körde bil i stan ikväll, såg rån..

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
kom precis hem, då ja o två polare va ute o körde bil.. när vi kör igenom långedrag så precis när vi kör förbi en spårvagnshållplats, så ser vi en kille i vit militärjacka flyga på två unga cheyer som står där och råna dom på deras handväska.. jag som kör försöker vända runt biljeveln så fort de går, men måste köra en 500 meter innan ja kan komma runt.. när ja kommer fram te cheyerna så står dom o gråter o e typ chockade, så ja frågar vart han tog vägen o dom pekar.. så vi kör efter, men tyvärr så har han försvunnit in i en väntande bil, och hunnit köra ifrån mig innan ja kommer fram :huvet

de e fan illa att dom kommer undan när man ändå är så nära och ser allt!
blir så trött på folk att dom inte kan låta folk ha sina saker ifred! :mad:

Jonathan

Guest
Showtime skrev:
2104449 kom precis hem, då ja o två polare va ute o körde bil.. när vi kör igenom långedrag så precis när vi kör förbi en spårvagnshållplats, så ser vi en kille i vit militärjacka flyga på två unga cheyer som står där och råna dom på deras handväska.. jag som kör försöker vända runt biljeveln så fort de går, men måste köra en 500 meter innan ja kan komma runt.. när ja kommer fram te cheyerna så står dom o gråter o e typ chockade, så ja frågar vart han tog vägen o dom pekar.. så vi kör efter, men tyvärr så har han försvunnit in i en väntande bil, och hunnit köra ifrån mig innan ja kommer fram :huvet

de e fan illa att dom kommer undan när man ändå är så nära och ser allt!
blir så trött på folk att dom inte kan låta folk ha sina saker ifred! :mad:

Suck, så less man blir.

En eloge till dig/er för att ni försökte iaf :tummenupp
Tror tyvärr det är alltför många som enbart skulle kört förbi och struntat i det med tanke på Sveriges civilkurage.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Allt mitt är mitt och allt ditt är mitt. :gnissla

Bra att du försökte ingripa åtminstone. :tummenupp

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
lorkan skrev:
2104463 Allt mitt är mitt och allt ditt är mitt. :gnissla

Bra att du försökte ingripa åtminstone. :tummenupp
jo de som e så störande bara e att vägen va så jevvla smal, o ja får inte runt bilen utan måste köra så långt innan ja kunde vända! då fick han sånt försprång o ja han inte komma ikapp!
om ja bara hade kommit 15 sekunder senare! :huvet

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Tänk om du hade kommit dit och han hade haft tillhygge, du kanske hade tur, gud räddade dig nog :rolleyes:

Synd att ni inte hann fram :/

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
jo fan vi blev så satans griniga att vi inte fick tag på honom! ja menar de e fan inte ofta man själv ser allt hända och KAN göra ngt! o när man väl kan det, jo då e gatjäveln för smal så man inte kan vända tillräckligt snabbt.. :huvet

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Showtime skrev:
2104872 jo fan vi blev så satans griniga att vi inte fick tag på honom! ja menar de e fan inte ofta man själv ser allt hända och KAN göra ngt! o när man väl kan det, jo då e gatjäveln för smal så man inte kan vända tillräckligt snabbt.. :huvet
bra initiativ iaf

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Hur var det med cheyerna? Oskadda fysiskt?

Bra att det är någon som har mage nog att försöka gripa när de ser.. :tummenupp

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Jonathan skrev:
2104457 Suck, så less man blir.

En eloge till dig/er för att ni försökte iaf :tummenupp
Tror tyvärr det är alltför många som enbart skulle kört förbi och struntat i det med tanke på Sveriges civilkurage.

*host*

civilkurage?,,,,hm,,,

jag är 2 barnspappa....inte fan skulle jag sätta mig i en situation där jag riskarar att bli skjuten/knivskuren...
om man nu kan kalla det för dåligt civilkurage så har man väl inte koll på vad som menas med det.
Med tanke på att 50% av alla homies/snorvalpar går runt beväpnade...för att det e respekt killen...

nä..jag personligen skulle nog tänka 2 ggr innan jag kastade mig in i en situation där jag riskerade livhanken.

kärringfasoner? tja...kalla det vad du vill... :4skrika

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Easy_Mike skrev:
2105276 *host*

civilkurage?,,,,hm,,,

jag är 2 barnspappa....inte fan skulle jag sätta mig i en situation där jag riskarar att bli skjuten/knivskuren...
om man nu kan kalla det för dåligt civilkurage så har man väl inte koll på vad som menas med det.
Med tanke på att 50% av alla homies/snorvalpar går runt beväpnade...för att det e respekt killen...

nä..jag personligen skulle nog tänka 2 ggr innan jag kastade mig in i en situation där jag riskerade livhanken.

jag tycker att ditt resonemang är väldigt rimligt, jag hade aldrig offrat livet och berövat mina barn sin far (om jag nu hade haft barn dvs) för att någon ska få tillbaka sin handväska.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Easy_Mike skrev:
2105276 *host*

civilkurage?,,,,hm,,,

Tycker du vi ska ge fan i att hjälpa dina barn om de blir rånade? :va

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Spinky Spendrup skrev:
2105303 Tycker du vi ska ge fan i att hjälpa dina barn om de blir rånade? :va

Han menade väll att man ska tänka sig för innan man ingriper. I hans fall så hade han ju 2 barn som kunde bli faderlösa. Men bedömer du situationen som att du kan klara av den och har bedömt efterföljderna som rimliga så anser jag att det är bra om man ingriper.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag har inga barn så jag hade bankat in huvudet på den skyldige =) Det gäller bara bli riktigt jävla galen, då stoppar fan inget en, ta helst gärna en smäll då blir man ännu mer galen =)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy