får man papper så man kan köra samma dag man gjort uppkörning/teori ?
japp!
Nu är det bara 11 timmar kvar innan jag sitter i vetlanda och skakar... Om 24 är jag kanske världens lyckligaste man, å andra sidan kanske inte...
Nu är det bara 11 timmar kvar innan jag sitter i vetlanda och skakar... Om 24 är jag kanske världens lyckligaste man, å andra sidan kanske inte...
som sagt uppkörning nu på onsdag, runty omkring jakobsberg-viksjö-kungsängen-sollentuna.
om jag kör ut på en väg i ett tätbebyggt område, ibland står det ju ingen hastighetsskylt direkt, hur fasen ska jag veta om det är 30 eller 50 då??? man blir ju kuggad om man kör i 30 på 50väg och vice versa?? nån som vet?? vi körde med skolan igår och det var massa såna tillfällen då när det inte kom nån skylt på skitlänge efter det att man bytt väg.
sen har jag också jäkligt lätt att tänka i begreppet stor liten väg ang högerregeln.
men kör jag på en väg rakt fram (ej huvudled) i tex villaområde och så kommer en bil, i verkliga livet skiter dem flesta i högerregeln men på uppkörningen måste jag tillämpa högerregeln överallt? eller gäller ömsesidig hänsyn?
Bashastigheten i tätbebyggt område är 50 km/h
Högerregeln måste du följa på dem ställen den gäller, sakta ner något och visa bromsberedskap tills du har minst 20-25 meters sikt in på anslutande gata
Jo det vet jag, men tänkte ibland om man kör ut på vissa gator ser man ju inga skyltar kanske kommer från en 30 väg o kör ut på en större utan skylt ska man ta för givet ATT det e 50 då?
Ser du inga tecken över huvud taget på att det övergår från 30->50 så håll då 30 tills du är säker... Men i regel så sitter det hastighetskyltar efter varje korsning
okeej det ska jag göra. fan vad man börjar bli nervig nu. har sista lektionen tidigt med skolan imorn.
fram tills igår har krypkörningen gått bra, men just igår provade vi tre gånger efter trafiklektionen då gick det åt h-vete, =( klarar jag det inte på onsdag ere runt 20 augusti jag får vänta, måste verkligen klara det nu.
Hoppas det går vägen! Angående krypkörningen, se bara till att hålla blicken uppe och fokusera långt fram. Ta dessa frågor med din lärare imorgon också.
tack tack
hehe japp det "var" knepet blicken långt bort men verkar som jag har tappat det nu. får se imorn hur det går.
ang läraren så får jag nästan bara samma svar vad jag än frågar "sunt förnuft" hahah såå jaaa då får man göra sin egna tolkning.
ang säkerhetskontrollen så har vi gått igenom lager, el, bromsar.
Men den hära daglig kontroll vad innefattar den för nåt? vet du det?
Hehe ja, det var ju ett lite luddigt svar kanske... Nån daglig kontroll har jag aldrig hört talas om, låter ju som att det skulle kunna vara lysen och bromsar, kanske... Jag fick kontrollera drivpaketet
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|