Jag syftade på ditt mogna inlägg!
Men körde du om något fordon?
Och isåfall, fordonet du väjde för eller något annat?
Böter. 3000:- ( ringde upp mig 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det var omkörningsförbud också så det la till 1500. Kallas för kontorföreläggande. )
Han ville bara att jag skulle erkänna direkt. Jag svarade att det hade jag gärna gjort om det varit mitt fel, men jag anser att jag inte gjort något fel.
Jag syftade på ditt mogna inlägg!
Men körde du om något fordon?
Och isåfall, fordonet du väjde för eller något annat?
Nu ska jag bli krånglig,
Jag blev av med mitt kort i sommras(2mån).
Stor SL buss 4meter framför hojen efter en inbromsning.
Metallick blå Audi 5m ifrån arschlet,(race sugen fan).
Jag väljer att lämna denna trafiksituation genom att köra om bussen som nu ligger i 70 på 90-väg.
Japp där står dom o skjuter lagom jag kommit om bussen.
Tittar på mätarn= 110 kmh. Mc-snut.... o jag stannar! 110 tänkte jag! jag tar böterna.
ICKE!!! 132 kmh säger snuten! o berättar att de sköt mig vid axet förbi bussen. Jag nekade naturligtvis! Hävdade att det var för min egen säkerhet.
Jag fick nån månad senare böter på 3000kr då ringde jag till den åklagaren som beslutat om dessa.
Han berättade att en ny lag har tillkommit vid nekande av enklare trafik brott.
Ska försöka på enklaste sätt redogöra vad han sa...
Om du fortsätter att neka till förseelsen så kommer åklagaren ta ditt ärende under ny granskning och beslut, vi kommer troligen besluta att bötesbeloppet kvarstår men då det är ett nytt beslut skall det delgivas, o hela proceduren tas om.
När allt detta är klart skall det beslutas om en rättegångstid i tingsrätten.
Då ditt ärende är lågprioriterat kommer det att skjutas på tiden, om du sedan har skäl att utebli ifrån den tiden så skjuts det på ytterligare, även om du inte uteblir så kommer det att dröja år.
Eftersom det är böter det är frågan om och det är åklagaren som nu får fatta besluten, så är det ekonomiskt oförsvarbart emot skattebetalarna att driva detta ärende vidare då kostnaden för dig aldrig kan bli mer än bötesbeloppet på 3000kr.
Jag frågade! -Så om jag fortsätter neka slipper jag betala böterna på 3000kr? Hans svar!?: -Jag ska ju inte sitta här och berätta vad du skall göra!
men JA du kommer inte behöva betala om du fortsätter att neka.
Skitglad väntade jag tills min tjej kommit hem ifrån jobbet och berättade vad åklagaren sa!? Hennes svar på detta blev - Nu sätter du dig framför datorn o betala dessa jävla böter annars gör jag det!! (hmm....tänkte jag "se Jag slipper betala ändå") ICKE!!! satte mig o betalade dessa skitböter..
Mitt råd: Ring en åklagare o lyssna dig för om denna nya lag!?
Gott nytt!
jag har alltid försvarat polisen mot elakt förtal men nu börjar jag ju tveka.... sedan finns det säkert anledning till att de är extra misstänksamma o "hatiska" mot MC-förare, vissa verkar se det som sin plikt att bryta mot så många lagar som möjligt. Men det försvarar ändå inte ändå inte hur de agerar i de fallen som tagits upp här.
/Hanna
Nu ska jag bli krånglig,
massa text
Nu ska jag bli krånglig,
Jag blev av med mitt kort i sommras(2mån).
Stor SL buss 4meter framför hojen efter en inbromsning.
Metallick blå Audi 5m ifrån arschlet,(race sugen fan).
Jag väljer att lämna denna trafiksituation genom att köra om bussen som nu ligger i 70 på 90-väg.
Japp där står dom o skjuter lagom jag kommit om bussen.
Tittar på mätarn= 110 kmh. Mc-snut.... o jag stannar! 110 tänkte jag! jag tar böterna.
ICKE!!! 132 kmh säger snuten! o berättar att de sköt mig vid axet förbi bussen. Jag nekade naturligtvis! Hävdade att det var för min egen säkerhet.
Jag fick nån månad senare böter på 3000kr då ringde jag till den åklagaren som beslutat om dessa.
Han berättade att en ny lag har tillkommit vid nekande av enklare trafik brott.
Ska försöka på enklaste sätt redogöra vad han sa...
Om du fortsätter att neka till förseelsen så kommer åklagaren ta ditt ärende under ny granskning och beslut, vi kommer troligen besluta att bötesbeloppet kvarstår men då det är ett nytt beslut skall det delgivas, o hela proceduren tas om.
När allt detta är klart skall det beslutas om en rättegångstid i tingsrätten.
Då ditt ärende är lågprioriterat kommer det att skjutas på tiden, om du sedan har skäl att utebli ifrån den tiden så skjuts det på ytterligare, även om du inte uteblir så kommer det att dröja år.
Eftersom det är böter det är frågan om och det är åklagaren som nu får fatta besluten, så är det ekonomiskt oförsvarbart emot skattebetalarna att driva detta ärende vidare då kostnaden för dig aldrig kan bli mer än bötesbeloppet på 3000kr.
Jag frågade! -Så om jag fortsätter neka slipper jag betala böterna på 3000kr? Hans svar!?: -Jag ska ju inte sitta här och berätta vad du skall göra!
men JA du kommer inte behöva betala om du fortsätter att neka.
Skitglad väntade jag tills min tjej kommit hem ifrån jobbet och berättade vad åklagaren sa!? Hennes svar på detta blev - Nu sätter du dig framför datorn o betala dessa jävla böter annars gör jag det!! (hmm....tänkte jag "se Jag slipper betala ändå") ICKE!!! satte mig o betalade dessa skitböter..
Gott nytt!
Överträdelse av spärrlinje, sedan ringde de upp 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det även var omkörningsförbud och skulle lägga på 1500:- ( Kontorsföreläggande ) totalt 3000:-
långt inlägg om att tjejer snor dina pengar åp det ena eller det andra sätt
Så han ska erkänna när han är OSKYLDIG?
.............
Gott nytt!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |