Nöt lågfarten så mycket du bara kan. Det är förmodligen det första momentet du kommer att få genomföra, och även då du är som mest nervös. Efter avklarat lågfartsprov så släpper det! De övriga delarna av manöverprovet är egentligen inga konstigheter, och de borde inte vålla dig några problem. Om hojen du kör upp på saknar ABS så får du bromsa därefter under bromsproverna - stoppsträckan spelar mindre roll, det viktiga är att du gör ett kontrollerat och effektivt stopp.
Under trafikdelen så är det viktigt att planera din körning. Titta låååångt fram och planera därefter, men tappa inte fokus på saker i din närhet för det. Var (över)tydlig i allt du gör, och se till att faktiskt vrida huvudet åt det håll du tittar - kontrollanten kan omöjligt avgöra om du blickar höger men har huvudet rakt fram. Glöm inte bort bromsberedskapen vid korsningar med högerregel, kör defensivt, men håll för den delen ändå tillåten hastighet.
Att du inte har kört i Borås tidigare borde inte spela någon större roll. Kan du köra motorcykel så kan du köra upp var som helst. Lycka till!
Tack för tipset! Får man vrida på huvudet bakåt? När jag körde med skolan på landsväg så skulle jag svänga vänster och låg på max vad den hojen klarade (ca 85km/t) och speglarna skakade så man såg inget i dom. Och då sa körläraren att man inte får vrida på huvudet för man "tappar förmycket info" Stämmer detta? Och hör man vad han på uppkörningen säger i micken? Det gör jag inte när jag kör med skolan iaf! Men kör ju med cross-hjälm! Med spegelvisir så han ser inte om jag kollar eller ej!