körde på en stock med hojen

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
:huvet

Jag och en kompis var ute och körde för 2veckor sedan, En långkörning till nyköping, katrineholm, flen och hem igen(norrköping) påvägen hem gasade vi på lite och jag kom upp i rumpan på kompisen, han hann väja för trästocken men jag körde rakt över den(ca 25cm i dia) vilket resulterade i skev fram och bakfälg(bakfälgen är knappt skev) men framfälgen har liksom blivit "platt"

Dvs de sidorna på fälgen som håller i däcket har blivit lite böjda, men fälgen i övrigt kastar inget.

Nu undrar jag vad jag ska göra, köpa en ny fälg för 6700 spänn eller går det att rikta den?

Hojen i fråga är en kawasaki zx6rr 03a, (Fd "cralles" ss600 hoj.)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Varför måste du köpa en ny fälg för? Det finns begagnade för en tredjedel av den summan, eller ännu mindre..
 

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
det som jag kan se på art nummret till fälgen så passar endast fälgen från zx6rr 03-04... men om ni har någon annan info så skulle jag bli glad!

http://www.intera-sverige.se/
Riktar fälgar för 1000kr...Kanske kan vara nåt?


jo jag hade tänkt att åka upp till dem snart! men ville höra med er först om lite andra åsikter och tankar...

hoppas nån förstår mig. mvh nicke
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag har en bakfälg liggandes till din hoj, komplett med lager och skiva, drev och ryckutjämnare har du ju redan.
Fälgen är din för 2000kr, bara att PMa om du är intresserad.

/Nitrous
 

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
har du ingen framfälg då:D. bakfälgen är ju som sagt bara "pyttelite" skev så den kan de nog rikta! för jag har för mig att din fälg var grön? du har inget annat till min? för övrigt så har jag nån actionpicsdekal på min zx6rr;)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
har du ingen framfälg då:D. bakfälgen är ju som sagt bara "pyttelite" skev så den kan de nog rikta! för jag har för mig att din fälg var grön? du har inget annat till min? för övrigt så har jag nån actionpicsdekal på min zx6rr;)

Aaahhaa, du har köpte hojen av Anders som i sin tur köpte den av Cralle. Då har du en mycket potent hoj.
Har tyvärr bara en bakfälg kvar och sen lite plast, typ 3 st bakkåpor (bakdelen inkl baklyse, helt nya oanvända), sadlar, ECU-box, säkringshållare och lite sånt.

Men som sagt, bara bakfälgen av sånt du verkligen behöver och Ja den är grön men det är ju en smal sak att lackera om den. Extra bakfälg är ju alltid bra om du ska köra lite bana, rikta den trasiga fälgen under vintern så har du sen dubbla fälguppsättningar :tummenupp

/Nitrous
 

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
jag blunda och höll så hårt jag kunde i styret... Det var en hårsmån från att gå av vägen... det gick i ca 120-150 då.. skulle jag fått tag på de snorungarna som placerade ut de på vägen skulle jag nog slitit hem dem till deras föräldrar med tänderna.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hur i helsika lyckades du hålla dig kvar på två hjul?:va

Precis vad jag tänkte! Köra över en stock med Ø25cm i 100+ låter som en mardröm som borde resultera i en jättekrasch.

Var stocken avsiktligt placerad så är det ju banne mig grov framkallande av fara.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
OM smällen varit så jävlig - hur mår då gaffeln, styrkronor, styrlager, styrhuvud etc?
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Nitrous hade bakfälg.

Kolla med fleninge mc-skrot Helsingborg (042-204156) efter framfälg dom har säkert en liggandes.

Sen skickar du dom till Fälgfixarna i Helsingborg för blästring och pulverlack så har du ett par fälgar som är som nya sen :tummenupp
 

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
framgaffel och styrkronor har klarat sig.. turligt nog. och det finns inga andra märken eller skador på hojen:) så jag hade nog tur i oturen iaf.. jag ska gå igenom hela hojen i vinter och byta lite lager för säkerhets skull.! Då ringer jag till fleninge mc skrot och hör mig för lite! tack för hjälpen grabbar!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
25 cm i diameter? i 120 km/h?:gnissla

Du hade en jävla tur att det inte tog tvärstopp, då hade du fått ditt livs flygtur....& troligen den sista....
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top