Fanns det några konstiga frågor? Själv sitter jag och väntar på mitt prov som ska börja 11 40.
Jag har haft en fråga om denna skylten
![datumparkeringborjar.jpg](https://www.ystad.se/globalassets/bildgalleri/sam/trafikenheten/datumparkeringborjar.jpg)
Den frågan har hemsökt mig, fattar fotfarande inte hur man läser av den. Vi saknar sånna skyltar här i Växjö
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Fanns det några konstiga frågor? Själv sitter jag och väntar på mitt prov som ska börja 11 40.
Datumparkering, inte parkera på sidan med jämna husnummer på dagar med jämna datum och vice versa på dagar med udda datum. Gäller enligt skylten mellan 0500 till 1600 på vardagar och dagar innan röd dag.Jag har haft en fråga om denna skylten![]()
Den frågan har hemsökt mig, fattar fotfarande inte hur man läser av den. Vi saknar sånna skyltar här i VäxjöSjälvklart fick jag den på uppskrivningen.. Haha
Datumparkering, inte parkera på sidan med jämna husnummer på dagar med jämna datum och vice versa på dagar med udda datum. Gäller enligt skylten mellan 0500 till 1600 på vardagar och dagar innan röd dag.
Mja. Har väl inga direkt, men neråt Blekinge är det jäkligt fint.Fan vad gött! Det gör vi säkert! Har du några bra vägar att tipsa om så är du välkommen att skicka PM! Jag har några mot Kalvsvik om du vet vart det ligger!
Mja. Har väl inga direkt, men neråt Blekinge är det jäkligt fint.
Ja runt Kalvsvik brukar jag vara och snurra. Morsans gubbe har en gård där utåt.
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jo där är fint. Jag bor i Urshult så vi brukar ta det hållet.Fina vägar om man kör förbi Kalvsvik ut mot Kalvshaga och kör ner mot Urshult över Kläcklingen och Sirkön! Har du inte kört där så kör, skit fint!
Imorgon är det upp till bevis för mig
Kör på eftermiddagen.
Har övat med körskolans mt07a men ska köra upp med min er6a men det borde gå bra med lite uppvärmning. Manöverprovet oroar jag mig inte alls för (hade varit typiskt att kugga den bara för att man är självsäker haha)
Trafiken känns jävligt bra den med men brister det någonstans tror jag att det blir trafiken pga något dumt misstag man råkar göra i all nervositet.
Det borde gå som på räls förutsatt att nerverna inte börjar spåra ut totalt.
Jävligt sjysst av trafikskolan att låna ut kläder och skydd och även låta mig värma upp med dem gratis då dem är ute med en elev som kör upp med dem samma tid som mig. (jag kör alltså upp privat men har tagit 5 lektioner med den skolan för att få lite proffesionella tips)
Whish me luck ska försöka rapportera under resans gång
Klarade teoriprovet och två frågor som jag fick fel och var lite konstiga!
Den ena frågan var hur gammal måste man vara för att skjutsa passagerare på mc, och alternativen var 16, 18, 21 ,24, och jag svarade självklart 16, men fick fel. Och efter att ha läst nu, så tydligen får man inte skjutsa förrän man är 18.
Den andra frågan var vilket är det mest miljövänliga innan körning eller något i den stilen
A) Börja köra direkt utan att låta motorn bli varm
B) låta motorn stå i tomvarv i ett par minuter
och C) ge halvgas i ett par minuter tills den blir varm
Här svarade jag som jag alltid brukar göra innan jag kör, B, men fick fel, så den rätta måste väl varit alternativ C
Hepp så hände det som inte skulle hända:
Lågfart,bromsning gick bra högfarten som jag var absolut bombsäker på och kunde göra med stängda ögon satt inte som den skulle när det behövdes... Rev ner en kon två gånger.
Bara på det igen: Fick en tid nästa vecka fast i borås.
Intrycket annars: Provförättarna var sjukt trevliga och jag fick inte alls känslan av att dem var ute efter att kugga någon. Så som jag presterade idag är det ingen snack om saken jag gjorde fel och körde inte som jag kan.
Den andra frågan var vilket är det mest miljövänliga innan körning eller något i den stilen
A) Börja köra direkt utan att låta motorn bli varm
B) låta motorn stå i tomvarv i ett par minuter
och C) ge halvgas i ett par minuter tills den blir varm
Här svarade jag som jag alltid brukar göra innan jag kör, B, men fick fel, så den rätta måste väl varit alternativ C
Hepp så hände det som inte skulle hända:
Lågfart,bromsning gick bra högfarten som jag var absolut bombsäker på och kunde göra med stängda ögon satt inte som den skulle när det behövdes... Rev ner en kon två gånger.
Bara på det igen: Fick en tid nästa vecka fast i borås.
Intrycket annars: Provförättarna var sjukt trevliga och jag fick inte alls känslan av att dem var ute efter att kugga någon. Så som jag presterade idag är det ingen snack om saken jag gjorde fel och körde inte som jag kan.
Sådär kortet är klart!! Flinade i bilen hela vägen hem och har fortfarande inte slutat! Bästa dagen på länge, önskar alla andra som är på gång med sina kort lycka till!![]()
Sådär kortet är klart!! Flinade i bilen hela vägen hem och har fortfarande inte slutat! Bästa dagen på länge, önskar alla andra som är på gång med sina kort lycka till!![]()
Ja jag har ingen egen hoj ännu, men snart så!I BILEN?
Hade du inte nyss tagit MC-kort? Vafan gör du i en BIL?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |