert flera månader.
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Varför vara orolig för att bli stoppad av polisen.. du lär ju ändå inte stanna, då får du ju även smitning om du ändå skulle åka dit... det är oxo bra för körkorten.

Om du är med i en olycka då? Vem tror du får slanta för kalaset även om du kör på huvudled och en bmw kommer på två hjul och sladdar in i dig?

Klart du ska köra... bara visa upp att du kan köra med tungt släp så ordnar det sig :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top