Körkort hejdå...II

Hur många förtkörningar har ni åkt dit för?

• Antal röstningar
    0

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
efter dom det inet fanns något alt 0 i pollen så skriver jag det här aldrig men har haft grym tur

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
totalt (bil,mc) 17 000 mil senaste året o har inte fått visa lappen en enda gång. förbannat tråkigt

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
noll på mig med.. bil sen 98 och mc sen 04,, dock vet jag rätt bra va dom brukar vara runt här så man tar de lugnt där man vet att de brukar stå.. men de har endå varit nära.. senast förra veckan va de nära 2 ggr på 1 dag.. 1:a va att jag drog om en bil och låg en 140 på 70 väg.. men fick bromsa ner för en buss och tänkte dra om så fort vi hade kommit förbi en skymd kurva,, så jag sparkade ner en vxl och skulle dra på då jag såg en mc snut på en busshålls plats... puhh.. 4 timmar senare så låg jag och en kompis i rätt bra tempo då en hoj bilen framför oss drar på.. och vi tänkte så klart hänga på.. då en bil blinkar åt oss och vi tar de lugnt... 50 sträcka och runt kurvan står den mcn som drog iväg omringad av poliser... puhh x2..

så jag gissar att de bara e en fråga om tid.. hojen går ju som bäst och finast runt 120 tycker jag så..

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
Böter, med bil, för tre år sedan.... Med tanke på att jag höll på att plocka den där varselvästkläddasnubben som plötsligt stod vid vägkanten å vinkade, å fick backa ca 300 meter längs med vägen för att hamna bredvid "bussen" så gick det bara bra... Jag tog emot böteslappen med ett leende!... :tummenupp

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Jag är lite orolig för min lapp. Har ca 1 månad av prövotiden för bilkort kvar och tror jag åkte för fort förbi en kamera i Skara... Blir det alltid blixt när de tar en bild? Vad händer om jag torskar? Blir jag av med A och B eller om jag hann bromsa tillräckligt, slipper jag undan med bara böter? Har alltså haft A typ en månad och en månad kvar på prövotiden för B...

Och var kommer boten/återkallningen av körkortet ifrån? Tänkte att man kan ju inte skicka in körkortet om man inte tagit emot något brev där det står att man ska göra så... Hur lång tid tar det innan man kan vara säker på att inte blivit plåtad? Åkte i min egen bil med egna efternamnet på skylten... hehe

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
nalberg skrev:
2310570 Jag är lite orolig för min lapp. Har ca 1 månad av prövotiden för bilkort kvar och tror jag åkte för fort förbi en kamera i Skara... Blir det alltid blixt när de tar en bild? Vad händer om jag torskar? Blir jag av med A och B eller om jag hann bromsa tillräckligt, slipper jag undan med bara böter? Har alltså haft A typ en månad och en månad kvar på prövotiden för B...

Och var kommer boten/återkallningen av körkortet ifrån? Tänkte att man kan ju inte skicka in körkortet om man inte tagit emot något brev där det står att man ska göra så... Hur lång tid tar det innan man kan vara säker på att inte blivit plåtad? Åkte i min egen bil med egna efternamnet på skylten... hehe

Du missar inte om dom tar kort på dig.
En kamera fångade mig för några år sen och blixten var det ett jävla tryck i, typ chockgranat. Var dock på natten så den upplevdes ännu värre då.
Kommer det hem nå papper ang att du kört för fort så skicka tillbaka o förneka att det var du som körde. En polaer gjorde så o han har inte hört nåt från polisen så dom kanske lägger ner vissa fall.

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
nasholm6 skrev:
2310586 Du missar inte om dom tar kort på dig.
En kamera fångade mig för några år sen och blixten var det ett jävla tryck i, typ chockgranat. Var dock på natten så den upplevdes ännu värre då.
Kommer det hem nå papper ang att du kört för fort så skicka tillbaka o förneka att det var du som körde. En polaer gjorde så o han har inte hört nåt från polisen så dom kanske lägger ner vissa fall.

Är det alltid blixt? Jag såg ingen blixt, men han i passagerarsätet säger sig ha gjort det. (Men han har ju sett min lillebror stupfull på stan också, trots att han var hemma och spelade dator...)

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
nalberg skrev:
2310993 Är det alltid blixt? Jag såg ingen blixt, men han i passagerarsätet säger sig ha gjort det. (Men han har ju sett min lillebror stupfull på stan också, trots att han var hemma och spelade dator...)

Som jag fattat tar dom alltid med blixt.
För några år sen kom en typ av "klarlack spray" som gjorde att blixten reflekterade i reg skylten på bilen och man kunde inte lästa ut regnummret.

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
men vad är det jag läser????!!!!!!!! kör ni fortare än vad ni enligt lag får?????? Skäms på er alla, det skulle jag alldrig göra...... :rolleyes:
Blev av med kk 04 och 2000:- i böter. 159 på 90 väg. Det måste ha varigt fel på kalibreringen för jag höll som högst 70!

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
eriksson. skrev:
2310510 totalt (bil,mc) 17 000 mil senaste året o har inte fått visa lappen en enda gång. förbannat tråkigt

Åker man 17000 mil i värnamo så är det väl inte så konstigt va?

Men ska inte säga såna dumma saker jag inte...har själv aldrig blivit stoppad mer än en rutinkontroll där jag inte ens behövde visa lappen, räckte med att blåsa...och det gick ju bra!

Men ibland funderar man hur uppmärksammade en del är när man kommer på motorvägen och bilar/MC's står i väggrenen med en målad bil och sirenerna på...jag menar lite uppmärksam lär man ju vara vid påfarter och backspegeln. :va

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
En gång på 100 000 mil.
Men då fick dom jaga en stund innan dom kom ikapp mig. (3 mil. Oooops...)
Lite pinsamt att missa på en målad bil bara, men jag får väl skylla på smutsiga rutor (februari) och 200+++. :3freak

Eftersom dom kom ikapp mig när jag fastnade bakom ett par långtradare så fick dom inte högre än 136 på 110. Dyrt, men jag var rätt nöjd.

Det tog 14 år innan första, så nu har jag några år kvar till nästa. :hihi

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
tokmaa skrev:
2311549 Åker man 17000 mil i värnamo så är det väl inte så konstigt va?

Men ibland funderar man hur uppmärksammade en del är när man kommer på motorvägen och bilar/MC's står i väggrenen med en målad bil och sirenerna på...jag menar lite uppmärksam lär man ju vara vid påfarter och backspegeln. :va

men lilla du tror du ja cruisat runt 17 000 i värnamo på ett år? :va
håller med om att hålla lite extra koll vid påfarterna inte alls är dumt
(laservarnare har räddat mig 15-20 gånger)

Davidk

Guest
Har aldrig beblandat mig med polisen sen jag tog körkort för bil för 4 år sen och dragit av ett antal mil(oftast ej i laglig fart) + att man kör hojjen som ett prakt! :D
Men peppar, peppar! snart så åker man väl dit så det skriker om det! :yoparty

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
eriksson. skrev:
2311947 men lilla du tror du ja cruisat runt 17 000 i värnamo på ett år? :va
håller med om att hålla lite extra koll vid påfarterna inte alls är dumt
(laservarnare har räddat mig 15-20 gånger)

Självklart inte..."lilla du"...men man vet ju aldrig. :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...