Körde på en grävling med hojen.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag var ute och åkte på lite småvägar nu ikväll och när jag kommer över ett krön så sprang den här lille gynnaren ut mitt i vägen. jag hann inte väja utan hann bara räta upp hojen innan jag körde på'n. Det slog friskt i styret men jag höll mig på hjulen. Jag vände och körde tillbaka och då var den redan död. Så jag drog ner den i diket.

Kollade hojen och inga skador. Vart lite skärrad dock. Jag antar att jag hade en jävla tur. P.s kolla vilka jävla klor :eek:

grymling.jpg

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Har hört talas om ett gäng ungdomar som körde över en grävling med bilen, sen när de åkte tillbaks för att kolla på den så inte bara levde den, utan den började springa mot bilen :näsblod Kul att du klarade dig, man har ju hört mycket om de jävla grävlingarna, men de kanske inte är så farliga trots allt :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har hört talas om ett gäng ungdomar som körde över en grävling med bilen, sen när de åkte tillbaks för att kolla på den så inte bara levde den, utan den började springa mot bilen :näsblod Kul att du klarade dig, man har ju hört mycket om de jävla grävlingarna, men de kanske inte är så farliga trots allt :)

Så länge du har träkol i stövlarna klarar du dig.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag var rätt oroligt för att den skulle hoppa upp och bita ihjäl mig när jag först gick fram. Men den verkade dött direkt som tur var. Hade varit jobbigt om man behövde slå ihjäl den med en stövel eller nåt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Körde över två som slogs på vägen med en Simca 1508S. :3freak
Som att köra över två stenar.

Skönt att du klarade sig! :tummenupp

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Imponerande att du höll hojen på vägen. Troligtvis slog du i huvudet, kroppen är ju som bekant enormt kompakt. det är ett otrevligt jävla djur det där.

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
körde på en i 125 kmh skaka duktigt , vände såg en tass va av på stackarn , tog ner den i diket , en tim senare när skulle hem igen så stanade jag för kolla platsen , då va den helt borta ?? wtf

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Du hade nog fruktansvärd tur, en grävling är ju som en stor sten.

Jag har cyklat på grävling, låg väl i 35-40 km/h när det hände, slog mig medvetslös, bröt käken..... Man har ju inte integral när man sitter på vanlig cykel :(

/B

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Min syster plocka en grävling med bilen. Farsan fick åka dit och "rensa upp".
Stackarn blödde som tusan men levde, så farsan tog spaden och skulle slå ihjäl den...:smasha

Spaden blev krokig och grävlingen förblödde ihjäl...:död

Hårda rackare det där.:brinnerup

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Du hade tur:D
När jag klippte en sån för ca två år sen då åkte vi i backen. Var inte så värst skönt.
Grävlingen han drog.....

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hörde om en snubbe som körde över en sån me sin hoj ...och sen när han sov så vaknar han av att det är något som skrapar på dörren och slår ...och så öppnar han dörren och där står...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!