Körkort [poll]

Har du Körkort?

• Antal röstningar
    0

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Lundgren skrev:
2263380 jag hade flyg licens men efter WTC fick jag inte ha kvar det längre :(

True story :crossmyheart

Och vad menar du?

Jag är inte en finnig 16-åring, jag är närmare 30 år och pendlar 10 mil om dagen till å från jobbet på min DT125R.

Orsaken till att mitt körkört blev indraget är att jag då (ca 5 år sedan) hade en förkärlek för Opiater, och efter ett urinprov drogs mitt körkort in.

Jag fick B-körkort när jag gick Fordonsskolan i Gymnasiet (18år) och C-körkort i lumpen (20år). Sedan tog sheriffen allt vid 25års ålder... :huvet

Förresten så är du en extremt jobbig finne i röven, varför denna spydiga borgar-attityd!?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
lazlo09 skrev:
2264412 Och vad menar du?

Jag är inte en finnig 16-åring, jag är närmare 30 år och pendlar 10 mil om dagen till å från jobbet på min DT125R.

Orsaken till att mitt körkört blev indraget är att jag då (ca 5 år sedan) hade en förkärlek för Opiater, och efter ett urinprov drogs mitt körkort in.

Jag fick B-körkort när jag gick Fordonsskolan i Gymnasiet (18år) och C-körkort i lumpen (20år). Sedan tog sheriffen allt vid 25års ålder... :huvet

Förresten så är du en extremt jobbig finne i röven, varför denna spydiga borgar-attityd!?
För jag var övertygad om att du skämtade. Inte många som är ädre som har 125:a. Sorry.

EmilSegerblad

Guest
tog mitt kort 10/5-06... Dagen efter min födelsedag ... körde upp här i Norrtälje, fick en grymt schysst uppkörningskontrollant.. :) Alla 7-8 som körde upp klarade.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
lazlo09 skrev:

opiater är...bra

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
lazlo09 skrev:

eee ok.. vi snackar om world trade center.,.. tror jag :va

men av då, varför tog dom körkotet för gott för?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Lundgren skrev:
2264471 För jag var övertygad om att du skämtade. Inte många som är ädre som har 125:a. Sorry.

Ok, ursäkt accepterad :tummenupp

Mr EmCom skrev:
2265575 eee ok.. vi snackar om world trade center.,.. tror jag :va

men av då, varför tog dom körkotet för gott för?

Körkortet blev indraget i 11 månader. Och om man får körkortet indraget i 12 månader eller mer så måste man ta om det , även om man inte har prövotid!

"Tyvärr" så var jag på behandlingshem (opiater) när jag skulle söka om körkortet efter 11 månader, och själva ansökan tog lång tid. Detta medförde att jag totalt varit av med körkortet i mer än 12 månader, så då måste jag ta om det helt. Och till hösten tar jag B körkort igen, kanske även hoj-kort.

Den snabbaste tvåhjulingen jag kört innan min nuvarande 125:a var en Suzuki TS50 med 70cc när jag var 15år... (toppade 70km/h)
Men nu är jag nyfrälst hojåkare, så det blir nog både större hoj och körkort snart!

Fuzzman skrev:
2264776 opiater är...bra

Visst är det balsam för själen, men jag har sett baksidan och den är inte vacker...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Ursäkta om det är ett känsligt ämne, men vad är opiater? Är det som knark eller liknande?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
DT125R -90
Opiater/opioider är ämnen som härstammar från opium-vallmo (papaver somniferum)

Exempel på opiater är: Heroin, Morfin, kodein.

Exempel på opiatmedicin är: Citodon/Panocod, Tramadol/Nobligan, Treo Comp, Subutex m.m. Det finns också hostmediciner som innehåller opiater, tex Coccilana och Lepheton.

Skall tillägga att det inte är känsligt för mig att prata om det, tvärtom är jag stolt att ha gått från Heroinist till 2-barns pappa!
Men jag misstänker att någon moderator inte uppskattar om vi fördjupar oss i ämnet, detta är ju trots allt ett forum för motorcyklar, inte droger.

Vill nån veta mer kan jag rekommendera: http://www.flashback.info/

Där finns drogforum m.m, bla ett speciellt som bara handlar om opiater...

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
lazlo09 skrev:
2265923 Opiater/opioider är ämnen som härstammar från opium-vallmo (papaver somniferum)

Exempel på opiater är: Heroin, Morfin, kodein.

Exempel på opiatmedicin är: Citodon/Panocod, Tramadol/Nobligan, Treo Comp, Subutex m.m. Det finns också hostmediciner som innehåller opiater, tex Coccilana och Lepheton.

Skall tillägga att det inte är känsligt för mig att prata om det, tvärtom är jag stolt att ha gått från Heroinist till 2-barns pappa!
Men jag misstänker att någon moderator inte uppskattar om vi fördjupar oss i ämnet, detta är ju trots allt ett forum för motorcyklar, inte droger.

Vill nån veta mer kan jag rekommendera: http://www.flashback.info/

Där finns drogforum m.m, bla ett speciellt som bara handlar om opiater...
ok.. ja du,,, ja säger bara grattis. ja läste nånstans att av 100 heronmissbrukare så överlever bara 16 eller nått... :död

jag använder kokliana mot min hosta förr.. det känns as gött när man ska sova.. man är lite bortdomand å blir svintrött... antar att the real shit är lite vassare :gnissla
missförstå mig inte, jag vill värkligen inte testa!!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mr EmCom skrev:
2266222 ok.. ja du,,, ja säger bara grattis. ja läste nånstans att av 100 heronmissbrukare så överlever bara 16 eller nått... :död

jag använder kokliana mot min hosta förr.. det känns as gött när man ska sova.. man är lite bortdomand å blir svintrött... antar att the real shit är lite vassare :gnissla
missförstå mig inte, jag vill värkligen inte testa!!
lazlo9 förstår att det är skönt att ha kunnat sluta, som emcom säger så får man väll gratulera då väldigt få överlever. fan cocilana har jag också använt, ingen aning om att det innehöll sånt, bra argument när morsan försöker trycka det i en :hihi (hatar smaken) men som du själv så, back to topic :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2266360 lazlo9 förstår att det är skönt att ha kunnat sluta, som emcom säger så får man väll gratulera då väldigt få överlever. fan cocilana har jag också använt, ingen aning om att det innehöll sånt, bra argument när morsan försöker trycka det i en :hihi (hatar smaken) men som du själv så, back to topic :tummenupp
Hmm det är den bästa hostmedecinen jag vet. Finns de som smakar bra mycket värre:tummenner

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
2266401 Hmm det är den bästa hostmedecinen jag vet. Finns de som smakar bra mycket värre:tummenner
men jag avskyr lakrits överallt annat, det gör att allt som har den minsta lukt av det gör mig illamående tex cocilane

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha