Köra utan kort?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Spiken skrev:
Uppkörningsgubben kan ju haft den dålig dag, säger inte att det måste vara så nu, då jag inte vet vad han kuggade på, men det KAN ju ha varit så. Två polare körde upp samtidigt, och tror det var två till i gruppen. Gubben kuggade samtliga för de mest konstiga saker. När de några dagar senare begav sig till ett annat ställe fick båda korten, utan att han ändrat på sin körstil. Så visst kan man vara mogen även om man kuggat.



SÅ SANT!!! :tummenupp
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
ktmjacke skrev:
Menar du att det finns olika straff för samma brott???Skulle ju inte bli speciellt förvånad då länsstyrelsen verkar va lite av ett lotteribolag ibland.Jag fick 15 månader spärrtid vid min första olovliga iaf,grov olovlig o 4500kr i dagsböter.

Tror det är rent lotto vlket straff man får. När jag körde med b behörighet på en tung hoj samt att jag körde ifrån polisen ett tag som sedan sluta i en mur.... :död polisen kom och tog mig :huvet och det blev "bara" 25 dagsböter och en varning på kortet.

Detta vara i maj förra året. Fast under utredningen passa jag på att ta tungt kort ifall det skulle bli något med kortet så nu har jag A. kort :rofl
 

Mindphrea

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1 - 03
ktmjacke skrev:
Kolla tråden som heter "du kör väl lagligt" där står det svart på vitt vad som gäller,minst ett års spärrtid,allt annat är sagor.
Jag har åkt dit för olovlig körning med mc och had bil kk fick dagsböterv 6000.- men inget mer. Tog mc kort 3månader senare!

Så det så!
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Asså en skit dum fråga men trådan handlar ju om olovlig körning... :rolleyes:

Om jag kör trimmad moppe och har behörighet A samt B, vad åker man fast för då?

Funderar nämligen på att skaffa en moppe och glida omkring på till närmaste polarna i sommar :kocko

[eDit] helt ärlig fråga asså [eDit]
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
jag skulle tro att det är värre och köra så för då blir det väl att den är en oreggad mc eller har jag fel :confused:
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Lartes skrev:
Om jag kör trimmad moppe och har behörighet A samt B, vad åker man fast för då?

Funderar nämligen på att skaffa en moppe och glida omkring på till närmaste polarna i sommar :kocko [eDit]

Köp en scooter istället. :)

Provade polarens Kymco, som ser exakt ut som deras EU-moppe. Det coola moppe-gänget vid kiosken såg ganska förvånade ut när jag kom åkande i racingställ och replicahjälm på en...moped? :3freak Passade på att impa lite extra med att vrida rullen till stopp, och morrade förbi i 100 blås. (*Suck*, så omoget.) :whip Fast väldigt roligt! :lol
 

Riddler

2 Fast 2 B Furious
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Suzuki VZ800
Jag sitter ju och dömer i sånt här så jag kan säga att i första hand så bedöms dylik körning som olovlig körning av normalgraden (som vissa redan varit inne på i tråden). Det förutsätter dock att det är första gången. Straffet blir regelmässigt 30 dagsböter. Dagsbotsbeloppet varierar sedan beroende på den dömdes ekonomiska förhållanden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top