Dalleponken
Ny medlem
Bodde i London i 12 år, gjorde CBT på tung hoj där för många år sedan (men körde bara sparsmakat med lätt scooter i London) och fick nyligen mitt engelska kort utbytt till ett svenskt när jag flyttade tillbaka då Brexit kommer göra det ogiltigt inom EU.
På framsidan har jag AM3/A1/A2/A/B
På baksidan har jag följande begränsningar i sektion 12:
A1 - inga begränsningar
A2 - 79.03
A - 79.03
Eftersom jag främst vill köra på landsväg så är A1 inget roligt alternativ, speciellt som de flesta A1 hojar är strypta långt under de lagliga 11 kilowatten och växlade för statskörning. Betyder det att jag bara får köra tung och mellan med sidvagn? (79.03 betyder begränsat till 3 hjul) Och vad skulle påföljden bli om jag blev stoppad med en vanlig A2 eller A-hoj? Böter? Eller är det svensk uppkörning som gäller?
På framsidan har jag AM3/A1/A2/A/B
På baksidan har jag följande begränsningar i sektion 12:
A1 - inga begränsningar
A2 - 79.03
A - 79.03
Eftersom jag främst vill köra på landsväg så är A1 inget roligt alternativ, speciellt som de flesta A1 hojar är strypta långt under de lagliga 11 kilowatten och växlade för statskörning. Betyder det att jag bara får köra tung och mellan med sidvagn? (79.03 betyder begränsat till 3 hjul) Och vad skulle påföljden bli om jag blev stoppad med en vanlig A2 eller A-hoj? Böter? Eller är det svensk uppkörning som gäller?
Last edited: