Köra utan reg plåt...

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
gixxermf skrev:
det handlar väl inte om det är coolt eller inte!!! man har ju f*n inte råd att stanna... böter sucks :fakta

Det var ju så jag menade...stör mej bara på folk som tycker det är tufft att dra ifrån snuten

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Nu tror jag nog det är lite väl mycket hitte-på här inne..

FAKTA:

- Har du nått annat än originalskylten (liten eller ingen) blir det 400kronor i böter.

- Det blir ingen ombesiktning för skylten i sig men om du saknar reflex eller har felaktiga blinkers får du besiktiga om.

Detta vet jag av egen erfarenhet. Jag och många av mina vänner har blivit tagna för just små och felsittande nummerplåtar.

På böteslappen står det "fordonet har brukats utan nummerplåt" så kvittar det om du hade en liten eller om du inte hade nån alls.

En kille som blev stoppad samtidigt som jag (ja, jag stannade) hade sin plåt i cutsen och sa helt enkelt att han körde utan p.g.a stöldrisken i Malmö, det hjälpte dock inte utan han fick samma böter som jag.

Att ha plåten i hjulhuset är inget brott så länge den är väl synlig under färd bakifrån med belysning på plåten så klart. Detta har fastslagits i Ystads tingsrätt. Dock stannar o bötfäller polisen säkert dig ändå. men det är bara att stå på sig och ta det till tingsrätten.

/KetogaN

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Dez skrev:
Men det blir ju bara högre böter om man inte har skylt, sen om man smiter så är det ju sak samma.

Jag tycker det är HELT IDIOTISKT att köra utan skylt, detta spär bara på missnöjet och fördomarna mot sporthojar (och de som kör dem) och kommer bara leda till fler konsiga lagförslag och förbud för att så småningom förbjuda allt vad tvåhjuligar heter

Det är inte heller DET MINSTA COOLT att dra snuten :fakta

Tro nu inte att jag är laglydig och fiskör, jag håller sällan hastigheten varken med bil eller hoj, men skulle jag åka dit skulle jag ta mitt straff som en man :p
Håller med om att det inte är what so ever fränt, häftigt,coolt eller ngt sånt att köra ifrån polisen, men det är dock ett val man har och ngn gång kommer att ställas inför,vare sig du vill eller inte.

jag säger inte att det är rätt att "dra" snuten, men däremot är det roligt att busa,i den mån man klarar av, tyvärr är ju bus med hoj = böter o indraget kort....

och ja, man tar sitt straff för det man gjort, om dom får stopp på dig!

har jag inget gjort, självklart stannar jag, men passerar jag dom tex på slangen, då ska det mkt till för att jag stannar, så är det då för mig, sen gör ni som ni vill.

och har man råd med en ny r hoj, har du förmodligen inte råd med böterna :D

Sen är det ju så att man kör inte med miniplåt/ utan regplåt för att vara ball, det har faktiskt en funktion, därför sätter man den som man gör,allafall jag.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0