Körkort 2007

TOMAS-F

nu med A-kort!!
Gick med
25 May 2007
Ort
strängnäs
Hoj
zxr 750 , kx 125
körde upp å klarade kortet i fredags på första försöket.
körde upp i Eskilstuna..

har hunnit med sju mil i ösregn.... :rolleyes:

//Tomas
 
Last edited:

Heinevik

Guest
YYYYEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):):)





Nu är kortet ett faktum!
 

Stefan333333

Svart bälte i karatefylla!!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Järbo
Hoj
WTF STULEN Kawasaki klx 450r -08 KTM 660 -06 Såld
Fick mitt körkortstillstånd igår 9/7 och bokade tid för skrivning idag 10/7 med godkänt resultat, så nu får man vänta tills slutet på Aug. för uppkörning. :(
 

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
JAAAAAAAAAAAA:banana:banana:banana

"Det var en angenäm upplevelse att få köra med dig" Presis så sa han,ordagrant!! Dessutom så fick jag samma vvkille som kuggade mig första gången och det kändes faktiskt som en fördel för mig, för han kunde se skillnaden på banorna.

Så nu skall det "bara" bli bra väder också.....
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Jag kommer kanske köra upp i augusti. Krypbanan är fortfarande svår men det blir bättre o bättre för varje lektion. Fick köra en Z750 -06 idag, en jäkla skillnad ( ca 35 hk ) mot körskolans andra hoj. Ska testa den på krypet o se om den är bättre för mig.

Hade lite tjafs med körskolan, dom envisas med att flytta om mina lektioner, flytta fram, ställa in osv. Hade bokad en långkörning 6 lektioner på torsdag. Tog ledigt från jobbet, igår ringer de o säger att det är inställt. Varför? Jo för mc banan i e-tuna var stängd denna vecka. Man kan ju tycka att jag borde blivit informerad tidigare.

Nåja, slipper ju jobba imorn.

( Fick en gratis lektion av min lärare idag p.ga allt tjafs med mina lektioner. )
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Va fick du ge för detta?

6900:-

Är ju inte att man kan fundera lite på hur bra mc-förare man blir på 2 dagar? Kanske bara bevisar att proven är för lätta :)

Nej det är väldigt sant.
Så som jag har tänkt det är att man är ju inte helt färdiglärd bara för att man har kortet (vilket man kanske borde vara enligt VV), så man får väl se det hela som en stor läroperiod där man får köra själv.

Känns ju som man blåst VV, men så länge man tar det lugnt i början så löer sig nog det mesta. :tummenupp
 
Last edited:

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
Yes då får jag oxå skriva i denna tråd.
Kl 17.10 igår så fick jag papperslappen i plånboken:yoparty
Jävligt nice att sticka ut på premiärturen igår, så jävla fint väder på kvällen oxå....

/Kenneth
 

Fritzon

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
CBR1000RR
Jag tog A idag på första försöket !

Har varit ute och kört hela eftermiddagen nu.
Sen är det semester om en vecka....livet leker :tuttar
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag kommer kanske köra upp i augusti. Krypbanan är fortfarande svår men det blir bättre o bättre för varje lektion. Fick köra en Z750 -06 idag, en jäkla skillnad ( ca 35 hk ) mot körskolans andra hoj. Ska testa den på krypet o se om den är bättre för mig.

Hade lite tjafs med körskolan, dom envisas med att flytta om mina lektioner, flytta fram, ställa in osv. Hade bokad en långkörning 6 lektioner på torsdag. Tog ledigt från jobbet, igår ringer de o säger att det är inställt. Varför? Jo för mc banan i e-tuna var stängd denna vecka. Man kan ju tycka att jag borde blivit informerad tidigare.

Nåja, slipper ju jobba imorn.

( Fick en gratis lektion av min lärare idag p.ga allt tjafs med mina lektioner. )

City Trafikskola?

De är ganska struliga med tider och sådant men Leif är en grym lärare!
 

metrozlut

försiktigt positiv
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -08, Neon Blue
Andra uppkörningen i Halmstad idag. Kuggade åter igen. Inte på de fel jag gjorde förra gången, men nu letade jävelskapet upp ett par nya. :huvet

Konversationen efter trafikdelen inleddes med följande kommentar från provförättaren: "Vad fan håller du på med egentligen?"

Felen var följande: Lite för kort avstånd till bilen framför strax innan omkörning på motorväg, och hittade en skymd skylt något för sent, men hann ändå in på rätt väg.

Han malde på i ett par minuter och deklarerade med sned mun hur jävla usel jag var på att köra i trafik, trots att jag inte brutit mot någon regel eller varit trafikfarlig.

Det var absolut sista gången jag kör upp i Halmstad, med risk för att få samma fascistsvin som provförättare som inte följer regelverket, och förmodligen också sista gången som privatist. Kan tillägga att de som kom långväga och i sällskap med trafikskola klarade sig, trots att de aldrig kört en meter i Halmstad.

Det är inte längre en misstanke utan fullständigt de'facto att privatister löper 200% större risk att kuggas än de som kör för en trafikskola. Och tro mig, jag har övat betydligt mer än de flesta, med snart 500 mil i ryggen.

Måste bara tillägga att när jag kom hem så var min bil påkörd så illa på parkeringsplatsen att den inte var körbar... Var det fredagen den 13:e eller? :confused:

Fortsättning följer...
 
Last edited:

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
Var det fredagen den 13:e eller? :confused:

Fortsättning följer...


kolla i almanackan en gång.. :D


hade planerat en övningskörning från och med idag till och med söndag kväll.
med start småland, upp mot sundsvall, kramfors, tillbaka ner fast över katrineholm.. ta mantorpvägen ner och hem igen..

men nu har tydligen någon för för sig å köra på min handledares hoj på en parkering!! :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top