körkort borås

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
ska ta kortet nu till våren och funderar på fall jag ska ta 60 eller 40 minuterslektioner? det är iofs olika skolor. den med 60min lektioner är väl lite mer organiserad å så men den andra har egen mc som jag får låna, vilket inte den första har. priserna ligger på 670kr(höjs efter nyår)/lektion och 1200 för teoripaket. Eller den andra skolan: 420kr/lektion, 1500 teori eller 9200 för 16 lektioner, teori och mc vid uppkörningen.
Vilket av förslagen är bäst?:va
eller kanske någon från boråstrakten som har egen erfarenhet från körskolorna här?
sen när jag ska övningsköra, är det som på bil att man måste gå utbildning?

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
himmel skrev:
2614394 ska ta kortet nu till våren och funderar på fall jag ska ta 60 eller 40 minuterslektioner? det är iofs olika skolor. den med 60min lektioner är väl lite mer organiserad å så men den andra har egen mc som jag får låna, vilket inte den första har. priserna ligger på 670kr(höjs efter nyår)/lektion och 1200 för teoripaket. Eller den andra skolan: 420kr/lektion, 1500 teori eller 9200 för 16 lektioner, teori och mc vid uppkörningen.
eller kanske någon från boråstrakten som har egen erfarenhet från körskolorna här?
Jag hadde nog tagit 60 minuters lektionerna.För på 40 minuter hinner man ju knappt starta:tungan

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Ta den med 60 min...och med tanke på din hoj så ska det inte vara nått problem med hinderbanan på den!:tummenupp

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Om jag skulle va du skulle jag kört 60 min :tummenupp

Och angående de olika paketen, Om du är van vid körning och är duktig tycker jag du värkligen inte ska ta paketet för 9200. Men om det är bland de första gångerna du ska köra så kan det vara bra om du tar de. Om du inte har nån farsa eller så som har MC kort:)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Asså det är så att ja ska ansöka om körkort också och ja undrar om man ska kryssa i både för B (bil) och A1 eller msåte man skicka in 2 gånger?

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
125_next skrev:
2614701 Asså det är så att ja ska ansöka om körkort också och ja undrar om man ska kryssa i både för B (bil) och A1 eller msåte man skicka in 2 gånger?

Jag tror att du kan kryssa i båda 2 och skicka in, fast du måste ju gå en sån där övningskörnings teori kurs först för bil. För på Mc behöver du inte gå en sån kurs så de ska nog somsagt gå med båda 2, men kolla för säkehets skull med närmaste trafik skola:)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tozerd skrev:
2614741 Jag tror att du kan kryssa i båda 2 och skicka in, fast du måste ju gå en sån där övningskörnings teori kurs först för bil. För på Mc behöver du inte gå en sån kurs så de ska nog somsagt gå med båda 2, men kolla för säkehets skull med närmaste trafik skola:)

Okej ska göra det imorron för idag när ja köpte linserna så gjorde ja sånt test

Bede

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
KTM EXC 125
Ta Körkortsteamet. Man har alltid dubbellektioner med dem, 80 minuter ;). Jag tyckte dem var skitbra. Men valde dem endast för att jag inte hade min hojj då. Men kommer lätt att ta bilkörkortet där sedan också.

/Bede

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Asså det är så att ja ska ansöka om körkort också och ja undrar om man ska kryssa i både för B (bil) och A1 eller msåte man skicka in 2 gånger?

kryss i allt, du betalar inte mer för de, och skulle du får för dej att ta buss elelr något i fr5amtiden så är de ju klart redan om inte tiden gått ut. Så ingen nackdel at kryssa allt.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
ska ta kortet nu till våren och funderar på fall jag ska ta 60 eller 40 minuterslektioner? det är iofs olika skolor. den med 60min lektioner är väl lite mer organiserad å så men den andra har egen mc som jag får låna, vilket inte den första har. priserna ligger på 670kr(höjs efter nyår)/lektion och 1200 för teoripaket. Eller den andra skolan: 420kr/lektion, 1500 teori eller 9200 för 16 lektioner, teori och mc vid uppkörningen.

Jag tyckte 9200:- lät ganska billigt för teori och 16 lektioner + hoj. Men jag tvivlar på att du behöver så många lektioner. 60 blir bra de. :)

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Ta Körkortsteamet. Man har alltid dubbellektioner med dem, 80 minuter ;). Jag tyckte dem var skitbra. Men valde dem endast för att jag inte hade min hojj då. Men kommer lätt att ta bilkörkortet där sedan också.

/Bede

tack för tipset;) har redan skrivit in mej där. hoppas snön försvinner tidigt iår bara (om det kommer någon...) så kortet ligger i handen så tidigt som möjligt. :)

9200 är ju paketpriset men kör jag 3*2 lektioner får ja ca 4k tillbaka...

Bede

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
KTM EXC 125
tack för tipset;) har redan skrivit in mej där. hoppas snön försvinner tidigt iår bara (om det kommer någon...) så kortet ligger i handen så tidigt som möjligt. :)

9200 är ju paketpriset men kör jag 3*2 lektioner får ja ca 4k tillbaka...

Räkna med att du säkerligen kommer behöva fler lektioner än 3*2 stycken. Min utbildning hamnade mer eller mindre exakt på 10000 kr. OCh de tyckte att jag kom lindrigt undan. Den värsta eleven de har haft har slängt ut 80 timmar eller nått sa dem. Men du kan ju klara det väldigt lätt. Vissa har ju naturbegåvning :p

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln