du behöver ett internationelt körkort för att få köra i usa , fixar du hos motormänens riksförbund .
Ska kanske ta mig en tripp till USA, och undrar vad reglerna där säger om ett A-Begränsat kort? vad får jag köra där osv? någon som vet något om detta? tack för info!
du behöver ett internationelt körkort för att få köra i usa , fixar du hos motormänens riksförbund .
Jag har aldrig fixat det, har hyrt bilar med mitt svenska kort och aldrig fått problem med polisen där. Säger inte att du har fel men ingen jag känner har behövt internationellt kort.
Har både hyrt bil och åkt dit för fortkörning i USA med mitt svenska körkort. Har aldrig varit något problem, snarare en fördel (skolengelskan tas fram fortare än kvickt. -Aj am sorrii, offiseer! ).
Skadar nog inte att ha fixat ett internationellt innan, men tror ej att det är något krav (kan iofs skilja mellan delstaterna)
verkar lovande detta, men vet ingen om de har lika regler på mellanklass och tung osv?
Som sagt, vill du slänga pengar i sjön kan du skaffa ett internationellt körkort...
Jag tror inte du får några problem med ett begränsat kort. Har svårt att tänka mig att polisen här ens skulle bry sig om att fråga vad det är för skillnad mellan begränsad och inte begänsad. Sen skiljer det såklart en del beroende på vart du ska någonstans. Kör du vettigt så har du nog inget att oroa dig för.
Däremot så bör du inte räkna med att bara kunna knalla in och skaffa ett amerikanskt körkort. Det skiljer från stat till stat, mellen generellt sett så ska du vara bosatt i staten där du skaffar körkort. Om du anger att du bor i en stat där du egentligen bara är på besök och lyckas få igenom ansökan så ljuger du om din status i landet och det är obra om du vill komma hit igen. Om du inte kommer hit under VWP utan på ett visa så är det enklare.
Om du tänker hyra hoj/bil så underlättar det om du är över 25 också...
Detta gäller i Wisconsin (stat i mellanvästern):
Vad är en hoj?
http://www.dot.wisconsin.gov/drivers/drivers/apply/types/motorcyc.htm
Nu när jag vet vad en hoj är, hur skaffar jag kortet?
http://www.dmv.org/wi-wisconsin/motorcycle-license.php
Jag aer i USA just nu och som jag forstatt det behover man ett internationellt/amerikanskt koerkort om man stannar laengre aenn tre monader (och do behover man ett "riktigt" visum ockso). Jag har saekert fel men jag holler mig fron fortkoerning (svort att komma tillbaka om man aker dit) och har inte behovt visa koerkort. Jag har en vaenn som gjort det dock och han tjaenade po att visa upp ett svenskt koerkort do han bara fick en varning istaellet...
Men problemet i det haer fallet handlar inte om svenskt eller amerikanskt koerkort utan om A begraensat. Jag tror att du far koera fullstora hojjar haer po begraensat kortet. Dom kommer ha svort att tyda koerkortet hursomhelst... Se bara till att inte bli stoppad so kommer det funka Po tre veckor i Washington DC har jag inte sett nogon poliskontroll som i sverige daer man kollar nykterhet och koerkort...
Jag aer i USA just nu och som jag forstatt det behover man ett internationellt/amerikanskt koerkort om man stannar laengre aenn tre monader (och do behover man ett "riktigt" visum ockso). Jag har saekert fel men jag holler mig fron fortkoerning (svort att komma tillbaka om man aker dit) och har inte behovt visa koerkort. Jag har en vaenn som gjort det dock och han tjaenade po att visa upp ett svenskt koerkort do han bara fick en varning istaellet...
Men problemet i det haer fallet handlar inte om svenskt eller amerikanskt koerkort utan om A begraensat. Jag tror att du far koera fullstora hojjar haer po begraensat kortet. Dom kommer ha svort att tyda koerkortet hursomhelst... Se bara till att inte bli stoppad so kommer det funka Po tre veckor i Washington DC har jag inte sett nogon poliskontroll som i sverige daer man kollar nykterhet och koerkort...
Däremot så bör du inte räkna med att bara kunna knalla in och skaffa ett amerikanskt körkort.
När vi ändå snackar amerikanska körkort och har folk med inside knowledge, over there.
Hur gör man om man vill sticka över till USA i te x ett år, och under den tiden till exempel sysselsätta sig med att köra trailer lite kors och tvärs? Antar att det inte funkar att visa upp sitt svenska CE-kort..
Jodå, i Virginia verkar det mesta funka......
http://www.youtube.com/watch?v=_jOFf_KB3lI
http://www.youtube.com/watch?v=owvO640ODwA
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO