Ogre skrev:jag såg för länge sen en bild där någon trevlig människa ritat upp var man ska ta ut svängarna på krypkörningsbanan, jag efterlyser den bilden eftersom jag kämpar med att få runt nsren i lågfartsdelen. Går hyffsat men jag klarar dock inte banan alla gånger. Någon som hittar den bilden?
stoooffe skrev:gör mig inte mer nervös än vad jag redan är
nasholm82 skrev:Du ber uppkörningsläraren att vika upp den på sidostödet så att framhjulet lättar.. inte problem alls.
iceaway skrev:Nån mer än jag som har problem med den högfartsbanan? Jag klarar den i 40km/h ungefär, men sen hinner jag inte riktigt med att svänga. Har väl inte direkt världens bästa kurvhoj, en suzuki intruder 800, men den borde ju ändå inte vara några problem att klara av det med.
Nån som har nåt bra tips hur man ska göra?
rikard1979 skrev:Det finns två högfartsbanor. Vilken bana gäller det?
När får du inte till det, vid sick-sack eller undanmanöver?
Från 40 till 50 kan det vara svårt att få upp tempot men det går.iceaway skrev:Sicksacken är det, har inte provat undanmanövern än
iceaway skrev:Sicksacken är det, har inte provat undanmanövern än
tjockisbulle skrev:Växlar du ?
Testa att strunta i det,
dra upp den på ettan till 40-50 genom dom typ 2 första konerna (mitten av banan) och rulla med koppling i genom dom sista konerna så lär du dig få in svängarna utan att bli "störd" av att växla.
Sen när svängarna sitter så kan du börja växla.
Värt att testa iallafall kanske,
jag fick öva lite så ibörjan när jag dom ansåg att jag accelererade för sakta. Hård gas upp på ettan och sen bara glida igenom banan.
iceaway skrev:Jag brukar växla upp till 2an eller 3an innan jag kommer in i svängandet. Tror inte min hoj skulle bli så glad av att köra i 50 på ettan
Men jag ska ut igen ikväll efter jobbet och öva. Bara hålla tummarna och hoppas att nånting sjunkit in sen igår.
MBGIRL skrev:I med trean innan du kommer in i banan och sen växlar du ner 2 konor innan
u-svängen till tvåan och motorbromsar lätt samt får ner farten med bromsen.
Ta ut svängen väl och lägg ner och rulla runt sen upp med farten i tvåan
och halva serpentinen lägg i trean.
Prova den andra högfartsbanan så kan det hända att en hel del lossnar på
den "svåra" banan också.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |