Körkort 2009

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Kom på en ny fråga:tummenupp
Kraven för att köra upp är ju minst 700cc samt 35kw.

På mitt regbevis så står det 742cc samt 37kw. Dock så står det OKÄND efter 37kw. Alltså att effektnormen är okänd. Är detta något som kan ställa till det för mig i morgon? Är ju skillnad på SAE och DIN när det gäller KW.
Har dock ej funnit något som står att jag INTE får köra upp på hojen när det står OKÄND. Är väl kw dom går efter eller?

Står ju okänd då hojen är importerad hit (är en 90:a som inte såldes i sverige).
SAE kw använder dom väl bara i USA? Och där har ju ej XRV sålts vad jag vet.

Uj, vore träligt om man fick åka hem pga detta:(

Tekniska uppgifter
Motoreffekt, Kw: 37,0
Effektnorm: OKÄND
Modellkod: HO0000
Slagvolym, cm3: 742
Tankvolym, liter: 24

Stod samma på mitt idag, jag frågade varför det var okänd och då sa han att det kunde vara "något" (kommer inte ihåg ordet) och "din" men att det inte spelade någon roll alls

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Stod samma på mitt idag, jag frågade varför det var okänd och då sa han att det kunde vara "något" (kommer inte ihåg ordet) och "din" men att det inte spelade någon roll alls

Oj. Då vart man lite lugn i alla fall.
Tills man läste det här:

"Stor skillnad i godkända MC-förarprov

Av orterna i Skåne verkar det vara svårast att klara uppkörningen i Malmö. Där blir 69 procent av förarproven för motorcykel godkända.

I Kristianstad ligger man runt snittet för landet på 72 procent.
I Helsingborg är det något fler som klarar sig, 74 procent.

Flest motorcyklister klarar uppkörningen i Umeå. Där blir nästan 90 procent av förarproven godkända, medan färre än 60 procent klarar sig i Örebro.

Det här visar statistik från Vägverket."

Grattis förresten!:yoparty

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tills man läste detta:S

Av orterna i Skåne verkar det vara svårast att klara uppkörningen i Malmö. Där blir 69 procent av förarproven för motorcykel godkända.

Flest motorcyklister klarar uppkörningen i Umeå. Där blir nästan 90 procent av förarproven godkända, medan färre än 60 procent klarar sig i Örebro.

Läs inte sånt då!! :krama

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Tills man läste det här:

Grattis förresten!:yoparty

Det där kan du nog ignorera. Det är inte svårare att ta där än någon annanstans, troligen är det bara sämre förare som försöker där. Vill minnas att jag och min trafiklärare diskuterade det där innan sista lektionen och han sa bara att det var skitsnack.

Det finns ju som sagt lögn, förbannad lögn och statistik... :tummenupp

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
meeen! Jag väntar ju på samtalet ifrån verkstaden att besiktningen är klar och att jag kan åka och hämta den! Dem skulle ringa innan 2 :D!!!

skit gött, ringde och försäkra den för 10 min sen och jaa... livet är bra härligt :D

EDIT: Jävla skit! Ringde precis awa mc och dem sa "vi har inte fått tillbaka den än, men det kan vara upp till en månads väntetid på besiktningen så räkna inte med att få den snart"
Jävla kuken :mad: Då var den mc säsongen åt helvete, den tog slut innan den börja :huvet

Om det är en vanlig besiktning är det AVA i ett nötskal. Högdalen har tider lediga i morgon 11,20 o 11,40 för hojar samt 8 tider på torsdag. Det tar ca 10 min mellan sätra och högdalen.

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Om det är en vanlig besiktning är det AVA i ett nötskal. Högdalen har tider lediga i morgon 11,20 o 11,40 för hojar samt 8 tider på torsdag. Det tar ca 10 min mellan sätra och högdalen.

du är min gud! <3
Hur vet du det? Och tack, nu måste jag få tillbaka hojjen bara "awa har redan skickat iväg den någonstans nämligen" >.<

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
du är min gud! <3
Hur vet du det? Och tack, nu måste jag få tillbaka hojjen bara "awa har redan skickat iväg den någonstans nämligen" >.<

Ett tips!
Ta ditt regnummer samt dina sista fyrasiffror. Med dessa går du in till www.bilprovningen.se

Där skriver du in ditt regnummer på hojen, samt anger dina sista 4:a som lösenord. Och väl där inne kan du bläddra och boka bland dom tiderna som finns lediga!

Eller klicka här:
http://www.bilprovningen.se/externt...ac94b0f5dc9b5ea4c1256f4600551c7d!OpenDocument

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Ett tips!
Ta ditt regnummer samt dina sista fyrasiffror. Med dessa går du in till www.bilprovningen.se

Där skriver du in ditt regnummer på hojen, samt anger dina sista 4:a som lösenord. Och väl där inne kan du bläddra och boka bland dom tiderna som finns lediga!

Eller klicka här:
http://www.bilprovningen.se/externt...ac94b0f5dc9b5ea4c1256f4600551c7d!OpenDocument

Tack för hjälpen och engagemanget, ringde awa för 10 min sen och bad om att få hojjen tillbaka så att jag kunde besiktiga den själv. först så hette det "du kommer aldrig få en tid då".. sen sa jag att jag redan hade en imorgon och då hette det "aa men du vet vi kan inget göra, vi har skickat iväg hojjen för besiktning så den står inlåst hos dem fram tills att besiktningen är klar"...
Känns som att dom snott den, men jag får väll tålmodigt vänta.....
:(:argpådato

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tack för hjälpen och engagemanget, ringde awa för 10 min sen och bad om att få hojjen tillbaka så att jag kunde besiktiga den själv. först så hette det "du kommer aldrig få en tid då".. sen sa jag att jag redan hade en imorgon och då hette det "aa men du vet vi kan inget göra, vi har skickat iväg hojjen för besiktning så den står inlåst hos dem fram tills att besiktningen är klar"...
Känns som att dom snott den, men jag får väll tålmodigt vänta.....
:(:argpådato

Du kan ju alltid säga till dom att du vill ha tillbaks hojen imorgon bitti eftersom det är din hoj. Strular dom fortfarande kan du berätta för polisen att dom inte vill lämna tillbaks din hoj. Men säg till AVA först så lär det bli fart.

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Måste tänka positivt... "Klarar jag det så klarar jag det" istället för "Kuggar jag så kuggar jag".. "Onsdagsgänget" kommer det gå bra för!!!:tummenupp:yoparty:yoparty:banana

Ja förlåt! Måste genast ändra mitt inlägg:tummenupp

Edit: Ändrat. Hahaha... Önskar jag hade ett jobb igen, så man slapp sitta hemma och se hur sakta tiden går:D

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Du kan ju alltid säga till dom att du vill ha tillbaks hojen imorgon bitti eftersom det är din hoj. Strular dom fortfarande kan du berätta för polisen att dom inte vill lämna tillbaks din hoj. Men säg till AVA först så lär det bli fart.

Morsan ringde precis och gormade på dem, hon är bra på sånt... undra varför:tuttar:rolleyes:... anyways, de garranterade att jag skulle få tillbaka den på eller innan fredag besiktigad och klar. Om de inte stod vid sitt ord skulle vi få kompensation för de.... Jag brukar inte säga det här.. men jag älskar morsan :D..
Fortfarande synd att jag måste gå hojjlös i 3 dagar, but hey it could've been worse :kryckor

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Har blivit av med både körkort och jobb så jag vinner :banana

Jobbet blev jag av med i feb :) Jobbade dock någon månad i sommras.
Och körkort har jag inte heller (A-kortet).
Men du har haft kortet och fått prova på, så det är mer synd om oss som aldrig fått göra det ;). Alltså kört hoj själva lagligt! På väg då.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom