Lycka till och ta det lugnt.fyfan nervöst, uppkörning idag i mora. Nu ska jag ta kortet!
Lycka till och ta det lugnt.fyfan nervöst, uppkörning idag i mora. Nu ska jag ta kortet!
Någon som vet vid säkerhetskontrollen, om jag ska starta hojen och rulla iväg den (leder hojen) i neutral för att släcka abs-lampan eller jag ska ta på mig hela utrustningen och krypköra i 1an några meter så den släcks? Vettifan hur jag ska göra!
Uppkörning imorgon kl8 i Ängelholm. Herregud vad nervös jag är! Mest nervös över att bli kuggad på någon skitsak jag gör som jag egentligen kan, men kan man det så kan man det! Fast det får vi se imorgon efter uppkörningen om det stämmer . Någon som vet vid säkerhetskontrollen, om jag ska starta hojen och rulla iväg den (leder hojen) i neutral för att släcka abs-lampan eller jag ska ta på mig hela utrustningen och krypköra i 1an några meter så den släcks? Vettifan hur jag ska göra!
Skit samma, säg bara att lampan skall kontrolleras, det räcker. Det är ju som när man "tittar" på bromsbeläggen, man bockar sig ned, ser inte ett skit och säger att det ser bra ut. Det viktiga är ju att man vet vad som skall kollas.
Yada har delvis rätt. Tror det beror på vilken kontrollant man har. Jag fick faktiskt bromsarna på min säkerhetskontroll, jag frågade innan jag började om han ville att jag skulle berätta vad jag gjorde. Men han tyckte att han kunde se bra om jag förstod vad jag höll på med. Så jag gick igenom allt i tystnad. När jag reste mig upp för att kolla bromsbeläggen på andra sidan däcket på framhjulet så frågade han helt plötsligt om jag visste hur man kollade så ABS:en var igång. Varpå jag förklarade att på hojen vi stod vid så skulle man vrida igång tändningen och kolla så att varningslampan till ABS:en slocknade.
Han verkade tycka att det var okej, för när jag slog på tändningen för att demonstrera för honom så började han istället prata om att han skulle ställa upp lågfartsbanan och att jag kunde leda hojen till startpositionen.
Jag hann alltså varken göra klart precis hela bromskontrollen, eller visa honom så att ABS-lampan agerade som den skulle.
Jag körde upp och klarade mig den 13/9. Visste inte om denna tråd då. Så skall jag skriva upp mig sist? Eller där datumet passar?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |