Körkort idaug!

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
LocDog skrev:
Det var faktiskt inte så värst farligt, speciellt inte med tanke på att du inte kört något privat.

Själv gick jag den "gamla skolan" och körde med trafikskola. Min nota hamnade på ca: 9tkr (körde heller inte privat) och detta tog ett par månader från starten tills att kortet var i hamn med väntetider mellan körkoletider och uppkörning osv.

Men oavsett vilka pengar som man lägger ned så spelar de inte mig någon roll i slutändan....för de är ju värt vartenda öre när man väl sitter på moppen och får ta sig ut i trafiken på egen hand.

Tråkigt att vädret går åt de sämre hållet, men man får ju se de så att man har möjligheten att ut och åka så fort våren visar sig.

Med tanke på att jag bestämde mig för att ta kortet 14/8 (söndag) och fick tillståndet 16/8 (tisdag), började kursen 22/8, skrev teorin 26/8, körde upp första gången 6/9 och andra gången 13/9 så måste jag säga att det har gått rätt fort ändå.... Mindre än en månad från att jag bestämde mig till jag hade lappen i hand!!! :yoparty

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Å nu har man köpt hoj också.... Suzuki 1200bandit från 97 blev det.... Kul kul!!! :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...