körde bil i stan ikväll, såg rån..

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Bärgren skrev:
2105326 Han menade väll att man ska tänka sig för innan man ingriper. I hans fall så hade han ju 2 barn som kunde bli faderlösa. Men bedömer du situationen som att du kan klara av den och har bedömt efterföljderna som rimliga så anser jag att det är bra om man ingriper.
Ja det låter rimligt. Är lite kinkig för att det inte blir någe hojåka idag, ska försöka vara snäll resten av dagen. :huvet

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
vi vet bara de 3 första bokstäverna i numret! PDX och en mörkblå volvo..
Så de hjälper väl snuten en del, men det hjälper inte oss så mkt..

O ja menar, inte fan kan man bara stå o titta på utan att göra ett skit!

Janet

Guest
Tycker också att det va bra att ni fösökte, klart man ska göra det man kan i en sådan situation!!! :yoparty

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Spinky Spendrup skrev:
2105303 Tycker du vi ska ge fan i att hjälpa dina barn om de blir rånade? :va

nu talar du om ngt helt annat..

tro det elr ej..det är STOOOOR skillnad på ens eget barn och ett random kid...

jag skulle välta turning torso,asfaltera hela albanien,bygga en bro till USA om det skulle hjälpa mitt eget barn....
man kan inte föreställa sig hur det är att trilla in i VUXENMENTALITETEN om man inte har barn själv....
gissa vad som poppar upp i skallen på mig varje gång jag greppar styret för att krana på genom ett kurvigt parti...just det....fan jag e ju pappa..jag har ett ansvar...

edit..jag e oxå lite kinkig...men det är nog ngt kroniskt :hihi

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Showtime skrev:
2105381 vi vet bara de 3 första bokstäverna i numret! PDX och en mörkblå volvo..
Så de hjälper väl snuten en del, men det hjälper inte oss så mkt..

O ja menar, inte fan kan man bara stå o titta på utan att göra ett skit!

Orkar du så är det ju bara att börja leta efter volvos här: http://www.mekonomen.se/katalog.asp?kidck=268642142&butik=3424-000&sprak=S

vad jag kan se så ser man inte färgen på mekonomens hemsida, så hittar du en volvo så gå vidare till https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Mekonomen är bättre att börja söka på eftersom det är 30 sek väntetid mellan sökningarna på vv.

Jag provade en gång med PDX123, en mörkblå Volvo854. Sedan kan man smsa och få reda på vem som äger fordonet och var det finns osv.

Lycka till! Hoppas du kan komma fram till vilka det var med hjälp av detta!

EDIT: Du får alltså börja på Mekonomens hemsida med att skriva PDX001, PDX 002 osv. Tror tyvärr inte det finns något lättare sätt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Showtime skrev:
2108980 hehe inget fel.. men bilar som kom en bit bakom.. kunde inte bara börja backa!

Var det motorväg eller? Låter som ni har konstiga vägar där nere, jag har aldrig kört på en som det varken går att backa eller går att vända på.

Coola Ola

Guest
Jag har också sett en rån/inbrott/stöld live and direct. De hade rånarluvor och allt! Tyvärr hade jag inte mobilen med mig men jag fick köra för fort när jag skulle larma polisen :banana

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Bra gjort av Er! Synd ni inte fick tag på han.
Har själv ingripit en gång vid en misshandel, trodde jag... Då var det 2st femtonåringar som hade roligt och en låg på backen och den andre låtsades sparka han i magen....

Gissa om den killen fick några smällar och en utskällning för att va så jävla dum i huvet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dalan skrev:
2109058 Bra gjort av Er! Synd ni inte fick tag på han.
Har själv ingripit en gång vid en misshandel, trodde jag... Då var det 2st femtonåringar som hade roligt och en låg på backen och den andre låtsades sparka han i magen....

Gissa om den killen fick några smällar och en utskällning för att va så jävla dum i huvet.

Bra. Om det inte var en misshandel var det tur att någon såg till att det blev en. :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy